💬
Logga in
Fuska.se

Hacka Skoldator

81 svar · startad

Trådstartare #1

om ni har problem med att öppna kommandotolken kan ni öppna notepad, sedan skriva command.com och spara den som namn.bat

borde fungera.. är din skola smart nog har dom nog blockat de flesta kommandon dock :P

Och sorry för att "bumpa" en ganska gammal tråd

Finns flera sätt att hacka sig in på datorn med. Jag vet hur man kan få en fil ligga på alla skrivbord i systemet. Svinlätt.

Gör typ en Word fil och skriv där kanske "Jag är bäst" eller vad ni vill. Sedan, kopiera filen och gå in på "Den här Datorn", klicka på "Lokal Disk" och sedan "Documents and settings". När du är där klickar du på "All Users" och sedan på "Skrivbord". Lägg in filen där och vips finns den på alla skrivbord i systemet.

Trådstartare #3

Det visste jag f*n inte :P najs!

När du säger systemet, fungerar det så att man liksom kan lägga ut en fil som kommer ut på alla skolans datorer på alla användare?

10 Feb 2008

Någon som vet hur man får usb att funka på en dator i skolan, jag kan koppla in den och den lyser, men datorn hittar den inte,? (vi har extremt begränsade datorer)

Vi har citrix och man kan gå in på vilka sidor man vill,min kompis gick in på äckliga sidor typ som www.********.com.

Dock måste man skaffa Admin lösenord för att kunna hacka.

↗ till inlägget

Det är ju inte hacking om man skaffar lösenordet för att kunna hacka.

Det är hacking när du skaffar lösenordet via datorn...

↗ till inlägget
Någon som vet hur man får usb att funka på en dator i skolan, jag kan koppla in den och den lyser, men datorn hittar den inte,? (vi har extremt begränsade datorer)

Det kan bero på att Windows inte kan tilldela ditt USB-minne någon enhetsbokstav.

Det hände mig en gång i skolan.

Jag fick göra så här:

1. Högerklicka på "Den Här Datorn"

2. Välj "Hantera"

3. Välj "Lagring"

4. Välj "Diskhantering"

5. Högerklicka på din enhet

6. Väl "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar"

7. Nu ändrar du enhetsbokstaven till någon som inte finns.

Det kan vara så att du inte kommer åt detta om du har otur...

Annars så får du säga till personen som är IT ansvarig och fixa detta.

För man ska ju kunna komma åt alla sina arbeten som man jobbat på hemma.

11 Feb 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det kan bero på att Windows inte kan tilldela ditt USB-minne någon enhetsbokstav.

Det hände mig en gång i skolan.

Jag fick göra så här:

1. Högerklicka på "Den Här Datorn"

2. Välj "Hantera"

3. Välj "Lagring"

4. Välj "Diskhantering"

5. Högerklicka på din enhet

6. Väl "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar"

7. Nu ändrar du enhetsbokstaven till någon som inte finns.

Det kan vara så att du inte kommer åt detta om du har otur...

Annars så får du säga till personen som är IT ansvarig och fixa detta.

För man ska ju kunna komma åt alla sina arbeten som man jobbat på hemma.

Tack ska prova det, xD lekte runt lite idag bland system 32 filerna,^^ imorrn ska jag fixa admin rights på mitt acc, xD

Har datorerna XP?

↗ till inlägget

Har datorerna XP?

Om du menade mig, så ja: dom har windows xp 2003, :rolleyes:

12 Feb 2008
↗ till inlägget

Vi har citrix och man kan gå in på vilka sidor man vill,min kompis gick in på äckliga sidor typ som www.********.com.

Synd, för det har vi också

16 Feb 2008
↗ till inlägget

Finns flera sätt att hacka sig in på datorn med. Jag vet hur man kan få en fil ligga på alla skrivbord i systemet. Svinlätt.

Gör typ en Word fil och skriv där kanske "Jag är bäst" eller vad ni vill. Sedan, kopiera filen och gå in på "Den här Datorn", klicka på "Lokal Disk" och sedan "Documents and settings". När du är där klickar du på "All Users" och sedan på "Skrivbord". Lägg in filen där och vips finns den på alla skrivbord i systemet.

Jag tror de har glömt låsa detta på min skola...

Jag gick in i Documents and Settings och där fanns alla inloggade användare...

Jag kunde komma in på deras skrivbord och ta bort+ lägga till saker :D

Kunde även komma in i mappan All Users och ändra...

Ska ändra på en kompis skrivbord när vi är inne sammtidigt o fråga om något har hänt så jag vet att det funkar...

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag tror de har glömt låsa detta på min skola...

Jag gick in i Documents and Settings och där fanns alla inloggade användare...

Jag kunde komma in på deras skrivbord och ta bort+ lägga till saker :D

Kunde även komma in i mappan All Users och ändra...

Ska ändra på en kompis skrivbord när vi är inne sammtidigt o fråga om något har hänt så jag vet att det funkar...

Du ska göra såhär om du har tillgång till All Users mappen:

Skapa en textfil och döp den till "LÄS MIG DIN TÖNT!", inne i filer skriver du "HAHA! JAG KAN DITT LÖSENORD!", spara filen och dra ut den i 'All Users/Desktop' - Nu kopieras filen automatiskt till alla användares skrivbord.

Samma sak går att göra om du skapar en bat fil med "format C:\" som du döper om till "Internet Explorer" och ändrar Ikon på, då drar du ut den i mappen och vips - När användarna startar vad de tror är internet på sitt skrivbord så formateras datorn.

Senast ändrad:

haa, det ska jag göra :D

Visst, det funkar. Men det kommer synas vem som lämnade filen där. Klicka bara på "Egenskaper".

↗ till inlägget

Visst, det funkar. Men det kommer synas vem som lämnade filen där. Klicka bara på "Egenskaper".

Så länge man inte är inloggad med sitt egna konto så...

Har inte använt mitt konto sen skolan skaffade det nya systemet.

Jag använder fyra andra där enda skillnaden är en siffra i namnet på dom.

Jag körde en scan med Cain...

18 Feb 2008

För några veckor sen fick vi Linux i skolans datasal fast vi har Novell med windows XP i klassrummen någon har raderat en mapp med allas dokument och sånt.... Men Linux är så skit begränsat att man inte kan göra något inte NÅGOT inte ens ändra på panelen (aktivitetsfältet som den kallas i windöws)blockat alla inställningar utom Mus. De enda program som finns är Firefox Openoffice.org Kalkylaton nått lärospel Kalcium nätt skrivövningsprogram, du kan inte gå utanför din hemmapp. Man kan komma till terminalen med ctrl + alt + F1 där ska jag nångång försöka hacka lite men det kan bli svårt utan sudo rättigheter...

På min skola, Kunskapsskolan, så har dom Citrix. Det är rätt lätt att komma ut på hemsidor, för vi har Internet Exploer (men där är allt blockat). Så man går in och laddar ned Mozilla Firefox å då kan man göra allt :)

↗ till inlägget

På min skola, Kunskapsskolan, så har dom Citrix. Det är rätt lätt att komma ut på hemsidor, för vi har Internet Exploer (men där är allt blockat). Så man går in och laddar ned Mozilla Firefox å då kan man göra allt :)

ROFL

IT-snubbarna är ganska så ägda på din skola :D

Kan ju också nämna hur roligt det är att se felmeddelanden på informationsskärmarna i skolan :D

"Sidan kunde inte visas", etc, etc.

Fattas bara att man kommer åt det och gör reklam för något eller går ut på en extremt barnförbjuden sida...

Hahaa, kom på ett bra nörd skämt om man ska skriva något på en informationsskärm...

hmm, hur gick det här till då?

Var det någon som glömde kondomen?

Vill du slippa trassel med kondomer?

Ladda ner Linux.

Det är gratis och du slippar tänka på skyddet...

19 Feb 2008
↗ till inlägget

Är du från Helsingborg?

Jag provade att gå in i kör (på citrix) och så skrev jag com i rutan. Jag kom till något windows grejs, sen efter ett tag så kom det upp en ruta att en server försökte nå datorns lokala plats (gjorde det hemifrån, vill man logga in hemifrån så är hemsidan https://csgutb.helsingborg.se/ . Backade jag kom jag till något där det stod att jag inte fick tillgång till för att inte skada systemet. Om jag gick in i den här datorn så hittade jag inte det jag kommit till nyss. Så jag vet inte om det kan räknas för att hacka. Prova gärna själva om ni har citrix.

Senast ändrad:

20 Feb 2008

När ni ska logga in, prova att istället för att logga in med erat användarnamn, skriv bara: Guest som användarnamn och inget lösen, så ska du se, ; )

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in