Hej, jag undrar vilket av grafikkorten som är bäst och om de klarar Crysis på högsta eller iaf hög (borde de eller?) :)
Radeon Hd 4870 X2 Eller Nvidia Geforce Gtx 280?
Radeon HD 4870 X2 > GeForce GTX 280
Vilken upplösning ska du spela i?
Så högt som möjligt. Helst högre än medium iaf.
nivida har bra grafik kort min kompis har det och han spelar på en 24 tum skärm:D
Och det betyder att kortet är bra? Jag har också nVidia men vill uppgradera/köpa ny dator så jag kan spela Crysis, Crysis Warhead mm. med hög upplösning.
↗ till inläggetSå högt som möjligt. Helst högre än medium iaf.
Din skärms upplösning, inte grafikinställningar. Finns t.ex. 1900 x 1200, 1680 x 1050 etc.
↗ till inläggetSnälla, skriv inte inlägg om du inte vet ett skit om vad vi pratar om.nivida har bra grafik kort min kompis har det och han spelar på en 24 tum skärm:D
Sen finns det ju olika Sapphire Radeon HD4870 X2 och det finns Color Radeon... Vad är det för skillnad. Är inte så insatt i sånt här.
Jag har en ganska gammal plattskärm. Den är bara 1024x1280.
↗ till inläggetsånt här kanske skulle funkaSen finns det ju olika Sapphire Radeon HD4870 X2 och det finns Color Radeon... Vad är det för skillnad. Är inte så insatt i sånt här.
Jag har en ganska gammal plattskärm. Den är bara 1024x1280.
Det där är inte bra. Inte så bra.
Btw, så ska jag kanske köpa ny skärm. Och funkar bara vissa kort till olika skärmupplösningar?
det var en bra fråga du kan fråga där du kmr köpa skärmen dom vet säkert:D
↗ till inläggethar inte koll på det men varför skulle man inte kunna köra 4870 på 800x600? däremot har korten max upplösningar som brukar ligga runt 2200x1600 tror jag, men det går att googla framDet där är inte bra. Inte så bra.
Btw, så ska jag kanske köpa ny skärm. Och funkar bara vissa kort till olika skärmupplösningar?
Solklart Radeon HD 4870 X2, ligger i samma prisklass men presterar betydligt bättre i de tester jag har sett.
Japp ATI Radeon HD 4870 X2 är det bästa kortet just nu.
Okej, tänkte kanske köpa det "ihop" med datorn liksom. Vet inte om jag får för min pappa. Har försökt övertala honom om att få det som enda julklappen men men... Man kan välja om man vill bygga den själv eller om man vill få den byggd. Men jag vet inte, den är j*vligt dyr så...
Ati HD 4870 x2 helt klart. Skillnaden mellan olika tillverkarna brukar vara små, men vissa tillverkare har fler än den vanliga referensdesignen t ex överklockade varianterna, varianterna med bättre kylning samt varianterna som har båda. Om du prioriterar en tyst dator kan det vara en idé att köpa en varianterna med bättre kylare från början. Så tillverkare spelar ingen större roll bara varianterna.
Men vad är det för skillnad på Sapphire Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB och Powercolor Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB?
↗ till inläggetMen vad är det för skillnad på Sapphire Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB och Powercolor Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB?
Om du skickar länk till vardera grafikkorten så är det lättare att kolla upp :) . Vad jag ser på modellnamnet låter det som båda varianterna följer referensdesignen, alltså ingen större skillnad ;)
Tror inte det är så mycket hjälp men visst. Jag kollade här för att se på billiga ställen :D http://prisjakt.nu/#rparams=ss=Radeon%20HD%204870%20X2
↗ till inläggetTror inte det är så mycket hjälp men visst. Jag kollade här för att se på billiga ställen :D http://prisjakt.nu/#rparams=ss=Radeon%20HD%204870%20X2
Båda verkar följa referensdesignen, ingen skillnad på dem alltså.
Okej :D