Hoppa till innehåll

Hacka Skoldator


Xynthiar
 Dela

Rekommendera inlägg

Finns flera sätt att hacka sig in på datorn med. Jag vet hur man kan få en fil ligga på alla skrivbord i systemet. Svinlätt.

 

Gör typ en Word fil och skriv där kanske "Jag är bäst" eller vad ni vill. Sedan, kopiera filen och gå in på "Den här Datorn", klicka på "Lokal Disk" och sedan "Documents and settings". När du är där klickar du på "All Users" och sedan på "Skrivbord". Lägg in filen där och vips finns den på alla skrivbord i systemet.

 

Jag tror de har glömt låsa detta på min skola...

Jag gick in i Documents and Settings och där fanns alla inloggade användare...

Jag kunde komma in på deras skrivbord och ta bort+ lägga till saker :D

Kunde även komma in i mappan All Users och ändra...

 

Ska ändra på en kompis skrivbord när vi är inne sammtidigt o fråga om något har hänt så jag vet att det funkar...

 

 

Du ska göra såhär om du har tillgång till All Users mappen:

 

Skapa en textfil och döp den till "LÄS MIG DIN TÖNT!", inne i filer skriver du "HAHA! JAG KAN DITT LÖSENORD!", spara filen och dra ut den i 'All Users/Desktop' - Nu kopieras filen automatiskt till alla användares skrivbord.

 

Samma sak går att göra om du skapar en bat fil med "format C:\" som du döper om till "Internet Explorer" och ändrar Ikon på, då drar du ut den i mappen och vips - När användarna startar vad de tror är internet på sitt skrivbord så formateras datorn.

 

hur ändrar man ikon?

 

För att ändra ikon måste du spara filen som en .exe istället för .bat.

Det är bara att spara med filändelsen .exe istället för .bat.

Men kom ihåg att du inte kan ändra filen om du har sparat den som en .exe.

Så spara även en .txt så du har koden tillgänglig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 80
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

Okay, jag har en fråga. Finns det något sätt att ändra på användar-rättigheter? För jag kan inte göra ett piss i cmd-konsollen, det står: "Du har inte användar-rättigheter för att göra det" eller något sånt varje gång jag skriver in ett kommando.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okay, jag har en fråga. Finns det något sätt att ändra på användar-rättigheter? För jag kan inte göra ett piss i cmd-konsollen, det står: "Du har inte användar-rättigheter för att göra det" eller något sånt varje gång jag skriver in ett kommando.

Jo, det gör det. Men jag tror inte du kan ändra på det.

Loggar ni in direkt via Windows eller använder ni något program som kollar upp om du skriver rätt namn+lösen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett tips bara, om du verkligen vill lära dig hacka windows.

Lär dig allt om windows, läs dokument, böker om själva systemet windows, då kommer du så- småning om veta hur systemet fungerar, då kommer du enklare kunna hitta kryphål.

En annan sak och hacka skolans dator. Lamt, Lamt. Varför inte bara lägga in bifrost på datorn, sedan sitta hemma och öppna- och stänga cd/romen på datorn du la in bifrosten på.

Redigerat av lalja
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värsta "hacket" så att man inte kan starta datorn!! Jag vet det!! Det funkar på skoldatorer!!! :D

 

Jag kan skriva hur man gör, men det är väldigt riskfyllt och om man väl har börjat så kan man inte sluta..

Dra ut sladden

Aldrig tänkt på!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Okay, jag har en fråga. Finns det något sätt att ändra på användar-rättigheter? För jag kan inte göra ett piss i cmd-konsollen, det står: "Du har inte användar-rättigheter för att göra det" eller något sånt varje gång jag skriver in ett kommando.

Jo, det gör det. Men jag tror inte du kan ändra på det.

Loggar ni in direkt via Windows eller använder ni något program som kollar upp om du skriver rätt namn+lösen?

 

Ja
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EDOBEM

Värsta "hacket" så att man inte kan starta datorn!! Jag vet det!! Det funkar på skoldatorer!!! :D

 

Jag kan skriva hur man gör, men det är väldigt riskfyllt och om man väl har börjat så kan man inte sluta..

Dra ut sladden

Shit, var lärde du dig det?

Du måste ju vara värsta freaket när det gäller hacking.

Mindtwistah will rule the world!!!

 

Allvarligt. Det finns de som inte tänker på att sladden är urdragen och byter dator...

 

Jag drog ur mus-sladden för en snubbe satt kvar 10 min efter lektionen och trodde musen var sönder :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pfft... Om datorn kör windows är det ju bara och tabort hal.dll i WINDOWS\SYSTEM32\ så kan inte längre datorn starta(om man inte andvänder recovery cd eller installerar om operativsystemet)...

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Går på kunskapsskolan och jag har upptäckt vilken dålig säkerhet dom har!

jag vet hur du lägger bat filer i autostart, jag vet hur du blir administrator :)

Om du vill ha en guide eller nått om vad du kan göra så maila gärna på [email protected]

eller skicka PM!

 

PS: för att öppna CMD skriv: c:\windows\system32\command.com (dom har blockat cmd.exe men inte command.com)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går på kunskapsskolan och jag har upptäckt vilken dålig säkerhet dom har!

jag vet hur du lägger bat filer i autostart, jag vet hur du blir administrator :)

Om du vill ha en guide eller nått om vad du kan göra så maila gärna på [email protected]

eller skicka PM!

 

PS: för att öppna CMD skriv: c:\windows\system32\command.com (dom har blockat cmd.exe men inte command.com)

Wow vilket gangster du är xD (SARKASM)

 

Alla vet väl hur man skapar admin accounts och ändrar rättigheter via cmd, men grejen är att de flesta 'Bättre' skolor har blockerat dessa funktioner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...