💬
Logga in
Fuska.se

Nej Till Privatpoliser I Sverige Nej Till Ipred!

93 svar · startad

Verkar som att regeringen har tråkigt... dom borde spendera deras pengar på t.ex cancerforskning.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Alla som har skrivit att ipred är bra så är jag tacksam om ni skriver varför.

Ingen har gjort det ännu.

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Det är endast en minoritet av artisterna som är rika...

De artister som inte är rika kanske ska byta inriktning, artister och musiker och liknande ska inte tjäna mer än vanliga jobb, musik handlar inte om pengar eller snarare, det ska inte göra det.

27 Dec 2008
Nivå 5 · Fuskare

Gör man musik bara för att tjäna pengar gör man ingen bra musik

Varför lägga all j*vla kraft på att jaga fildelare när man kan lägga allt på att se till så att jorden inte smälter om 100 år istället

28 Dec 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Angående fildelning gäller det att hitta nya vägar för att sälja musik. En ny sak som har visat sig fungera är att släppa musik nedladdningsbart till musikspel, som Metallica t.ex. gjorde med Death Magnetic till Guitar Hero III.

3 Feb 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Helt sjukt, först FRA, nu detta...

håller med va f*n e detta för skit igentligen? band som metallica borde f*n nog ha mkt pengar utan att dom ska klaga över det! jag e helt imot ipred. blir bara sur när jag tänker på det.
4 Feb 2009
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Verkar som att regeringen har tråkigt... dom borde spendera deras pengar på t.ex cancerforskning.

"Dont jump in the water if you cant swim"

Dom lägger redan pengar på forskning, spelar ingen roll hur mycket pengar vi lägger ner, vi blir inte smartare för det.

8 Feb 2009
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #68
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Dom lägger redan pengar på forskning, spelar ingen roll hur mycket pengar vi lägger ner, vi blir inte smartare för det.

Nej men man kan forska mera för pengar

10 Feb 2009
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kunskapen måste finnas med.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej, om vi har mer pengar så kan vi köpa jättemånga forskare som gör samma sak hela tiden... tänk dig om vi skaffar typ 1mille forskare och alla forskar jättesnabbt!!
11 Feb 2009
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Mer pengar = Mer resurser att forska för.

Tycker nog vi borde återvända till ämnet nu, det skulle vara synd om tråden låstes.

↗ till inlägget

Det är ju kunskapen man vill åt genom att forska. :_
19 Feb 2009
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #73

Protest mot IPRED vid omröstningen den 25 februari

Den 25 februari planerar riksdagen att debattera och rösta igenom IPRED-lagen. Omröstningen ska alltså ske precis under Pirate Bay-rättegången då nätfrihets-aktivister antagligen förväntas vara upptagna med annat.

Detta får inte ske utan motstånd!

Därför är det viktigt att alla som motsätter sig IPRED samlas utanför riksdagen och protesterar den 25!

I dagsläget ser det inte ut att bli en organiserad demonstration, istället uppmanas alla att på eget bevåg protestera mot IPRED. En organiserad demonstation kräver dessutom ofta tillstånd men att en mängd personer på eget bevåg tar sig till riksdagen för att protestera mot en dålig lag kan knappat göra det.

På grund av avsaknaden av organisation är det viktigt att du hjälper till och sprider ordet! Skriv på din blogg, på facebook, prata med dina vänner etc. Ju fler desto bättre!

Lämpliga slagord

Stoppa IPRED!

Stoppa privatpolislagen!

Ingen privatpolis i vårat internet!

Jag tycker alla som bor i stockholm eller närheten ska gå dit o protestera jag skulle gärna villja gå dit men jag bor i götebotg :(

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Den 25 februari planerar riksdagen att debattera och rösta igenom IPRED-lagen. Omröstningen ska alltså ske precis under Pirate Bay-rättegången då nätfrihets-aktivister antagligen förväntas vara upptagna med annat.

Därför är det viktigt att alla som motsätter sig IPRED samlas utanför riksdagen och protesterar den 25!

I dagsläget ser det inte ut att bli en organiserad demonstration, istället uppmanas alla att på eget bevåg protestera mot IPRED. En organiserad demonstation kräver dessutom ofta tillstånd men att en mängd personer på eget bevåg tar sig till riksdagen för att protestera mot en dålig lag kan knappat göra det.

På grund av avsaknaden av organisation är det viktigt att du hjälper till och sprider ordet! Skriv på din blogg, på facebook, prata med dina vänner etc. Ju fler desto bättre!

Lämpliga slagord

Stoppa IPRED!

Stoppa privatpolislagen!

Jag tycker alla som bor i stockholm eller närheten ska gå dit o protestera jag skulle gärna villja gå dit men jag bor i götebotg :(

Någon borde ta tag i det och organisera det.
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #75
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Lämpliga slagord

Stoppa IPRED!

Stoppa privatpolislagen!

Någon borde ta tag i det och organisera det.

Jag tycker att man bara ska gå dit o protestera. Jag tror det kommer vara mycket personer där.

27 Feb 2009
Nivå 3 · Lärling

Tycker inte debatten borde gälla framöver, eftersom IPRED är genomförd nu.

9 Apr 2009
Nivå 6 · Fuskare

Det suger hårt tbh <_<

1 May 2009
Nivå 6 · Fuskare

Ingen namninsamling eller något kommer att hindra civiliationen's väg in till en total diktatur.

Så enkelt är det, bättre att leva medans man kan ;)

Senast ändrad:

2 May 2009
Nivå 7 · Fuskare

finns dock ett stort kryphål i lagen, det finns ingen lag på att bredbandsoperatörerna måste spara uppgifterna om IP:et så de kan bara göra som tele 2 har gjort radera allt. Så Sen när de kommer och ska ha uppgifter finns det inga!!

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ingen namninsamling eller något kommer att hindra civiliationen's väg in till en total diktatur.

Så enkelt är det, bättre att leva medans man kan ;)

Positivt.

↗ till inlägget
finns dock ett stort kryphål i lagen, det finns ingen lag på att bredbandsoperatörerna måste spara uppgifterna om IP:et så de kan bara göra som tele 2 har gjort radera allt. Så Sen när de kommer och ska ha uppgifter finns det inga!!
De är nog faktiskt ganska tvingade att spara uppgifterna egentligen.

Edit: Iallafall en viss tid.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in