↗ till inlägget
↗ till inlägget
Hejsan.
Jag har länge varit förundrad över den hårda policyn som fuska.se har mot fildelning. Allt sorts snack om fildelning är fullkomligt nolltollererat. Det kan ju vara okej, om nu inte hemsidan vill bli förknippad med denna olagliga syssla.
Men samtidigt finns det trådar i "vuxenforumet" med frågor som handlar om droger. T.ex. en om priset på maruijana.
http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...t=0&start=0
Jag förstår inte hur det här går ihop? Är fildelning värre än droger? Om man nu ska ta så stort avstånd från fildelning så är det ju helt sjukt att man inte gör det mot droger också.
Jag tycker att fildelning är värre än droger.
En massa personer som gör musik o.s.v. dom förlorar pengar tack vare fildelningen.
Men ingen förlorar på droger, förutom den som använder.
Fildelning=Folk får all gratis, "kändisen" förlorar.
Droger= Ingen förlorar någonting, den enda som förlorar är användaren.
Fattade inte riktigt din motiverning där.
Du menar att det är bättre att kändisar får pengar och människor blir skadade/dör istället för att kändisarna inte får pengar och människor förblir friska?
Om du hade ett band och ni var populära. Sen började alla ladda ner era album, skulle ni tjäna pengar då? Nej!
Och dom som använder droger, låt dom hålla på med droger, du drabbas väll inte utav om nån håller på med sånt?
Du menar att det är bättre att kändisar får pengar och människor blir skadade/dör istället för att kändisarna inte får pengar och människor förblir friska?
Kändisar, deras arbete är ju att medverka i filmer, eller inom musik branschen. Det är deras arbete, dom lever på det, skulle alla ladda ner filmer & musik så skulle inte dom tjäna pengar på det.
Och om nån använder droger så är den medveten om att det är farligt.
Du sa nått om att människor förblir friska? Ja om dom slutar med sitt drog beroende, människor blir inte sjuka utav fildelning.