Majiwaru Skrivet 10 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2008 Var inne i stan häromdan med en kompis när han köpte Phantom Hourglass. Exalterad på väg hem tappade han sitt ds då han skulle böja sig ner och knyta skorna (ds'en låg i innerfickan, och jackan var inte stängd) Ds'en var avstängd och ihopvikt. Dunsade i marken, inte alltför hårt, från ca. 20 cm höjd. På tåget senare ska han starta sin DS men då funkar inte touch screenen, men allt annat funkar. Det har gått 2 dagar och DS'en har inte "återhämtat" sig eller så, utan funkar fortfarande inte. Jag tappade min DS för ca 2 månader sedan, från 1m höjd visserligen, men den gick också sönder, fast i 879 bitar... Så det säger nog sig självt att den inte går att använda längre. Är det bara dom här två DS'arna som är töntigt klena eller har ni också tappat era från små höjder så att dom gått sönder? Jag jämför det med mina tidigare bärbara spelkonsoler, game boy color och advance, som jag har tappat hur många ggr som helst (speciellt color, eftersom jag var en 12-årig liten snorunge när jag hade min första) dom tål hur mycket som helst. Visst, touch screen borde vara änsligare än dom andra displayerna... men ändå. Slutsats med tråd: är alla DS konsoler svaga, eller..? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joko Skrivet 10 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2008 Njää, de tror ja väl inte. Brukar tappa mitt DS ganska ofta från ungefär en 1 meters höjd, men den har inte skadats alls. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 11 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2008 Min övre skärm har gått sönder två gånger, då fick jag nya maskiner av snälla EB Games. Original-DS är skitklent, ja. Lite vet jag inte. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst IngweCalanor Skrivet 11 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2008 naje kanske e som dagens mobiler lika känsliga som porslin den jag har är tjock som en tegelsten och har klarat ett fall på minst 2 m vad det gäller ds:et så låter det konstigt att touch screenen inte funka efter ett fall på 20cm :o var det blött på marken?? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 11 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2008 Tror jag tappat mitt men det har klarat sig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wendos Skrivet 12 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2008 Har tappat ner mitt DS från en trappa med 20 trappsteg och inget har hänt... Inget DS Lite utan ett vanligt DS, men min kusses DS har också gått sönder. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
klister92 Skrivet 13 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2008 beror väll på hur man behandlar den. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 13 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2008 Har tappat min DS Lite från 1,5 meters höjd, fungerar finfint. Fick bara ett litet märke på L-knappen, men de är ju lite mesigare material på knapparna så det får man acceptera. Sen finns det ju personer som har onödigt med otur... Att man råkar tappa något i EXAKT rätt vinkel och höjd så att saken går åt h*lvete. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
joacin Skrivet 13 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2008 en ja känner tappar sitt ds ofta från typ 1 m höjd.han har typ bara fått en repa i lacken. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
d1g1t4l Skrivet 13 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2008 Tappade mitt DS en gång från ett bord typ. Touch screenen slutade funka helt och hållet. Slog lite på den så funkade den igen (lol?) Sen har jag tappat det i ett kakel-golv, så det är några hack och repor på det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dannike Skrivet 16 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2008 (redigerat) tappat min från 1 m. blev en repa på skalet och pennan flög ur. den funkade efter det, var bara tvungen att kalibrera skärmen. (ps.ds:en var igång) Inget Ds-lite, utan vanligt Ds. Redigerat 16 Januari 2008 av dannike Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst favole Skrivet 16 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2008 tappade ds lite från cyckeln och det höll. :jag cycklade och hade ds:et i fickan Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg