Hoppa till innehåll

Datorn På 24/7


TaBorMig
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

har en fråga bara, använder en bärbar dator , har batteri sladden och allt i och brukar jobba mkt på den ... den e inte direkt den nyaste heller, typ 17GB hdd xD

 

iaf... ibland stänger jag inte av den , bara låter den på ... ibland när jag håller på med någonting som kanske ska ta flera dagar tills de blir klart ( t ex komprimera alla filer i hdd, eller typ andra saker som ni inte har med o göra.. xD) ... iaf, då brukar datorn kännas jätte varm ... nu undrar jag.. om man kan ha datorn på i typ 1-2 veckor utan att stänga av den , bara låta den på samtidigt som man har ett program på som körs ... utan att något cpar sej eller att den går sönder eller några risker eller så... ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en bärbar dålig gammal dator , igentligen var den WINDOWS 2000 tror jag, fast den uppdaterades tilL Windows XP med Service Pack 2 (köpte den begagnad...) (fast den duger ändå och är ganska snabb)

 

mer info:

 

Märke: IBM ThinkPad (IBM Thinkpad T23)

 

System: Windwos XP Professional verision 2, Service Pack 2

 

Dator: Intel Inside Pentium III , 896MHz , 128 mb RAM

 

Bild:

1:http://www.plonter.co.il/graphics/product_...HINKPAD-T23.jpg

2:http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2002/0205/ibm_t23.jpg

 

Redigerat av TaBorMig
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så länge kylningen i datorn fungerar bra ska det inte vara några som helst problem med att ha datorn igång i flera månader.

 

Varm blir datorn när den arbetar. Blir den för varm lär datorn säga ifrån och starta om sig. Vill du vara säker på att allt är som det ska kan du skaffa ett program som mäter värmen i datorn och hålla koll så det inte blir för varmt. Men det borde inte vara några problem.

 

Speedfan är bra på att mäta temperaturer.

http://www.almico.com/sfdownload.php

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

omg, jag har en element i rummet ... men jag kan stänga av den på kvällen, så det blir kalt i rummet, för på kvällen sover man och känner inte att det e kalt när man har många täcken jue ...

 

(sorry, suger på svenska, vet inte ens vad svalt är xD , men iaf bredvid datorn har jag en extern hårdisk men den e avstängdt, och en TV

 

 

 

men ... om jag stänger datorn i 1-2 timmar om dygnet, det borde väl få datorn och vila o ta igen sej lite grann va? Eller behöver den mer tid för att få energi?

Redigerat av epaaj
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...