Hoppa till innehåll

Nintendo Wii


xnx
 Dela

Rekommendera inlägg

Tack vare Wii's styrning, blir spelkänslan mycket bättre (särskillt i skjutspel) och ibland kan spelen bli lättare av det utan att bli för lätta. Styrningen passar perfekt till minispel, och småspel som dom i Wii Sports, som inte är särskillt mycket att erbjuda per sport, men blir väldigt roligt pga styrning. Wii's grafik är ju sämre än 360 och PS3, men ibland blir jag faktiskt imponerad på vissa spel (brukar ofta vara av hur dom gjort ljus, vatten, rök m.m.) men jag kanske bara är lätt att imponera på delen grafik. Wii har inte överdrivet mycket sk. "barnspel" och har riktiga skjutspel, med andra ord, spel som passar alla. Dom har även gjort spel från 360 (tex Call Of Duty 3) och fixat det med Wii's styrning utan att behövt gjort ett helt eget spel. Wii är också billigare än 360 och PS3, men det gör det ju absolut inte sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wii äger.Man får mycket mer spelkänsla med handkontrollen och allt.Särskilt spännande spel och skutspel som Resident Evil:Umbrella chronicles och Metroid Prime 3:Corruption.Wii är också kul till sporter och liknande.Wii har ju inte lika bra grafik som andra konsoller men det blir ju lite roligare då.Wii har dessutom inte lika många fel som xbox360 som t.ex. RRoD(Red Ring Of Doom) som blinkar ganska ofta.Wii är också bättre på det sättet.Och spelkänslan är den bästa som finns! :P dessutom får man motion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack vare Wii's styrning, blir spelkänslan mycket bättre (särskillt i skjutspel) och ibland kan spelen bli lättare av det utan att bli för lätta. Styrningen passar perfekt till minispel, och småspel som dom i Wii Sports, som inte är särskillt mycket att erbjuda per sport, men blir väldigt roligt pga styrning. Wii's grafik är ju sämre än 360 och PS3, men ibland blir jag faktiskt imponerad på vissa spel (brukar ofta vara av hur dom gjort ljus, vatten, rök m.m.) men jag kanske bara är lätt att imponera på delen grafik. Wii har inte överdrivet mycket sk. "barnspel" och har riktiga skjutspel, med andra ord, spel som passar alla. Dom har även gjort spel från 360 (tex Call Of Duty 3) och fixat det med Wii's styrning utan att behövt gjort ett helt eget spel. Wii är också billigare än 360 och PS3, men det gör det ju absolut inte sämre.

Ja det blir mycket skönare känsla i spelen medans data och alla andra konsoller inte käns lika verkliga, (även omdom har bättre grafik en nintendo wii). Det är som en spelkonsoll för hela familjen. Dom har sålt jätte mycket. :o :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...