hejsan jag vill köra på mapleglobal men dom har blockat alla som inte e från U.S och U.K typ men det borde ju gå att göra ett account endå....
Hur Kan Man Köra På Mapleglobal Nu!?
hmm kosntig nomalt sätt kan alla i världen med pc och intenet anslutning spela. prova igen för det ska gå
Det skulle nog gå att lura systemet genom att byta till US/UK ip.
det behövs inte för det ska gå
Dream, de har blockat alla som bor i Europa. Alla som vill skapa nytt konto får göra det på MapleEurope och spela där. Vi som redan har konto på Global kan fortfarande spela där.
haha lol, trodde att alla lillebrors gubbar var borta xD prova att regestrera dig via proxyunlimited då använder du en amerekansk IP
Umm, när jag använder proxyunlimited så kommer jag ej förbi sidan där man skriver sin ålder.
Hur ska jag göra för att kunna komma förbi den?
jag har hittat en lösning redan, lösningen finns på gzp's forum
du hinjaj skriv att du är äldre en vad du är
;)
nej han menar inte det han menar att när man trykcet next så står det antingen srry only accept usa and canada players only eller nåt liknande
okej
Nu funkar Mapleglobal igen anledningen till att dom blockade alla som kommer från europa är att Mapleeurope blev sura bara för att dom inte fick sålt något NX pga det låga antalet medlemmar. Sen när mapleglobal upptäckte att dom förlorade 20% av medlemmarna när dom la in blocken tog dom bort den igen! :rolleyes:
Fel. Allt var ett enda stort misstag.
Det var inte meningen att nexon skulle blocka alla från Europa.
för det första vart Europa bannat.. England ligger i europa och man kan ej göra ny account sen en månad tillbaka.. Man kan göra men europeiska IPn får IP ban om dem försöker logga in.. Jag skev detta utan att läsa alla inlägg. Jag tror ej att det va ett så kallat MISSTAG dem banna europa.. Fatta att dem förlora skit mcket pengar o personer som spela så dem unbanna.. Jag vill ej ha PM ellr nåt om detta. om ni frågar frågor till mig svar jag ej. Tack o hej leverpastej
↗ till inläggetDream, de har blockat alla som bor i Europa. Alla som vill skapa nytt konto får göra det på MapleEurope och spela där. Vi som redan har konto på Global kan fortfarande spela där.
säj inte alla -.- jag bor i slovenien och jag kan spela, det är bara vissa regioners IP som är bannade, det kan även hända om du valt som land när du gör accountet att du är ifrån t.e.x USA men du bor igentligen i sverige, då går det inte, for USA har annurlunda IP än sverige. detta som gör detta är ett nytt "prevent hacking system" men om du har payat NX så sicka mail till Nexon och betätta att du payat NX, då låser dom upp ditt acc och du kan spela. (min kompis gjorde detta (kompis i sverige))