Hoppa till innehåll

Guide : Hur Du Skapar En Guild


NossLoad

Rekommendera inlägg

Guide av : NossLoad

 

Inledning

 

Den här guiden förklarar hur du startar en guild och hur du sedan håller igång din guild. Guiden är mest inriktade mot de som är nybörjare så det mesta du undrar finns här. Ifall det inte finns, bara fråga i forumet så svarar jag på frågan i FAQ;et som finns längst ner på tråden.

 

Innehåll

 

Den här guiden innehåller :

Inledning

Guild FAQ

Priser

Charter

Reklam för guilden

Hur du håller igång en guild

Bra att veta kommandon

 

Priser

Tabard : 1g

Tabard Design : 10g

Guild : 10s

 

Charter

 

När du skapar en guild så får du först och främst ett brev som lägger sig i inventory. Det här brevet är det du skapar guilden med. Öppna brevet. Där ser du lite status men längst ner åt vänster finns det en knapp du trycker på för att fråga en person som du har som target ifall den vill skriva upp sig på ditt brev, alltså bli en av de 9 första medlemmarna av guilden.

 

Hur får du en person att skriva upp sig på ditt brev kanske du tänker. Jo, så här gör du.. Du whispar till personen att du har tänkt att skapa en guild. Om personen svarar typ "So?" så är personen oftast under 20 år gammal så det kan bli lite svårare nu men i alla fall. Nu whispar du tillbaka vad målet är med guilden och var guilden heter och om han vill skriva upp sig på ditt brev. Om han säger ja så öppnar du bara brevet du har i inventory och trycker på knappen som jag nämnde i första stycket, knappen som ligger längst ner till vänster.

 

När du fått 9 personer att skriva upp sig på ditt brev ska du lägga brevet i backpacken, alltså första "bagen" du får i spelet. Nu går du dit du startade guilden och pratar med han du fick brevet av. Nu väljer du valet "Register a Guild Charter". Nu är guilden skapad.

Reklam för guilden

 

Som allt du skapar så måste du självklart berätta för folk att du skapat guilden och det snabbaste sättet att göra det är att skriva i "general channel" eller som det heter på svenska, övriga kanalen som oftast är channel /1. Jag rekommenderar att du skapar ett "macro", alltså en knapp / icon som du kan lägga ut vid dina attacker som gör något när du trycker på den. För att skapa ett macro skriver du /macro i chatten.

 

Engelsk guide hur man gör macros : http://www.worldofwar.net/guides/macros/index.php

 

Om du inte kan engelska så får du antingen lära dig själv att skapa ett macro eller skriva samma sak varje gång.

 

Chatt mall :

 

/1 The new guild <guild namn> are currently recruting members from level (Minsta nivå)-(Högsta Nivå). Our goal is (erat guild mål). This guild (skriv något speiclet om erna guild). Intrested? Whisp /(dittnamn).

Hur du håller igång en guild

 

Att hålla igång en guild är både enkelt och svårt. Det finns några punkter ni alltid ska komma ihåg och det är att alltid lyda dina egna regler och aldrig bli sur för minsta lilla grej en medlem gör fel.

 

Att skapa regler är väldigt lätt. Gå till "Social" som oftast är bunden till knappen O. Sedan går du till fliken "Guild". Nu ser du en knapp längst ner till vänster där det står "Guild Information". Tryck på knappen och börja skriva dina regler.

 

Mall på en Guild Information :

 

..:: Rules of (guild namn) ::..

 

1. (regel 1)

2. (regel 2)

3. (regel 3)

4. (regel 4)

5. (regel 5)

6. (regel 6)

7. (regel 7)

 

Det svåra med att hantera en guild är att behandla folk rätt. En person som inte lyder din regel måste du kicka, även om det är din bästa kompis. Du måste alltid ha samma regler för alla, även för dig själv! Dock kan du inte kicka dig själv på samma sätt och det leder till att du måste vara väldigt skärpt i guild chatten.

Bra att veta kommandon

 

/guild - Låter dig chatta i guild chatten.

/o - Låter dig chatta i officer chatten. Detta funkar bara om du är en officer rank!

/ginvite (namn) - Inviterar någon till guilden.

/gremove (namn) - Tar bort en medlem från guilden.

/gquit - Tar bort dig själv från guilden

/gleader (namn) - Ger någon annan titeln "Guild Master" och ger dig ranken "Officer".

/gdisband - Tar bort din guild helt.

 

Guide av : NossLoad

Guild FAQ

Ingen har ställt någon fråga än, tyvärr.

___________________________________

ÄNDRINGAR :

 

[EDIT] Stavfel

[EDIT] Lade till "Innehåll" och rubrik färger.

[EDIT] Lade till "Guild FAQ" och "Inledning".

Redigerat av NossLoad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oj, det kommer ta ett tag att läsa igenom det!

 

Det tog sin tid att skriva den och 1 timme efter översätta den till svenska. Du förstår... jag gjorde den till en kompis som bor i USA först men den var så bra att jag skrev den här också..

 

Som alla guider behöver så behöver den här guiden också kommentarer så kommentera gjärna min WoW guide =)

 

Tack i förhand... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Att köpa en guild tabard kostar 90s, och sen behöver du bara byta mönster på den - inte köpa en ny.

 

Nepp den kostar 1g...dock 90s om man har lite rep med därifrån man köper.

-----------------------------------

Ps.adda att priserna blir billigare om man har mer rep därifrån man köper.

Jag är honoured med SW så därför kostar det 90s istället för 1g...

--------------------------------

Föressten är den där macro idén bra(General chat info/reklamen)..men spamma inte då kan ni bli reportade.

Sen så kan ni göra en macro "/ginvite" så får din "target" en inbjudan till guilden.

Redigerat av AntonJ3000
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt bra guide det där!  :)

 

Och palla tjata om pris skillnader.. 1 g eller 90 s spelar inte så stor roll

 

Tackar tackar, precis vad jag menade (nästan hehe) :P

 

Btw, jag lade precis till några nya kapitel och även ett nytt fräsht FAQ! Ta en titt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt bra guide, kanske lite väl lång^^ men annars bästa förklaring hittils :)

 

Skulle gärna ha den du gjorde te engelska te en polare om det va ok^^

 

(10s är inte så mkt man märker det ju knappt så vrf tjaffa^^) :rambo:

 

Glömmde fråga, sorry. e det nån som har nåra bra förslag på guildregler? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Väldigt bra guide, kanske lite väl lång^^ men annars bästa förklaring hittils :)

 

Skulle gärna ha den du gjorde te engelska te en polare om det va ok^^

 

(10s är inte så mkt man märker det ju knappt så vrf tjaffa^^) :rambo:

 

Glömmde fråga, sorry. e det nån som har nåra bra förslag på guildregler? :)

 

ex på . braregler:

inge spam

*bara snacka det eller det språket*

-----------------------------

PS.så kan man byta namn/lägga till ranker.

Redigerat av AntonJ3000
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt bra guide, kanske lite väl lång^^ men annars bästa förklaring hittils :)

 

Skulle gärna ha den du gjorde te engelska te en polare om det va ok^^

 

(10s är inte så mkt man märker det ju knappt så vrf tjaffa^^) :rambo:

 

Glömmde fråga, sorry. e det nån som har nåra bra förslag på guildregler? :)

 

Kanske ska lägga till exempel på bra regler också men vi får se, har varit bannad så jag har inte kunnat skriva <_< men nu är jag tebax :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...