Hoppa till innehåll

Extern Hårddisk


TaBorMig

Rekommendera inlägg

varför har alla andra sina externa hårddiskar på 24/h om dagen? de drar aldrig ut kabeln , de startar datorn så funkar allt som de ska, de stänger av datorn med kabeln i och när de startar den igen så funkar allt också ...

 

o_O finns det inget som man kanske bör uppdatera/ändra med USB saken?

 

har prövat uppdatera drivutiner och sånna grejer men det står att det inte finns nyare änn det jag redan har...

 

Det har med hur Windows fungerar. Om en enhet sitter i när man startar tänker han inte alltid på att den kanske borde installeras ordentligt. Du får då starta om disken eller ta ur och sätta i kabeln till datorn igen så han tror att det är en ny enhet som ska installeras.

 

Jag vet inte om det finns smidigare sätt i Windows, men i Linux kan man enkelt välja att mounta en disk när man än kopplade in den.

 

Med andra ord. Du kan ha disken inkopplad hur länge du vill. Men så snart du startar om datorn måste du koppla in den igen efter att Windows startat upp.

 

 

Det finns inga grundfiler på en hårddisk som är ny. Såvida det är inte nån special.

Men så är det med min hårddisk o så har det varit med alla mina USB- minnen..Ok. Men i så fall är det bara att ta bort dem eftersom de med största sannolikhet inte behövs. Redigerat av epaaj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...