Hoppa till innehåll

Spela Piano På Din Dator


Desu
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har ingen aning om hur man kan använda datorns keyboard som ett "piano", men du skulle kunna köpa ett midi keyboard å sen koppla det till datorn och använda det till någon sequencer som fl,reason,logic eller garageband eller liknande....

Han menar nog att han har ett midi keyboard, du syftar nog på tangentbord.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har ingen erfarenhet av midi keyboard, men syftade dock på det. Jag vet inte hur man exportar med det heller då alltså, men jag vet att det ska funka genom att koppla vidare till en sequencer. Utan ett program så vet jag inte om det är möjligt.

 

 

Om jag var du så skulle jag testa att koppla det till Fl studio då detta program är väldigt enkelt när det gäller exportering för olika ljudfiler. Wav,mp3,midi är iaf dom jag vet man kan exportera ut som. Jag vet att det ska finnas nån guide nånstans på nätet som visar hur man kan koppla upp sitt midi keyboard till Fl, men har du inte Fl så är det inte till så stor nytta.

 

Det skulle va till hjälpande hand om du kunde berätta om du menar ett midi keyboard först och främst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...