💬
Logga in
Fuska.se

Dude Seriöst, Det Räcker

18 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Kan folk sluta vara så dryga mot varann och säga typ, googla, justgoogleit.com

I forumet här så ska man kunna ställa frågor utan att få samma svar kastade emot sig,

jag ser att det finns ungar här som försöker leka smarta genom och tala om för folk att de ska googla, och att de är

allmänbildade som f*n och kan allting.

10 Aug 2008
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

Anmäl inlägg så tar vi hand om det ;).

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

I forumet här så ska man kunna ställa frågor utan att få samma svar kastade emot sig,

jag ser att det finns ungar här som försöker leka smarta genom och tala om för folk att de ska googla, och att de är

Jo men ganska många frågar räcker det med att man söker på google.

Ibland så kommer det frågor man inte trodde att man kunde fråga om.

Så det beror ju på frågan.

Fråga, Vad är det för nån gul cirkel på himlen?

Vad ska man svara på det? Man svarar att det är en sol, men eftersom att den som frågade inte visste vad det var så kan man skriva att han ska googla det.

Nivå 4 · Lärling

ofta vill man nog ha reda på olika svar och åsikter, vilket google inte alltid ger. kan vara så att man tycker att fuska är en säker sida och inte vill gå in på ngn random info-sida heller.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Ett forum borde vara till för att diskutera, inte bara ha hjälp med en massa saker hela tiden. När folk frågar vad spel kostar eller var man kan hitta dem blir jag riktigt förbannad, varför ska vi ta oss tid till att göra saker de enkelt kunde hittat själv? Du har alltså helt fel, Dr.

Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator
↗ till inlägget

ofta vill man nog ha reda på olika svar och åsikter, vilket google inte alltid ger. kan vara så att man tycker att fuska är en säker sida och inte vill gå in på ngn random info-sida heller.

Ja men om nån frågar vad en sol är, då kan man säga åt den att han ska googla på det, annars så kan ju du hjälpa han?
Nivå 16 · Legendfuskare

Alla känner till vad google är men vissa är inte så bra på att komma på dom bästa sökorden derför skickar jag ibland en länk till en google sökning :P ni for gärna kopiera google-delen i min signatur

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Om frågan är sådan att den ber om andras åsikter eller tips för att ta sig vidare i ett spel är det precis vad forumet är till för. Om frågan är sådan att svaret kan hittas på internet, googla det.

Zwail gjorde trådens bästa inlägg =). Så jag gör lite wannabe exempel.

"Hej, jag undrar vad Valves hemsida har för adress" - Hade gått mycket snabbare att googla upp det, alltså ganska onödig tråd.

"Hej, jag undrar vad ni tycker om designen på bilddagboken" - Är upplagd för olika åsikter, alltså inte direkt ngt man kan googla.

Så precis som Zwai sa, det beror på vilken typ av fråga det är.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Om frågan är sådan att den ber om andras åsikter eller tips för att ta sig vidare i ett spel är det precis vad forumet är till för. Om frågan är sådan att svaret kan hittas på internet, googla det.

Gissar att du riktar dig till mitt inlägg?

Jag skrev att forum är till för att diskutera, vilket du inte kan i frågor som Dezens första exempel.

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #10

Jag snackar om frågor man stället i Pc forumet till exempel.

Vilka pinnars kablar i datorn ska man sätta ihop osv för att dem här kretsarna ska fungera, så ser man första svaret.

Googla lite.

11 Aug 2008
Nivå 10 · Veteranfuskare

Word, hatar när folk säger google, dock bra IBLAND :) KLAD

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Vilka pinnars kablar i datorn ska man sätta ihop osv för att dem här kretsarna ska fungera, så ser man första svaret.

Googla lite.

Och personen som frågar har inte ens försökt/tänkt på att använda Google, eller hur?

Nivå 6 · Fuskare

om han inte skickar en länk(med google) så är det bara onödigt inlägg som inte hjälper trådskaparen alls. anmäl det bara.

Nivå 10 · Veteranfuskare

vad hjälper det annars då ? svårt att gå in på google själv ?

Nivå 8 · Veteranfuskare
Trådstartare #15
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Googla lite.

Och personen som frågar har inte ens försökt/tänkt på att använda Google, eller hur?

Ibland är det inte lätt och hitta rätt sökord.
Nivå 7 · Fuskare

Om nån typ 'går mot' att han måste ladda ned något från (Smart och skriva en sida här när du vet att det inte är tillåtet..) och han frågar vad man ska söka på då får man ju inte svara? Och då har jag sett många som sagt 'Googla. Är emot fuskas regler att svara.'

Då är det ju bra.

EDIT: Anmält? Nerladdning är väl emot fuskas regler? Har jag fel?

Senast ändrad:

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

jag har inte sett en ända som har påstått att de är "allmänbildade som f*n", men jag har ju varit långt ifån över allt på fuska. men som sagt, om du själv kan söka på det, så gör det, be inte oss göra det, våran tid är lika dyrbara som er andras. google är en jättebra sida att först söka på, och i många fall kan man kolla wikipedia om allmänna saker, FZ, Pc för alla etc är asbra att kolla för att få information om olika spel, prisjakten, pricerunner etc. är bra för priser på elektronik och mer. många frågor är totalt onödiga.
Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Googla lite.

Ibland är det inte lätt och hitta rätt sökord.

Läs mitt inlägg igen.

Förövrigt ser jag ofta frågor som, vart kan jag köpa den, hur mycket kostar den, vad gör den?

19 Aug 2008
Nivå 2 · Novis

När det är en fråga som man tycker är otroligt onödigt så skriver man en helt onödig sak tillbaka. Alltså är "justgoogleit.com" passande på det sättet, eftersom det är ett lika idiotiskt svar som frågan, och det är det ända idiotiska man kan svara på i detta väldigt regelrätta fuska.se.

Såklart, när det handlar om kablar är det ju en helt annan sak.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in