Hoppa till innehåll

Klen Ds?


Majiwaru
 Dela

Rekommendera inlägg

Var inne i stan häromdan med en kompis när han köpte Phantom Hourglass.

Exalterad på väg hem tappade han sitt ds då han skulle böja sig ner och knyta skorna (ds'en låg i innerfickan, och jackan var inte stängd)

Ds'en var avstängd och ihopvikt. Dunsade i marken, inte alltför hårt, från ca. 20 cm höjd.

På tåget senare ska han starta sin DS men då funkar inte touch screenen, men allt annat funkar.

Det har gått 2 dagar och DS'en har inte "återhämtat" sig eller så, utan funkar fortfarande inte.

Jag tappade min DS för ca 2 månader sedan, från 1m höjd visserligen, men den gick också sönder, fast i 879 bitar...

Så det säger nog sig självt att den inte går att använda längre.

Är det bara dom här två DS'arna som är töntigt klena eller har ni också tappat era från små höjder så att dom gått sönder?

Jag jämför det med mina tidigare bärbara spelkonsoler, game boy color och advance, som jag har tappat hur många ggr som helst (speciellt color, eftersom jag var en 12-årig liten snorunge när jag hade min första) dom tål hur mycket som helst.

Visst, touch screen borde vara änsligare än dom andra displayerna... men ändå.

Slutsats med tråd:

är alla DS konsoler svaga, eller..?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst IngweCalanor

naje kanske e som dagens mobiler lika känsliga som porslin

den jag har är tjock som en tegelsten och har klarat ett fall på minst 2 m

 

vad det gäller ds:et så låter det konstigt att touch screenen inte funka efter ett fall på 20cm :o

var det blött på marken??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tappat min DS Lite från 1,5 meters höjd, fungerar finfint. Fick bara ett litet märke på L-knappen, men de är ju lite mesigare material på knapparna så det får man acceptera.

 

Sen finns det ju personer som har onödigt med otur... Att man råkar tappa något i EXAKT rätt vinkel och höjd så att saken går åt h*lvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tappat min från 1 m.

blev en repa på skalet och pennan flög ur.

den funkade efter det, var bara tvungen att kalibrera skärmen.

 

(ps.ds:en var igång)

 

Inget Ds-lite, utan vanligt Ds.

Redigerat av dannike
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...