Mysteriet på Greveholm (Guide): Tips, knep och koder
för Pc.
Fuskarna.nu, Inskickad GuidePlocka guldmyntet. Gå ut ur rummet, in i korridoren, in i biblioteket och ut i hallen.
Gå upp för trappan och upp i korridoren på andra våningen.
Gå in i den lilla korridoren till höger. Ta batteriet.
Gå framåt och ner i källaren. I källaren låses dörren bakom dig.
Vänd dig om och ta SPRAKs arm som ligger på hyllan.
Klicka på muggen som låg bakom armen.
Vänd dig helt om och ta guldmyntet.
Vänd dig inåt mot kistan. Klicka på stenarna. Titta på kartan i vilken ordning du ska klicka.
Klicka på kistan och ta SPRAKs hjärta.
Vänd dig helt om och gå mot utgången.
När den lampan lyser grönt så klicka på den.
Montera ihop SPRAK.
Gå upp ur källaren och fram till den enarmade banditen. Ta myntet.
Gå ner i korridoren på nedervåningen. Klicka på gitarren som ligger i soffan.
Gå upp i övervåningen och längst bort i korridoren till vänster in i musikrummet.
Gå fram till världskartan och spela världsspelet.
Vänd dig till vänster och gå ett steg framåt. Klicka på pianot.
Vänd dig åt vänster och klicka på kaminen två gånger.
Spela samma melodi som pianot. (C - H - G - E - C)
Klicka på knappen.
Gå ner till undervåningen och gå in i biblioteket fram till brasan.
Klicka på knappen i den öppna spisen.
Gå tillbaka till musikrummet och fram till kakelugnen.
Ta nyckeln och gå in i föräldrarummet mittemot. Använd nyckeln.
Plocka upp flaskorna, guldmyntet och fjärrkontrollen.
Klicka på tofsen till gardinen och gå igenom det hemliga hålet till höger om sängen.
Du befinner dig i höga rummet. Plocka upp spannen.
Klicka på tavlan i mitten av rummet som har ett ankare på sig. Klicka på ankaret.
Klicka på bokhyllan. Gå ner i nedre korridoren och fram till fartygsmodellen.
Plocka ankaret.
Gå upp till övre korridoren och första rummet till höger öppnar du med ankaret.
Du befinner dig i barnrummet. Spela på skrivmaskinen.
Gå fram till kuberna och gå fram till hålet i väggen. Gå igenom hålet.
Du befinner dig bakom trappan. Ta guldmyntet.
Klicka på sladden och stoppa in den i hålet i väggen.
Dörren öppnas. Gå ut i hallen. Vänd dig om och klicka på "BRIDGE".
Plocka fram batteriet från väskan. Koppla in de två sladdarna.
Klicka på den röda knappen. Bron utomhus öppnas.
Vänd dig om till höger och gå ut genom stora entrén. Fortsätt att gå.
Ett guldmynt ligger på vänster sida längst vägen.
Du kommer fram till borggården. Leta upp stegen och guldmyntet. Klicka på lådorna så kan du gå olika vägar. Lägg de i väskan.
Gå tillbaka igen, upp i andra våningen och in i höga rummet.
Placera ut stegen mitt i rummet och gå upp.
Klicka på väskan. Plocka fram hinken. Plocka fram flaskan till hinken.
Ta hinken och häll över skelettet.
Plocka upp nyckeln från golvet och lägg i väskan.
Öppna raketdörren med nyckeln.
Gå in i raketrummet. Plocka fram kugghjulet och sätt det på plats.
Klicka på spakarna och sätt dem i rätt ordning.
RÖD - FRAMÅT
GRÖN - MITTEN
GUL - BAKÅT
Klicka mitt i skärmen.
Gå tillbaka till övre korridoren.
Gå fram till den enarmade banditen. Plocka fram ett guldmynt och lägg på den.
Associera. Spela lika många gånger som du har guldmynt.
Har du klarat det så öppnas en dörr med raketen bakom dig.
Gå ner i nedervåningen in i biblioteket. Klicka på LAUNCH knappen.
Raketen ger sig iväg med prinsessan.
Nu har du klarat spelet!
Fuskarna.nu, Inskickad Guide
Plocka guldmyntet. Gå ut ur rummet, in i korridoren, in i biblioteket och ut i hallen.
Gå upp för trappan och upp i korridoren på andra våningen.
Gå in i den lilla korridoren till höger. Ta batteriet.
Gå framåt och ner i källaren. I källaren låses dörren bakom dig.
Vänd dig om och ta SPRAKs arm som ligger på hyllan.
Klicka på muggen som låg bakom armen.
Vänd dig helt om och ta guldmyntet.
Vänd dig inåt mot kistan. Klicka på stenarna. Titta på kartan i vilken ordning du ska klicka.
Klicka på kistan och ta SPRAKs hjärta.
Vänd dig helt om och gå mot utgången.
När den lampan lyser grönt så klicka på den.
Montera ihop SPRAK.
Gå upp ur källaren och fram till den enarmade banditen. Ta myntet.
Gå ner i korridoren på nedervåningen. Klicka på gitarren som ligger i soffan.
Gå upp i övervåningen och längst bort i korridoren till vänster in i musikrummet.
Gå fram till världskartan och spela världsspelet.
Vänd dig till vänster och gå ett steg framåt. Klicka på pianot.
Vänd dig åt vänster och klicka på kaminen två gånger.
Spela samma melodi som pianot. (C - H - G - E - C)
Klicka på knappen.
Gå ner till undervåningen och gå in i biblioteket fram till brasan.
Klicka på knappen i den öppna spisen.
Gå tillbaka till musikrummet och fram till kakelugnen.
Ta nyckeln och gå in i föräldrarummet mittemot. Använd nyckeln.
Plocka upp flaskorna, guldmyntet och fjärrkontrollen.
Klicka på tofsen till gardinen och gå igenom det hemliga hålet till höger om sängen.
Du befinner dig i höga rummet. Plocka upp spannen.
Klicka på tavlan i mitten av rummet som har ett ankare på sig. Klicka på ankaret.
Klicka på bokhyllan. Gå ner i nedre korridoren och fram till fartygsmodellen.
Plocka ankaret.
Gå upp till övre korridoren och första rummet till höger öppnar du med ankaret.
Du befinner dig i barnrummet. Spela på skrivmaskinen.
Gå fram till kuberna och gå fram till hålet i väggen. Gå igenom hålet.
Du befinner dig bakom trappan. Ta guldmyntet.
Klicka på sladden och stoppa in den i hålet i väggen.
Dörren öppnas. Gå ut i hallen. Vänd dig om och klicka på "BRIDGE".
Plocka fram batteriet från väskan. Koppla in de två sladdarna.
Klicka på den röda knappen. Bron utomhus öppnas.
Vänd dig om till höger och gå ut genom stora entrén. Fortsätt att gå.
Ett guldmynt ligger på vänster sida längst vägen.
Du kommer fram till borggården. Leta upp stegen och guldmyntet. Klicka på lådorna så kan du gå olika vägar. Lägg de i väskan.
Gå tillbaka igen, upp i andra våningen och in i höga rummet.
Placera ut stegen mitt i rummet och gå upp.
Klicka på väskan. Plocka fram hinken. Plocka fram flaskan till hinken.
Ta hinken och häll över skelettet.
Plocka upp nyckeln från golvet och lägg i väskan.
Öppna raketdörren med nyckeln.
Gå in i raketrummet. Plocka fram kugghjulet och sätt det på plats.
Klicka på spakarna och sätt dem i rätt ordning.
RÖD - FRAMÅT
GRÖN - MITTEN
GUL - BAKÅT
Klicka mitt i skärmen.
Gå tillbaka till övre korridoren.
Gå fram till den enarmade banditen. Plocka fram ett guldmynt och lägg på den.
Associera. Spela lika många gånger som du har guldmynt.
Har du klarat det så öppnas en dörr med raketen bakom dig.
Gå ner i nedervåningen in i biblioteket. Klicka på LAUNCH knappen.
Raketen ger sig iväg med prinsessan.
Nu har du klarat spelet!
Se mer från detta spel:
Om detta fusk
Hjälp oss!
Ser du något stavfel eller vet du om något fusk som fattas i texten? Eller kanske känner du för att snygga till sidan lite? Hjälp oss genom att skicka in en ändring av fusket.