💬
Logga in
Fuska.se

Läskigaste Filmen?

176 svar · startad

Nivå 3 · Lärling

28 veckor senare elr vad en heter...

2 Oct 2008
Nivå 3 · Lärling

The Hills Have Eyes 2 :P

Fast inte så j*vla läskig för mig :P

Ibland är den rolig också..

5 Oct 2008
Nivå 6 · Fuskare

The Ring är ju inte direkt läskig :P

Satt f*n och garvade mig igenom hela filmen när den gick på tv förut xD

11 Oct 2008
Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

The Ring är ju inte direkt läskig :P

Satt f*n och garvade mig igenom hela filmen när den gick på tv förut xD

håller med! samma här xD

Nivå 4 · Lärling
THE RING är den läskigaste filmen jag har sett
27 Oct 2008
Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #126
↗ till inlägget

Rec är riktigt bra. Älskar när skräckfilmer som spelas in som en dokumäntär eller vad man ska kalla det. http://www.moviebox.se/film/trailer/rec/

Om det är den läskigaste vet jag inte.

håller med om att REC är bra!
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Rec är riktigt bra. Älskar när skräckfilmer som spelas in som en dokumäntär eller vad man ska kalla det. http://www.moviebox.se/film/trailer/rec/

Om det är den läskigaste vet jag inte.

håller med om att REC är bra!

Kan intyga på den jag också. Slutet sitter man ju nästan och ropar "SPRING DÅ FÖR f*n!!!".
Nivå 2 · Novis

"I know what you did last summer", "I still know what you did last summer" och "I'll always know what you did last summer" e alla jävligt bra, dock inte så läskiga. Man hoppar väl till lite då och då, men...

Exorcisten är rejält underskattad, inte ens läskig, dålig på alla sätt och vis.

SAW-filmerna är bra, men inte så läskiga.

Lida också, fast jag hann inte se hela på den.

Nivå 2 · Novis

Jag har inte kollat på skräck endasen jag avr 6 år (kolla på nån skitläskig film)

då slutadte jag kolla på skräck Brr

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Jag har inte kollat på skräck endasen jag avr 6 år (kolla på nån skitläskig film)

då slutadte jag kolla på skräck Brr

:blink:

Skojar du? Såg nån brutal skräckfilm när jag var 6 år, det var då jag började med skräck xD

28 Oct 2008
Nivå 0 · Nykomling

Det finns många läskiga filmer som jag har sett. Men jag kan säga några av de.

The Texas Chainsaw Massacre The Beggining, Wrong Turn 1 och 2, The Hills Have Eyes 1 och två. Och många fler.

Jag är ett skräckfan, så om du vill ha tips om fler filmer, så skicka mig ett PM.

//HardRock.

Nivå 3 · Lärling

Vet inte! Gillar bara några skräckfilmer som cloverfield och då är väl den min favvo!

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Vet inte! Gillar bara några skräckfilmer som cloverfield och då är väl den min favvo!

Cloverfield är väl inte riktigt en skräckfilm =/
Nivå 0 · Nykomling

Ingen film har skrämt mig så mycket som REC. Jävligt bra, jävligt läskig.

Fast bästa skräckfilmen just nu är lätt Låt den rätte komma in. Såg den häromdan och den är grymt bra. Mer sorglig än läskig imo, men ändå obehaglig på något sätt. Rekommenderar alla att se den, sån här bra svensk film är fanimig sällsynt.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Fast bästa skräckfilmen just nu är lätt Låt den rätte komma in. Såg den häromdan och den är grymt bra. Mer sorglig än läskig imo, men ändå obehaglig på något sätt. Rekommenderar alla att se den, sån här bra svensk film är fanimig sällsynt.

Oja. Har läst boken och ska se filmen snart. Om filmen är lika obehaglig som boken så kommer nog biobesöket bli.... lika obehagligt? LoL, låt mig tänka över det där. Filmen ska iallafall vara jättebra, och amerikanska filmrecensenter säger "Watch it now before Hollywood makes a remake and ruins it".
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Oja. Har läst boken och ska se filmen snart. Om filmen är lika obehaglig som boken så kommer nog biobesöket bli.... lika obehagligt? LoL, låt mig tänka över det där. Filmen ska iallafall vara jättebra, och amerikanska filmrecensenter säger "Watch it now before Hollywood makes a remake and ruins it".

läste att det skulle bli en amerikansk remake, då tänkte jag bara "vafaan". jefla hollywood att komma å förstöra.

http://en.wikipedia.org/wiki/Let_the_Right...09_film)#Remake =(

Senast ändrad:

31 Oct 2008

Såg nyligen Snakes On A Plane. Den var ganska bra. Bra handling och så, fast den lockar mig inte.

Ska ej se denna film om och om igen. Tro ej nu att jag blev skrämd, för denna film var inte läskig eller äcklig av något slag. Den var rolig, om hur ni tolkar mig här vet jag ej.

//Megadeth

1 Nov 2008

Saw; Mer sadistisk än läskig.

Jason vs Freddy; Inte läskig, satt å skrattade halva filmen igår.

REC; Giefs me nightmares? o.O

Nivå 7 · Fuskare

Agree på Freddy vs. Jason. Jag hade småhöga förväntningar, men ack så besviken man blev.

Såg ganska nyligen The Others. Ruskigt bra film (Y) Det är väl inte direkt en skräckis, men den är ganska creepy och har dessutom en underbar handling.

Ja erkänn Simple ;o Fast Jason tål mycket stryk =) höhö

Måste se Låt den rätte komma in, boken var f*n asgrym <3

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in