Desu Skrivet 20 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2008 Hej, jag söker ett program där mann kan välja ett stort antal instrument att spela med hjälp av min dators keyboard. Man ska kunna recorda allt man spelar i en midi fil. Vore sjyst om jag fick hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RaXeZ Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 Jag har ingen aning om hur man kan använda datorns keyboard som ett "piano", men du skulle kunna köpa ett midi keyboard å sen koppla det till datorn och använda det till någon sequencer som fl,reason,logic eller garageband eller liknande.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
E4STMAN Skrivet 23 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2008 Jag har ingen aning om hur man kan använda datorns keyboard som ett "piano", men du skulle kunna köpa ett midi keyboard å sen koppla det till datorn och använda det till någon sequencer som fl,reason,logic eller garageband eller liknande....Han menar nog att han har ett midi keyboard, du syftar nog på tangentbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RaXeZ Skrivet 31 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2008 Har ingen erfarenhet av midi keyboard, men syftade dock på det. Jag vet inte hur man exportar med det heller då alltså, men jag vet att det ska funka genom att koppla vidare till en sequencer. Utan ett program så vet jag inte om det är möjligt. Om jag var du så skulle jag testa att koppla det till Fl studio då detta program är väldigt enkelt när det gäller exportering för olika ljudfiler. Wav,mp3,midi är iaf dom jag vet man kan exportera ut som. Jag vet att det ska finnas nån guide nånstans på nätet som visar hur man kan koppla upp sitt midi keyboard till Fl, men har du inte Fl så är det inte till så stor nytta. Det skulle va till hjälpande hand om du kunde berätta om du menar ett midi keyboard först och främst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 2 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Jag vill använda mitt tangent bord. Och programmet ska helst vara gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.