Hoppa till innehåll

Hacka Skoldator


Xynthiar
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst nissling

Finns flera sätt att hacka sig in på datorn med. Jag vet hur man kan få en fil ligga på alla skrivbord i systemet. Svinlätt.

 

Gör typ en Word fil och skriv där kanske "Jag är bäst" eller vad ni vill. Sedan, kopiera filen och gå in på "Den här Datorn", klicka på "Lokal Disk" och sedan "Documents and settings". När du är där klickar du på "All Users" och sedan på "Skrivbord". Lägg in filen där och vips finns den på alla skrivbord i systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Dock måste man skaffa Admin lösenord för att kunna hacka.

 

Det är ju inte hacking om man skaffar lösenordet för att kunna hacka.

Det är hacking när du skaffar lösenordet via datorn...

 

Någon som vet hur man får usb att funka på en dator i skolan, jag kan koppla in den och den lyser, men datorn hittar den inte,? (vi har extremt begränsade datorer)

Det kan bero på att Windows inte kan tilldela ditt USB-minne någon enhetsbokstav.

Det hände mig en gång i skolan.

Jag fick göra så här:

1. Högerklicka på "Den Här Datorn"

2. Välj "Hantera"

3. Välj "Lagring"

4. Välj "Diskhantering"

5. Högerklicka på din enhet

6. Väl "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar"

7. Nu ändrar du enhetsbokstaven till någon som inte finns.

 

Det kan vara så att du inte kommer åt detta om du har otur...

Annars så får du säga till personen som är IT ansvarig och fixa detta.

För man ska ju kunna komma åt alla sina arbeten som man jobbat på hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet hur man får usb att funka på en dator i skolan, jag kan koppla in den och den lyser, men datorn hittar den inte,? (vi har extremt begränsade datorer)

Det kan bero på att Windows inte kan tilldela ditt USB-minne någon enhetsbokstav.

Det hände mig en gång i skolan.

Jag fick göra så här:

1. Högerklicka på "Den Här Datorn"

2. Välj "Hantera"

3. Välj "Lagring"

4. Välj "Diskhantering"

5. Högerklicka på din enhet

6. Väl "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar"

7. Nu ändrar du enhetsbokstaven till någon som inte finns.

 

Det kan vara så att du inte kommer åt detta om du har otur...

Annars så får du säga till personen som är IT ansvarig och fixa detta.

För man ska ju kunna komma åt alla sina arbeten som man jobbat på hemma.

 

 

 

Tack ska prova det, xD lekte runt lite idag bland system 32 filerna,^^ imorrn ska jag fixa admin rights på mitt acc, xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns flera sätt att hacka sig in på datorn med. Jag vet hur man kan få en fil ligga på alla skrivbord i systemet. Svinlätt.

 

Gör typ en Word fil och skriv där kanske "Jag är bäst" eller vad ni vill. Sedan, kopiera filen och gå in på "Den här Datorn", klicka på "Lokal Disk" och sedan "Documents and settings". När du är där klickar du på "All Users" och sedan på "Skrivbord". Lägg in filen där och vips finns den på alla skrivbord i systemet.

Jag tror de har glömt låsa detta på min skola...

Jag gick in i Documents and Settings och där fanns alla inloggade användare...

Jag kunde komma in på deras skrivbord och ta bort+ lägga till saker :D

Kunde även komma in i mappan All Users och ändra...

 

Ska ändra på en kompis skrivbord när vi är inne sammtidigt o fråga om något har hänt så jag vet att det funkar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns flera sätt att hacka sig in på datorn med. Jag vet hur man kan få en fil ligga på alla skrivbord i systemet. Svinlätt.

 

Gör typ en Word fil och skriv där kanske "Jag är bäst" eller vad ni vill. Sedan, kopiera filen och gå in på "Den här Datorn", klicka på "Lokal Disk" och sedan "Documents and settings". När du är där klickar du på "All Users" och sedan på "Skrivbord". Lägg in filen där och vips finns den på alla skrivbord i systemet.

Jag tror de har glömt låsa detta på min skola...

Jag gick in i Documents and Settings och där fanns alla inloggade användare...

Jag kunde komma in på deras skrivbord och ta bort+ lägga till saker :D

Kunde även komma in i mappan All Users och ändra...

 

Ska ändra på en kompis skrivbord när vi är inne sammtidigt o fråga om något har hänt så jag vet att det funkar...

 

 

Du ska göra såhär om du har tillgång till All Users mappen:

 

Skapa en textfil och döp den till "LÄS MIG DIN TÖNT!", inne i filer skriver du "HAHA! JAG KAN DITT LÖSENORD!", spara filen och dra ut den i 'All Users/Desktop' - Nu kopieras filen automatiskt till alla användares skrivbord.

 

Samma sak går att göra om du skapar en bat fil med "format C:\" som du döper om till "Internet Explorer" och ändrar Ikon på, då drar du ut den i mappen och vips - När användarna startar vad de tror är internet på sitt skrivbord så formateras datorn.

Redigerat av MoveMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...