Nami Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Skrivet 26 Januari 2008 Hej, jag undrar hur man ändrar IP nummer. Det finns ett spel jag gärna vill spela som är online. Och tydligen så är min IP adress bannad x'P. Jag har inte gjort något olagligt men jag har blivit det av misstag. Så jag måste skaffa en helt ny. Eftersom spelet är koreanskt så måste jag nog ha ett koreanskt IP nummer. Jag vet vart det finns såna nummer, men hur ändrar man IP adressen? Kan man välja vilken IP adress man vill ha om den är ledig? Tack! // Cosmic :D Citera
Gäst Poison Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Skrivet 26 Januari 2008 Du kan inte välja en IP-adress. Det beror förövrigt på din ISP om du kan flusha den du har, då bytts den automatiskt. Sedan finns det inget som heter "Koreansk IP-adress". En IP kan vara likadan som en koreansk, medans det är en amerikansk. Om spelet är i webläsarformat så kan du spela det med en proxy, är det .exe eller dyl. som du laddar ner på datorn så kommer du inte kunna göra det. Citera
Khazar Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Skrivet 26 Januari 2008 eller om man har en router kan man byta mac address, då byts ipn automatiskt om du stänger av routern och bredbandet och de efter du ställt in den på att använda en annan mac address Citera
Andersffs Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Skrivet 26 Januari 2008 HAr du router, dra ut modemet och routerna i ca 1 timme. Om det inte funkar skriv i cmd ipconfig /release ipconfig /renew Om jag kommer ihåg rätt så ska det funka. Citera
Shaitan Skrivet 6 Februari 2008 Rapport Skrivet 6 Februari 2008 eller om man har en router kan man byta mac address, då byts ipn automatiskt om du stänger av routern och bredbandet och de efter du ställt in den på att använda en annan mac address HAr du router, dra ut modemet och routerna i ca 1 timme. Om det inte funkar skriv i cmd ipconfig /release ipconfig /renew Om jag kommer ihåg rätt så ska det funka. Det där funkar bara om man har dynamisk ip. Väldigt många leverantörer har statiska ipadresser. Det du skulle kunna göra är att gå via en proxy. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.