💬
Logga in
Fuska.se

Radeon Hd 4870 X2 Eller Nvidia Geforce Gtx 280?

54 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej, jag undrar vilket av grafikkorten som är bäst och om de klarar Crysis på högsta eller iaf hög (borde de eller?) :)

Nivå 8 · Veteranfuskare

Radeon HD 4870 X2 > GeForce GTX 280

Vilken upplösning ska du spela i?

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #3

Så högt som möjligt. Helst högre än medium iaf.

Nivå 5 · Fuskare

nivida har bra grafik kort min kompis har det och han spelar på en 24 tum skärm:D

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #5

Och det betyder att kortet är bra? Jag har också nVidia men vill uppgradera/köpa ny dator så jag kan spela Crysis, Crysis Warhead mm. med hög upplösning.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Så högt som möjligt. Helst högre än medium iaf.

Din skärms upplösning, inte grafikinställningar. Finns t.ex. 1900 x 1200, 1680 x 1050 etc.

↗ till inlägget
nivida har bra grafik kort min kompis har det och han spelar på en 24 tum skärm:D
Snälla, skriv inte inlägg om du inte vet ett skit om vad vi pratar om.
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #7

Sen finns det ju olika Sapphire Radeon HD4870 X2 och det finns Color Radeon... Vad är det för skillnad. Är inte så insatt i sånt här.

Jag har en ganska gammal plattskärm. Den är bara 1024x1280.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Sen finns det ju olika Sapphire Radeon HD4870 X2 och det finns Color Radeon... Vad är det för skillnad. Är inte så insatt i sånt här.

Jag har en ganska gammal plattskärm. Den är bara 1024x1280.

sånt här kanske skulle funka

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344948

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #9

Det där är inte bra. Inte så bra.

Btw, så ska jag kanske köpa ny skärm. Och funkar bara vissa kort till olika skärmupplösningar?

Nivå 5 · Fuskare

det var en bra fråga du kan fråga där du kmr köpa skärmen dom vet säkert:D

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Det där är inte bra. Inte så bra.

Btw, så ska jag kanske köpa ny skärm. Och funkar bara vissa kort till olika skärmupplösningar?

har inte koll på det men varför skulle man inte kunna köra 4870 på 800x600? däremot har korten max upplösningar som brukar ligga runt 2200x1600 tror jag, men det går att googla fram
Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Solklart Radeon HD 4870 X2, ligger i samma prisklass men presterar betydligt bättre i de tester jag har sett.

Japp ATI Radeon HD 4870 X2 är det bästa kortet just nu.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #14

Okej, tänkte kanske köpa det "ihop" med datorn liksom. Vet inte om jag får för min pappa. Har försökt övertala honom om att få det som enda julklappen men men... Man kan välja om man vill bygga den själv eller om man vill få den byggd. Men jag vet inte, den är j*vligt dyr så...

Nivå 1 · Novis

Ati HD 4870 x2 helt klart. Skillnaden mellan olika tillverkarna brukar vara små, men vissa tillverkare har fler än den vanliga referensdesignen t ex överklockade varianterna, varianterna med bättre kylning samt varianterna som har båda. Om du prioriterar en tyst dator kan det vara en idé att köpa en varianterna med bättre kylare från början. Så tillverkare spelar ingen större roll bara varianterna.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #16

Men vad är det för skillnad på Sapphire Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB och Powercolor Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB?

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Men vad är det för skillnad på Sapphire Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB och Powercolor Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB?

Om du skickar länk till vardera grafikkorten så är det lättare att kolla upp :) . Vad jag ser på modellnamnet låter det som båda varianterna följer referensdesignen, alltså ingen större skillnad ;)

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #18

Tror inte det är så mycket hjälp men visst. Jag kollade här för att se på billiga ställen :D http://prisjakt.nu/#rparams=ss=Radeon%20HD%204870%20X2

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Tror inte det är så mycket hjälp men visst. Jag kollade här för att se på billiga ställen :D http://prisjakt.nu/#rparams=ss=Radeon%20HD%204870%20X2

Båda verkar följa referensdesignen, ingen skillnad på dem alltså.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #20

Okej :D

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in