💬
Logga in
Fuska.se

Second Life

20 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Hej jag tänkte tipsa om det underbara stället second life en gratis online 3D värld i klass med WoW. du kan hänga ut med kompisarna eller bara chilla. det är som en extra värld som du kan fly till om den riktiga världen är för tuff bara fantasin sätter gränser.

Länk: Second Life

Bilder:

http://advancedmedialab.files.wordpress.com/2007/06/barcamp_second_life.jpg

svenska ambassaden!!

http://farm1.static.flickr.com/158/340884567_64516bae49.jpg

http://www.experientia.com/blog/uploads/2006/11/philips_second_life.jpg

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ja, i klass med WoW var väl att ta i...

↗ till inlägget

Ja, i klass med WoW var väl att ta i...

Om du har spelat det och är insatt i spelet så äre klass med WoW egentligen, iaf nästan.

Och Delorean du har fel, fantasin sätter inte gränser i secondlife. :P

Nivå 1 · Novis

Jag Spelar SL ganska mycket kör i 18+ Servern.. men det fins inga grenser... star wars nörd som jag är hitta massa bra star wars ställen man kunde köra RP... och fightas....

Nivå 6 · Fuskare

spela american army istället XD. www.amerciasarmy.com

5 Sep 2007
Nivå 3 · Lärling

Wow är mera stabilt än second life & ibland är secondlife långtråkigt.

Pjuf, Second Life kan bli riiiiktigt långtråkigt.

SLLA finns dock, ett av de roliga skälen man spelar, de bombar f*n upp byggnader och blindar användrare.

(SLLA är en terrorgrupp ingame..)

spela american army istället XD. www.amerciasarmy.com

Americas Army är gammalt, och URtråkigt. Var en hit engång i tiden, nu suger den.

Senast ändrad:

8 Sep 2007

Spela Entropia Universe istället. Ungefär som second life fast mycket... mycket störe spelvärld (Har hört att det tar 20 timmar att passera båda kontinenterna), gratis, bättre grafik, mer story/riktig story, mycket mer grejor och en massa användare som man spelar med eller mot. Ladda ner här: http://www.entropiauniverse.com/index.var

9 Sep 2007

Visst kan det bli långtråkigt ibland, men man kan ju göra väldigt mycket. RP osv...

11 Sep 2007
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Visst kan det bli långtråkigt ibland, men man kan ju göra väldigt mycket. RP osv...

Då är ju entropie roligare. Tror det är samma utvecklare men det utspelar sig i sci fi miljö.

Nivå 16 · Legendfuskare

går man bara runt & prater eller kan man typ gå upp i level & sånt? jag har spelet entropia universe en gång, segt

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

går man bara runt & prater eller kan man typ gå upp i level & sånt? jag har spelet entropia universe en gång, segt

Nej, det är nästan precis som second life förutom att det är sci-fi miljö.

Och bättre. :D

Second life är igentligen bara till för att chatta, entropia universe är till för att "ha ett virtuellt liv".

Nivå 5 · Fuskare

Second Life är ett mycket långtråkigt och buggit spel enligt mig.

alan.shalaji: Tec'ma-te, brother. ;)

12 Sep 2007
Nivå 6 · Fuskare

vad gör man igentligen på båda spelen? kan man göra nåt annat än gå runt och prata med folk?

På second life: Ingenting.

På Entropia: Många grejer. Man kan leta efter feta djur som man kan jaga, sweata, mining, slåss mot andra spelare i pvp zoner, leta efter olja, köpa och sälja, utforska och mycket mer. En av mina favoritsaker är att utforska. Jag brukar alltid gå på utflykter till dem högsta bergen och försöka bestiga dem utan att falla ner. Det är så fint där uppe, man ser en massa fint landskap och mycket mer. En bra grej är att pengarna som man får i spelet kan man sedan kan ta ut från spelet och få pengarna i handen. 10 ped (Project Entropia Dollar) blir 1 dollar eller 7 kronor.

13 Sep 2007
Nivå 1 · Novis

läste i super play att någon hade blivit våldtagen i second life någon hade laddat ner extra moddar :wacko:

↗ till inlägget

På second life: Ingenting.

På Entropia: Många grejer. Man kan leta efter feta djur som man kan jaga, sweata, mining, slåss mot andra spelare i pvp zoner, leta efter olja, köpa och sälja, utforska och mycket mer. En av mina favoritsaker är att utforska. Jag brukar alltid gå på utflykter till dem högsta bergen och försöka bestiga dem utan att falla ner. Det är så fint där uppe, man ser en massa fint landskap och mycket mer. En bra grej är att pengarna som man får i spelet kan man sedan kan ta ut från spelet och få pengarna i handen. 10 ped (Project Entropia Dollar) blir 1 dollar eller 7 kronor.

Testar det. ;)

Värkar vara nice.

14 Sep 2007
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #19

entropia är bara en dålig kopia av secondlife. secondlife har lika många användare som i WoW.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

entropia är bara en dålig kopia av secondlife. secondlife har lika många användare som i WoW.

entropia är större en SL. Dessutom så händer det mkt mer & är bättre grafik på entropia.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in