💬
Logga in
Fuska.se

Vart Kan Man Köra Soft Air Gun Krig?

27 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

tja, jag och några polare är väldigt intreserade i softar och har ganska bra saker men undrar nu vet nån vart man kan sätta ihop ett lag och spela mot andra på olika banor?

Nivå 3 · Lärling

Hemma? :P

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #3
↗ till inlägget

men asså riktiga matcher och typ vinna priser och sånt
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Är inte just Soft Airgun klassat som vapen vid användning mot andra levande varelser? Såvitt jag vet är det mot lagen.

Du och dina kompisar borde köra Paintball istället, där har de ju turneringar osv.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Mitt fel. Firecracker har rätt :huh:

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Är inte just Soft Airgun klassat som vapen vid användning mot andra levande varelser? Såvitt jag vet är det mot lagen.

Du och dina kompisar borde köra Paintball istället, där har de ju turneringar osv.

Nej. Det är fullt tillåtet att ha airsoft spel. Dock är det 18års åldersgräns för innehavande av en airsoft bössa vilket gör att det är välldigt få arrangerade spel för underåriga. Det finns dock vissa ställen som har inomhushallar där underåriga tillåts spela om målsman övervakar hela tiden. Men som MovieMe säger så är paintball bättre om du vill spela som i en sport och vara med i mästerskap o.s.v. Airsoft spel är oftare arrangerade för att simulera riktigt krig.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #7
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej. Det är fullt tillåtet att ha airsoft spel. Dock är det 18års åldersgräns för innehavande av en airsoft bössa vilket gör att det är välldigt få arrangerade spel för underåriga. Det finns dock vissa ställen som har inomhushallar där underåriga tillåts spela om målsman övervakar hela tiden. Men som MovieMe säger så är paintball bättre om du vill spela som i en sport och vara med i mästerskap o.s.v. Airsoft spel är oftare arrangerade för att simulera riktigt krig.

ok har testat painball 1 gång fast med reball kulor:D finns faktist en painball bana här i närheten så får prova nån gång.

men vart kan man då sätta upp ett team och köra turneringar osv?

såg även att det fanns en painballskola i gbg men orkar inte åka 20 mil varje vecka så undrar om nån vet om det finns nått liknande i närheten av vänersborg?

Nivå 4 · Lärling

Man måste vara 18 för att köpa och använda soft air guns så jag tvekar på att dem tar in folk under 18 på tävlingar...

On topic så kör bara mot varran i skogen sätt på er kamoflage kläder och skydds glasögon sen äre bara att köra ;)

22 Aug 2008
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #9

ok får la göra det tills jag e 18 da :( Men paintball matcher får man köra innan man e 18 :)

Nivå 3 · Lärling

Sök på google min kompis som gillar soft airguns sökte och hittade fleeera sidor och filmer

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Man måste vara 18 för att köpa och använda soft air guns så jag tvekar på att dem tar in folk under 18 på tävlingar...

On topic så kör bara mot varran i skogen sätt på er kamoflage kläder och skydds glasögon sen äre bara att köra ;)

Jaja, tvivla på du. Men på t.ex combatzones arena är det tillåtet för folk under 18 att delta. Dock så är det tveksamt om det dom bedriver är lagligt då egentligen målsmannen nästan måste stå just utmed deltagaren som är underårig för att det ska vara lagligt.

Så skriv inte sånt du inte vet är säkert.

Nivå 16 · Legendfuskare

Man kan ju annordna själv i en skog^^ finns en nära mig där dom satt upp bunkrar och murar där det är paintball krig ibland

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #13

ok men kanske kan fixa några fler polare så ska vi försöka sätta ihop ett eget painball lag.

Frågade på paintball farmen och där behövde mabn inte ha med målsman men man var tvungen att ge dem namn och telefon nummer så de kunde höra så det e ok.

Senast ändrad:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jaja, tvivla på du. Men på t.ex combatzones arena är det tillåtet för folk under 18 att delta. Dock så är det tveksamt om det dom bedriver är lagligt då egentligen målsmannen nästan måste stå just utmed deltagaren som är underårig för att det ska vara lagligt.

Och det är i lag mot varran? Jag tror inte att dem har något imot att låna ut soft air guns och typ skuta på burkar
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Och det är i lag mot varran? Jag tror inte att dem har något imot att låna ut soft air guns och typ skuta på burkar

Ja, dom spelar i lag mot varandra.

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Dra till en skog ffs!

Mycket roligare att köra I Natur än med skydd och sånt!

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #17
↗ till inlägget

Dra till en skog ffs!

Mycket roligare att köra I Natur än med skydd och sånt!

joj det vet jag, vi brukar köra vid en bro oxå är det vatten så man bara kan gå över på bron så börjar man på varsin sida så finns det ltie skydd och skit. Men vill starta ett eget lag och köra mot andra lag och vinna priser och sånt.
23 Aug 2008
Nivå 6 · Fuskare

Går väl bra att simma över? XD

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #19
↗ till inlägget

Går väl bra att simma över? XD

jojo men om du får in vatten i soften så kan den ju gå sönder:D
Nivå 6 · Fuskare

njao, risken finns. Men det är rätt många som brukar simma med deras bössor(skulle nog dock inte vilja göra det själv allt för ofta ;))

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in