Hoppa till innehåll

Hacka Skoldator

Xynthiar
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag vet tyvärr inte hur man gör.

Men skulle göra något om jag kunde bara för att reta dem på kommunhuset (de har hand om det) och

för att dom använder skärmar som är 3 ggr större än vad de behöver vara...

Kan någon något som man kan hitta på med Vista?

Alla stationära datorer använder XP och alla i årskull ett springer omkring med bärbara datorer med Vista (trådlöst).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Till alla som påstår att dom lyckats hacka:

Visa bilder på skiten, för text säger mig ingenting.

Screenshot or it didn't happen.

Det var bra!!!

Jag kan ju t.ex visa att det går komma åt andras skrivbord via Documents and Settings i skolan...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Värsta "hacket" så att man inte kan starta datorn!! Jag vet det!! Det funkar på skoldatorer!!! :D

Jag kan skriva hur man gör, men det är väldigt riskfyllt och om man väl har börjat så kan man inte sluta..

Dra ut sladden

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värsta "hacket" så att man inte kan starta datorn!! Jag vet det!! Det funkar på skoldatorer!!! :D

Jag kan skriva hur man gör, men det är väldigt riskfyllt och om man väl har börjat så kan man inte sluta..

Dra ut sladden

Shit, var lärde du dig det?

Du måste ju vara värsta freaket när det gäller hacking.

Mindtwistah will rule the world!!!

Allvarligt. Det finns de som inte tänker på att sladden är urdragen och byter dator...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns flera sätt att hacka sig in på datorn med. Jag vet hur man kan få en fil ligga på alla skrivbord i systemet. Svinlätt.

Gör typ en Word fil och skriv där kanske "Jag är bäst" eller vad ni vill. Sedan, kopiera filen och gå in på "Den här Datorn", klicka på "Lokal Disk" och sedan "Documents and settings". När du är där klickar du på "All Users" och sedan på "Skrivbord". Lägg in filen där och vips finns den på alla skrivbord i systemet.

Jag tror de har glömt låsa detta på min skola...

Jag gick in i Documents and Settings och där fanns alla inloggade användare...

Jag kunde komma in på deras skrivbord och ta bort+ lägga till saker :D

Kunde även komma in i mappan All Users och ändra...

Ska ändra på en kompis skrivbord när vi är inne sammtidigt o fråga om något har hänt så jag vet att det funkar...

Du ska göra såhär om du har tillgång till All Users mappen:

Skapa en textfil och döp den till "LÄS MIG DIN TÖNT!", inne i filer skriver du "HAHA! JAG KAN DITT LÖSENORD!", spara filen och dra ut den i 'All Users/Desktop' - Nu kopieras filen automatiskt till alla användares skrivbord.

Samma sak går att göra om du skapar en bat fil med "format C:\" som du döper om till "Internet Explorer" och ändrar Ikon på, då drar du ut den i mappen och vips - När användarna startar vad de tror är internet på sitt skrivbord så formateras datorn.

hur ändrar man ikon?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

här är en guide på engelska

(förlåt för dubbelt inlägg.)

Here are some instructions on decrypting passwords. After reading this, you should be able to get the password of any account on a PC you have physical access to!

I KNOW that this works perfectly on Windows XP, but apparently works on Windows 2000 too.

You will need:

Pwdump2

John the Ripper

1. Download Pwdump2, and extract its contents to the C drive in a folder names "pwdump2".

2. Download John the Ripper, extract its contents to a folder names "John" in the C drive.

3. Okay, now open the Command Prompt, and use it to go to the C drive.

4. Type "cd pwdump2", and you have accessed the folder where Pwdump2 is kept.

5. Type "pwdump2.exe".

If the program worked properly, the result should follow a format alot like this-

"username" "a bunch of random letters and numbers".

The number of usernames that are shown will vary depending on the amount of users on the computer you're using. If you got a result that doesn't follow the general format of the example above, the porgram didn't work.

The results you get are the contents of the SAM file. The SAM files contains all the passwords for every account on the computer. The many numbers and letter that you see after following the preceding instructions are the encrypted passwords. To understand those numbers, you must DECRYPT THEM.

8. The encrypted passwords must be written to a text file. So, in the command prompt, type "pwdump2.exe > passwords.txt".

If you look in the Pwdump2 directory in the C drive, you'll find "passwords.txt", which contains the contents of the SAM file.

9. Copy "passwords.txt" to "C:\John\Run\".

10. Now it's time to use John the Ripper. Use the Command Prompt to go back to the C drive. Go into the "John" folder, and then the "Run" folder, which is kept inside the "John" folder.

What this program does to DECRYPT the passwords, so you can understand them! A very good and simple program. You may get the impression that it's an illegal program, but it's supposed to be used to find lost passwords, but it has other uses.

11. Now, in the Command Prompt, type "john-386.exe -i:all/digits passwords.txt.

Replace "all/digits" with either "digits" or "all". There's one or two other options you can choose, but I forgot them and you don't need them. I recommend that you choose "all", because you don't know if any of the passwords are all digits or all characters.

What this does is attempt to decrypt the encrypted files in the "passwords.txt" which of course, hold the passwords for the accounts on the computer. I don't know much about how it works. I think that's irrelevant, as long as it works.

12. Some text will appear in the "Command Prompt". If it doesn't say that an error occured, it means the program worked properly (2-3 lines of text should appear).

If nothing is happening, it means the passwords are complicated and will take a while. Decrypting passwords can take days, but that's unlikely. At most, an hour or two. It's worth waiting though, because afterwards you'll have access to the accounts! There are about 500 students at the school I attend. If I tried to decrypt all their passwords, it would take a LONG time. I'm not sure how long exactly, but I would become extremely bored if I were to sit at my computer and watch the screen, waiting for the results to appear.

13. Inevitably, the decrypted passwords will appear in the Command Prompt. Those passwords, are the non-encrypted, and will work!

Now you have the passwords that you want! If you want to do it at school, I recommend that you copy the files to a Floppy A, or upload them to a website able to hold your files (I recommend "FileCrunch". You can hold up to 250mb of data, and it's very easy to use. I don't know if it's free, but I haven't paid for it and it works. If you have any problems with the website, there are many others. Just do a Google search on "online file storage", and you'll get plenty of good results).

Redigerat av cyber-fox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

Dela

• Skapa ny...