Castlevania: Dracula X, kallat Vampire's Kiss i Europa, är en helt ny version av Rondo of Blood, ett spel i Castlevania-serien som bara släpptes i Japan innan Dracula X Chronicles kom ut för PSP 2007. Det når dock inte alls upp till Rondo's nivå.
Count Dracula blir återupplivat av den onda prästen Shaft. Han lär sig om Richter Belmont, och attackerar byn där den unge Vampire Huntern bor. Draculas trupper tillfångatar 2 personer från byn, Richters flickvän och hennes syster, vilket såklart gör Richter arg. Han ger sig av till Castlevania för att rädda dem, och besegra Dracula, vilket är hans livsmål.
Storyn är inget speciellt. Det spelar ingen roll. Vampire's Kiss är väldigt likt de tidigare spelen i serien. Kontrollerna är inte lika bra som i Super Castlevania IV, men målet med spelet är fortfarande samma. Du använder din piska (som denna gång inte kan uppgraderas), och lite andra vapen. Richter kan använda magi för att skapa väldigt kraftfulla attacker, som dock tar en del hjärtan (ammunition). Det finns också två vägar i detta spel. Om du på bana 3 ramlar ner i ett hål, några rum före bossen, lär du få det dåliga slutet, där Richters flickvän blir offrad för att göra Dracula starkare. Om du dock får nyckeln på den banan, och klarar bossen, kan du rädda både henne och hennes syster, och då får du det lyckliga slutet.
Spelet är designat bra. Spelet är inte på något sätt en port av Castlevania: Rondo of Blood, utan det är helt nytt. Grafiken är väldigt bra för att vara till Super Nintendo. Spelets största svaghet är dock hopp-tekniken, igen. De försökte fixa den lite, genom att låta dig vända dig om i luften, bara ett problem: du kan bara vända dig om en gång. Varför göra så att du kan vända dig om överhuvudtaget, om du bara kan göra det en gång varje hopp? Super Castlevania hade en perfekt hopp-teknik, men Vampire's Kiss drar inte nytta av den.
Musiken är klassisk. De flesta musikstycken från Rondo of Blood är kvar, ändrade för att passa Super Nintendo, men ändå. Ljudeffekterna är ooriginella, men det gör inte så mycket.
Jag hatar många fiender i detta spel. Tack vare hopp-tekniken är de flygande små fienderna alltid jobbigast, som Medusa Heads och fladdermöss. Richter kan inte använda Vampire Killer-piskan åt alla åtta håll, så alltså måste du tima dina hopp perfekt om du ska slå en fiende i luften.
Grafik - 10/10: Grym grafik för att vara till Super Nintendo. Allting ser perfekt ut.
Ljud - 7/10: Vanliga ljud. Inget speciellt.
Musik - 9/10: Bra melodier som klarar sig förvånansvärt bra även på Super Nintendo.
Spelkänsla - 9/10: Hopp-tekniken sabbar en hel del, men spelet känns ändå som Castlevania.
Längd - 8/10: Varken långt eller kort. Kunde varit längre.
Utmaning - 6/10: Det mesta av utmaningen beror på hopp-tekniken och de små irriterande fienderna. När du har lärt dig att handskas med dom kan du lätt klara av detta spel.
Sammanlagt - 7/10: Tyvärr inte ens i närheten av Rondo of Bloods nivå. Spelet är helt okej, men förvänta dig inte något som sticker ut. Om du nu kan få tag på spelet, vill säga, för det är väldigt sällsynt.