💬
Logga in
Fuska.se

Köp Och Sälj - Feedback

16 svar · startad

"köp och sälj" kan ni lika gärna ta bort ju?. Det är alledes för lätt att luras och liknande. Om jag köper något så köper jag absolut inte det här

Och ja, jag skriver en ny tråd pga att feedbacktråden har ingen skrivit sedan 19onde, och det var jag som skrev det.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling

I agree!

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

I agree!

Nivå 8 · Veteranfuskare

Om någon lurar dig är det väl ditt problem, man måste vara jäkligt klantig om man ska bli lurad.

Senast ändrad:

23 Jul 2008
Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
↗ till inlägget

"köp och sälj" kan ni lika gärna ta bort ju?. Det är alledes för lätt att luras och liknande. Om jag köper något så köper jag absolut inte det här

Och ja, jag skriver en ny tråd pga att feedbacktråden har ingen skrivit sedan 19onde, och det var jag som skrev det.

Du kan ju maila www.blocket.se och be de lägga ner med? Vem som helst kan luras där med. Skulle t.om. säga att chansen där är större med tanke på deras storlek. Givetvis så bör man som säljare/köpare använda säkra sätt, dvs postförskott eller tjänster som http://www.internetgirot.se. Men allra bäst är att helt enkelt träffa personen och genomföra affären.
↗ till inlägget

Om någon lurar dig är det väl ditt problem, man måste vara jäkligt klantig om man ska bli lurad.

Det finns skickliga personer som kan lura en.

Jag har själv aldrig blivit det, men då har "jag" bara gjort det några få gånger.

Jag tycker det räcker med blocket. Du kanske vill göra sidan "större och seriösare". Men det är bättre med bara guider och tävlingar & turneringar.

Jag tror inte köp o sälj kommer bli någon hit.

kan ju finnas spammare som bara skriver i det forumet, och säger "nej, jag har redan sålt det"

Och jag köper aldrig av de som är under min ålder.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Vi kan väl säga att du inte behöver Köpa eller Sälja saker till sådana som är Nykomlingar..

Jo. Det är ju en säkerhet. Men det behöver ju ändå inte vara tillräckligt.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

kan ju finnas spammare som bara skriver i det forumet, och säger "nej, jag har redan sålt det"

Varför söka problem som inte existerar?

det kan börja existera. Eftersom det är rätt mycket spam i hela fuska.se forumet

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det finns nog ingen chans att spammarna kommer till Köp och Sälj.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

det kan börja existera. Eftersom det är rätt mycket spam i hela fuska.se forumet

Kan ju också hända att en meteor slår ner rakt i huvudet på admin, ska alla spammare ta över Fuska.se då? Seriöst, lägg ner den här diskussionen, att diskutera problem som inte ens finns är helt värdelöst.
Nivå 10 · Veteranfuskare

Aircondition är våran räddare.

Det är sant , händer det så händer det.

Men Admin , en fråga.

OM nu tex Intech skulle bli lurad på pengar får han ersättning från sidan..?

Senast ändrad:

nej det får jag nog inte.

Tänk om aircondition hade rätt, nej.

Det är omöjliga saker. Det finns risk för spammare, Men att jämnföra att få en metroit på huvudet och spammare. är bara värdelöst.

Och som sagt, jag kommer iaf inte köpa något härifrån

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
↗ till inlägget

Aircondition är våran räddare.

Det är sant , händer det så händer det.

Men Admin , en fråga.

OM nu tex Intech skulle bli lurad på pengar får han ersättning från sidan..?

Nej varför skulle han få det? Han har ju inte gjort någon "affär" med Fuska.se utan med någon annan. Köp och sälj fungerar här precis som på blocket fast med skillnaden att det är gratis att lägga upp annonser (trådar) här.
24 Jul 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vad sägs om att låta de som vill ge sig på köp & sälj göra det, så får vi se hur det slutar.

You said it :D

25 Jul 2008
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det finns skickliga personer som kan lura en.

Jag har själv aldrig blivit det, men då har "jag" bara gjort det några få gånger.

Jag tycker det räcker med blocket. Du kanske vill göra sidan "större och seriösare". Men det är bättre med bara guider och tävlingar & turneringar.

Jag tror inte köp o sälj kommer bli någon hit.

Och jag köper aldrig av de som är under min ålder.

För det första så spelar det väl ingen roll om forumet finns, stör det verkligen så mycket? De är till för de som vill köpa/sälja. För det andra så finns det en väldigt bra funktion som heter Anmäl. Ser ni spam så anmäl det så kommer vi moderatorer ta hand om det, så spam i Köp/sälj bör inte vara ett problem.

Fast det kanske skulle vara en klistrad tråd i det forumet där det står lite tips och information om hur man gör. Till exempel att fuska inte är ansvariga om man blir lurad.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in