Hoppa till innehåll

Hacka Skoldator


Xynthiar
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Visst, det funkar. Men det kommer synas vem som lämnade filen där. Klicka bara på "Egenskaper".

Så länge man inte är inloggad med sitt egna konto så...

Har inte använt mitt konto sen skolan skaffade det nya systemet.

Jag använder fyra andra där enda skillnaden är en siffra i namnet på dom.

Jag körde en scan med Cain...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst data-typen

För några veckor sen fick vi Linux i skolans datasal fast vi har Novell med windows XP i klassrummen någon har raderat en mapp med allas dokument och sånt.... Men Linux är så skit begränsat att man inte kan göra något inte NÅGOT inte ens ändra på panelen (aktivitetsfältet som den kallas i windöws)blockat alla inställningar utom Mus. De enda program som finns är Firefox Openoffice.org Kalkylaton nått lärospel Kalcium nätt skrivövningsprogram, du kan inte gå utanför din hemmapp. Man kan komma till terminalen med ctrl + alt + F1 där ska jag nångång försöka hacka lite men det kan bli svårt utan sudo rättigheter...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

På min skola, Kunskapsskolan, så har dom Citrix. Det är rätt lätt att komma ut på hemsidor, för vi har Internet Exploer (men där är allt blockat). Så man går in och laddar ned Mozilla Firefox å då kan man göra allt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På min skola, Kunskapsskolan, så har dom Citrix. Det är rätt lätt att komma ut på hemsidor, för vi har Internet Exploer (men där är allt blockat). Så man går in och laddar ned Mozilla Firefox å då kan man göra allt :)

ROFL

IT-snubbarna är ganska så ägda på din skola :D

 

Kan ju också nämna hur roligt det är att se felmeddelanden på informationsskärmarna i skolan :D

"Sidan kunde inte visas", etc, etc.

Fattas bara att man kommer åt det och gör reklam för något eller går ut på en extremt barnförbjuden sida...

Hahaa, kom på ett bra nörd skämt om man ska skriva något på en informationsskärm...

 

hmm, hur gick det här till då?

Var det någon som glömde kondomen?

 

Vill du slippa trassel med kondomer?

Ladda ner Linux.

Det är gratis och du slippar tänka på skyddet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På min skola, Kunskapsskolan, så har dom Citrix. Det är rätt lätt att komma ut på hemsidor, för vi har Internet Exploer (men där är allt blockat). Så man går in och laddar ned Mozilla Firefox å då kan man göra allt :)

Är du från Helsingborg?

 

Jag provade att gå in i kör (på citrix) och så skrev jag com i rutan. Jag kom till något windows grejs, sen efter ett tag så kom det upp en ruta att en server försökte nå datorns lokala plats (gjorde det hemifrån, vill man logga in hemifrån så är hemsidan https://csgutb.helsingborg.se/ . Backade jag kom jag till något där det stod att jag inte fick tillgång till för att inte skada systemet. Om jag gick in i den här datorn så hittade jag inte det jag kommit till nyss. Så jag vet inte om det kan räknas för att hacka. Prova gärna själva om ni har citrix.

Redigerat av Mr.profs
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

På min skola, Kunskapsskolan, så har dom Citrix. Det är rätt lätt att komma ut på hemsidor, för vi har Internet Exploer (men där är allt blockat). Så man går in och laddar ned Mozilla Firefox å då kan man göra allt :)

ROFL

IT-snubbarna är ganska så ägda på din skola :D

 

Kan ju också nämna hur roligt det är att se felmeddelanden på informationsskärmarna i skolan :D

"Sidan kunde inte visas", etc, etc.

Fattas bara att man kommer åt det och gör reklam för något eller går ut på en extremt barnförbjuden sida...

Hahaa, kom på ett bra nörd skämt om man ska skriva något på en informationsskärm...

 

hmm, hur gick det här till då?

Var det någon som glömde kondomen?

 

Vill du slippa trassel med kondomer?

Ladda ner Linux.

Det är gratis och du slippar tänka på skyddet...

 

Hur ändrar man det här då? Det hade ju bara varit sååååå roligt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På min skola, Kunskapsskolan, så har dom Citrix. Det är rätt lätt att komma ut på hemsidor, för vi har Internet Exploer (men där är allt blockat). Så man går in och laddar ned Mozilla Firefox å då kan man göra allt :)

 

ROFL

IT-snubbarna är ganska så ägda på din skola :D

 

Kan ju också nämna hur roligt det är att se felmeddelanden på informationsskärmarna i skolan :D

"Sidan kunde inte visas", etc, etc.

Fattas bara att man kommer åt det och gör reklam för något eller går ut på en extremt barnförbjuden sida...

Hahaa, kom på ett bra nörd skämt om man ska skriva något på en informationsskärm...

 

hmm, hur gick det här till då?

Var det någon som glömde kondomen?

 

Vill du slippa trassel med kondomer?

Ladda ner Linux.

Det är gratis och du slippar tänka på skyddet...

 

Hur ändrar man det här då? Det hade ju bara varit sååååå roligt :)

 

Håller med,hur gör man?

 

Vi har citrix och min kompis lärde mig hur man hacka

Redigerat av tuff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För några veckor sen fick vi Linux i skolans datasal fast vi har Novell med windows XP i klassrummen någon har raderat en mapp med allas dokument och sånt.... Men Linux är så skit begränsat att man inte kan göra något inte NÅGOT inte ens ändra på panelen (aktivitetsfältet som den kallas i windöws)blockat alla inställningar utom Mus. De enda program som finns är Firefox Openoffice.org Kalkylaton nått lärospel Kalcium nätt skrivövningsprogram, du kan inte gå utanför din hemmapp. Man kan komma till terminalen med ctrl + alt + F1 där ska jag nångång försöka hacka lite men det kan bli svårt utan sudo rättigheter...

Ah, jag vet. Linux är hemskt att försöka hacka - Speciellt skolversionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...