Kaspar i Nudådalen: Fuskkoder och liknande
för Pc.
Här kommer koderna till luckorna nummer 1-24 till er som inte har dom: 1:penna,penna,lampa
2:lampa,blomma,lampa
3:penna,skruv,skruv
4:lampa,äpple,penna
5:äpple,lampa,blomma
6:penna,äpple,blomma
7:lampa,äpple,skruv
8:lampa,penna,lampa
9:skruv,blomma,äpple
10:lampa,penna,skruv
11:skruv,äpple,skruv
12:skruv,lampa,lampa
13:skruv,penna,lampa
14:lampa,skruv,lampa
15:lampa,blomma,penna
16:penna,blomma,penna
17:blomma,lampa,lampa
18:blomma,skruv,äpple
19:lampa,äpple,blomma
20:penna,lampa,lampa
21:äpple,blomma,blomma
22,penna,lampa,penna
23:penna,äpple,penna
24:blomma,lampa,skruv
Det var alla koder till luckorna.
Nu kommer det lite tips.
1:Lavinspelet
Se upp för fallande laviner och istappar. Stå långt till vänster på isflaken och rör dig snabbt åt höger för att undvika istapparna.
Belöning
Hammare - används för att laga husen.
För att laga husen skall du i rätt ordning använda Hammaren, Borsten och sist Penseln.
2:Dekorera pepparkakshus
Försök att hitta de pepparkakor som är lika. Dekorera sedan ditt pepparkakshus.
Belöning
Pepparkakshus i kartan - spela igen för att bygga om ditt pepparkakshus.
3:Fiskespel
Styr 3 små fiskar förbi farorna. Kom i mål med minst en fisk så har du klarat banan.
Belöning
Motorsåg - används för att göra små hål i isen
4:Fiskefrågesport
Fånga rätt fiskar. Memorera vilka fiskar du skall fånga, klicka sedan på dem för att fånga dem.
Belöning
Fiskare som dyker upp på bryggan nere vid sjön
5:Köpekontraktslabyrint
Smyg runt hemma hos Åhman. Lös problemen i varje bana och ta det gyllene kontraktet. Det kan vara lite kluriga problem, men de är enklare än du tror...
Belöning
Hunden Snuffe dyker upp vid Åhmans hus.
6:Gissa fotavtryck
Hitta rätt spår i snön som leder dig vidare över ån.
Belöning
Snöleopard vid Lisas hus.
7:Memory med Isabell
Försök att komma ihåg vilka saker Isabell plockar fram. Klicka sedan på sakerna i rätt ordning.
Belöning
Ved vid Isabells hus.
8: Ballongflygning
Styr granen tillbaka till Nudådalens torg som markeras med kryss på banan. Akta dig för bergstoppar, moln och flygplan.
Belöning
Granen hamnar på torget
9:Julmarknadsutmaning
Stoppa bitarna med siktet så att de tillsammans bildar rätt motiv. Använd ballongen och ankan för att låsa upp bitar som är fel.
Belöning
En låda med fyrverkerier hamnar vid torget. Klicka på lådan för att starta ett fyrverkeri.
10:Motorsågsspark-race
Sätt ut hopp-ramper så att sparken tar sig till mål. Tänk på att det endast finns ett begränsat antal hopp att sätta ut.
Belöning
Motorsågsspark vid bryggan - använd den som en genväg till andra sidan sjön.
11:Isdans
Härma Lisa. Se vilken kroppsdel på Lisa som blir grön när hon gör sitt hopp. Klicka sedan på rätt kroppsdel på Kaspar när han gör sitt hopp.
Belöning
Borste - används för att städa husen.
För att laga husen skall du i rätt ordning använda Hammaren, Borsten och sist Penseln.
12:Släck bränder
Bygg med rör och led vattnet till det brinnande huset innan vattnet sprutar ut. Om det är fler än ett hus måste du använda ett förgreningsrör.
Belöning
Brandsläckare - om du inte släcker en eld så måste du renovera huset igen.
13:Evighetsmaskin
Klicka på den klocka som visar samma klockslag som antalet rökpuffar som evighetsmaskinen släpper ut.
Belöning
Evighetsmaskinen dyker upp vid fru Grudd. Klicka på den för att starta den och låt den inte stanna...
14:Snögubbespel
Hjälp snögubben att ta sig hem. Undvik snöbollar och ta skydd från solen under träden om snögubben blir varm, annars smälter den...
Belöning
Hacka - används för att skapa isskulpturer av isblocken som står vid torget.
15:Skidloppet
Klicka på på din skidåkare i jämn takt för få upp farten. Om du klickar på vargen Fenris som dyker upp mellan träden så får din skidåkare extra hjälp på vägen.
Belöning
Röd nyckel - passar till grinden vid Lisas hus.
16:Julspelet i Folkets Hus
Sikta med svansen som styrs av musen och skjut iväg chokladpudding genom att klicka med musen. Titta på lamporna i taket, träffa den tomte som har samma färg som den blinkande lampan.
Belöning
Trädgårdstomte - kan placeras vid Morfars hus, men konstigt nog försvinner Åhmans tomtar samtidigt...
17:Pussel hos Isabell
I pusslet ligger ett antal bitar redan på plats. Spöken flyttar bort bitar ibland och det gäller att lägga alla bitar på rätt plats innan spökena flyttat bort dem.
Belöning
Fenris - vargen dyker upp vid Isabells hus.
18:Riv hus
Försök att riva Åhmans hus innan han river dina. Tänk på att husen inte kan stå intill varandra.
Belöning
Stjärnkikare - hamnar vid Åhmans hus. Klickar du på den så får du se dig omkring i Nudådalen. Snurra genom att dra med musen.
19:Hitta rätt med Karin
Karin beskriver föremål på sitt speciella sätt. Det gäller att hitta föremålet och klicka på det.
Belöning
Pensel - används för att måla husen.
För att laga husen skall du i rätt ordning använda Hammaren, Borsten och sist Penseln.
20:Åhmans gran
Här gäller det att ta sig in till Åhmans gran och tillbaka till sparken igen utan att bli upptäckt. Akta dig för Åhmans radar som roterar runt i skogen, ta skydd bakom väggarna.
Belöning
Blå nyckel - används för att öppna kistan vid Lisas hus. I den ligger en segelbåt som kan släppas i ån vid skidbacken.
21:Fly med snömannen
Hitta till huset i labyrinten. Där är du säker. Undvik lampornas sken.
Belöning
Ficklampa - kan lysa upp en mörk grotta vid Lisas hus. Då kan du hitta gult julpynt.
22:Fly med snömannen
Hitta till huset i labyrinten. Där är du säker. Undvik lampornas sken.
Belöning
Ficklampa - kan lysa upp en mörk grotta vid Lisas hus. Då kan du hitta gult julpynt.
23:Kejsarspel
Vinkla om träbitarna så att kulan träffar kejsaren. Du har 3 försök, sen du får börja om igen. Du vinklar om träbitarna genom att klicka på dem.
Belöning
Kejsare - står vid Isabells hus.
24:Julmiddag
Morfar har bjudit på julmiddag men han behöver mer mat på bordet. Anta uppdragen och hämta hem mat och dryck till julmiddagen. Visa dina färdigheter i de olika spelen som känns igen sedan tidigare.
Belöning
Rött och grönt julpynt - används för att pynta husen.
inskickat av Jimmy Lindeskov!!
Här kommer koderna till luckorna nummer 1-24 till er som inte har dom:
1:penna,penna,lampa
2:lampa,blomma,lampa
3:penna,skruv,skruv
4:lampa,äpple,penna
5:äpple,lampa,blomma
6:penna,äpple,blomma
7:lampa,äpple,skruv
8:lampa,penna,lampa
9:skruv,blomma,äpple
10:lampa,penna,skruv
11:skruv,äpple,skruv
12:skruv,lampa,lampa
13:skruv,penna,lampa
14:lampa,skruv,lampa
15:lampa,blomma,penna
16:penna,blomma,penna
17:blomma,lampa,lampa
18:blomma,skruv,äpple
19:lampa,äpple,blomma
20:penna,lampa,lampa
21:äpple,blomma,blomma
22,penna,lampa,penna
23:penna,äpple,penna
24:blomma,lampa,skruv
Det var alla koder till luckorna.
Nu kommer det lite tips.
1:Lavinspelet
Se upp för fallande laviner och istappar. Stå långt till vänster på isflaken och rör dig snabbt åt höger för att undvika istapparna.
Belöning
Hammare - används för att laga husen.
För att laga husen skall du i rätt ordning använda Hammaren, Borsten och sist Penseln.
2:Dekorera pepparkakshus
Försök att hitta de pepparkakor som är lika. Dekorera sedan ditt pepparkakshus.
Belöning
Pepparkakshus i kartan - spela igen för att bygga om ditt pepparkakshus.
3:Fiskespel
Styr 3 små fiskar förbi farorna. Kom i mål med minst en fisk så har du klarat banan.
Belöning
Motorsåg - används för att göra små hål i isen
4:Fiskefrågesport
Fånga rätt fiskar. Memorera vilka fiskar du skall fånga, klicka sedan på dem för att fånga dem.
Belöning
Fiskare som dyker upp på bryggan nere vid sjön
5:Köpekontraktslabyrint
Smyg runt hemma hos Åhman. Lös problemen i varje bana och ta det gyllene kontraktet. Det kan vara lite kluriga problem, men de är enklare än du tror...
Belöning
Hunden Snuffe dyker upp vid Åhmans hus.
6:Gissa fotavtryck
Hitta rätt spår i snön som leder dig vidare över ån.
Belöning
Snöleopard vid Lisas hus.
7:Memory med Isabell
Försök att komma ihåg vilka saker Isabell plockar fram. Klicka sedan på sakerna i rätt ordning.
Belöning
Ved vid Isabells hus.
8: Ballongflygning
Styr granen tillbaka till Nudådalens torg som markeras med kryss på banan. Akta dig för bergstoppar, moln och flygplan.
Belöning
Granen hamnar på torget
9:Julmarknadsutmaning
Stoppa bitarna med siktet så att de tillsammans bildar rätt motiv. Använd ballongen och ankan för att låsa upp bitar som är fel.
Belöning
En låda med fyrverkerier hamnar vid torget. Klicka på lådan för att starta ett fyrverkeri.
10:Motorsågsspark-race
Sätt ut hopp-ramper så att sparken tar sig till mål. Tänk på att det endast finns ett begränsat antal hopp att sätta ut.
Belöning
Motorsågsspark vid bryggan - använd den som en genväg till andra sidan sjön.
11:Isdans
Härma Lisa. Se vilken kroppsdel på Lisa som blir grön när hon gör sitt hopp. Klicka sedan på rätt kroppsdel på Kaspar när han gör sitt hopp.
Belöning
Borste - används för att städa husen.
För att laga husen skall du i rätt ordning använda Hammaren, Borsten och sist Penseln.
12:Släck bränder
Bygg med rör och led vattnet till det brinnande huset innan vattnet sprutar ut. Om det är fler än ett hus måste du använda ett förgreningsrör.
Belöning
Brandsläckare - om du inte släcker en eld så måste du renovera huset igen.
13:Evighetsmaskin
Klicka på den klocka som visar samma klockslag som antalet rökpuffar som evighetsmaskinen släpper ut.
Belöning
Evighetsmaskinen dyker upp vid fru Grudd. Klicka på den för att starta den och låt den inte stanna...
14:Snögubbespel
Hjälp snögubben att ta sig hem. Undvik snöbollar och ta skydd från solen under träden om snögubben blir varm, annars smälter den...
Belöning
Hacka - används för att skapa isskulpturer av isblocken som står vid torget.
15:Skidloppet
Klicka på på din skidåkare i jämn takt för få upp farten. Om du klickar på vargen Fenris som dyker upp mellan träden så får din skidåkare extra hjälp på vägen.
Belöning
Röd nyckel - passar till grinden vid Lisas hus.
16:Julspelet i Folkets Hus
Sikta med svansen som styrs av musen och skjut iväg chokladpudding genom att klicka med musen. Titta på lamporna i taket, träffa den tomte som har samma färg som den blinkande lampan.
Belöning
Trädgårdstomte - kan placeras vid Morfars hus, men konstigt nog försvinner Åhmans tomtar samtidigt...
17:Pussel hos Isabell
I pusslet ligger ett antal bitar redan på plats. Spöken flyttar bort bitar ibland och det gäller att lägga alla bitar på rätt plats innan spökena flyttat bort dem.
Belöning
Fenris - vargen dyker upp vid Isabells hus.
18:Riv hus
Försök att riva Åhmans hus innan han river dina. Tänk på att husen inte kan stå intill varandra.
Belöning
Stjärnkikare - hamnar vid Åhmans hus. Klickar du på den så får du se dig omkring i Nudådalen. Snurra genom att dra med musen.
19:Hitta rätt med Karin
Karin beskriver föremål på sitt speciella sätt. Det gäller att hitta föremålet och klicka på det.
Belöning
Pensel - används för att måla husen.
För att laga husen skall du i rätt ordning använda Hammaren, Borsten och sist Penseln.
20:Åhmans gran
Här gäller det att ta sig in till Åhmans gran och tillbaka till sparken igen utan att bli upptäckt. Akta dig för Åhmans radar som roterar runt i skogen, ta skydd bakom väggarna.
Belöning
Blå nyckel - används för att öppna kistan vid Lisas hus. I den ligger en segelbåt som kan släppas i ån vid skidbacken.
21:Fly med snömannen
Hitta till huset i labyrinten. Där är du säker. Undvik lampornas sken.
Belöning
Ficklampa - kan lysa upp en mörk grotta vid Lisas hus. Då kan du hitta gult julpynt.
22:Fly med snömannen
Hitta till huset i labyrinten. Där är du säker. Undvik lampornas sken.
Belöning
Ficklampa - kan lysa upp en mörk grotta vid Lisas hus. Då kan du hitta gult julpynt.
23:Kejsarspel
Vinkla om träbitarna så att kulan träffar kejsaren. Du har 3 försök, sen du får börja om igen. Du vinklar om träbitarna genom att klicka på dem.
Belöning
Kejsare - står vid Isabells hus.
24:Julmiddag
Morfar har bjudit på julmiddag men han behöver mer mat på bordet. Anta uppdragen och hämta hem mat och dryck till julmiddagen. Visa dina färdigheter i de olika spelen som känns igen sedan tidigare.
Belöning
Rött och grönt julpynt - används för att pynta husen.
inskickat av Jimmy Lindeskov!!
Se mer från detta spel:
Om detta fusk
Hjälp oss!
Ser du något stavfel eller vet du om något fusk som fattas i texten? Eller kanske känner du för att snygga till sidan lite? Hjälp oss genom att skicka in en ändring av fusket.