💬
Logga in
Fuska.se

The Voice Of The Living (experimentellt Projekt)

46 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

http://data.fuskbugg.se/skalman01/logo564.png

The Voice of the Living är en helt ny fiktionell blogg.

Bloggen handlar om tre överlevande efter ett utbrott av vad som är allmänt känd som zombie-smittan. Bloggen är ett experimentellt projekt och är tänkt att uppdateras dagligen med nya händelser och nyheter från denna alternativa verklighet. Den centrala karaktären heter Jordan Haze och är personen som dokumenterar alla händelser.

Bakom projektet står jag och Mindtwistah. Vi tar emot all kritik, tips och frågor. Nya skrivbenta sökes (Så har du talang för engelska och historieberättning/bloggning, kontakta någon av oss).

Om du gillar zombie-historier, om du gillar att läsa, och om du gillar spänning - Så kommer du definitivt att gilla den här sidan.

Kolla gärna in sidan och se er omkring. Och glöm inte att titta tillbaka för nya, spännande händelser i

The Voice of the Living - The Story of Medical Officer Jordan Haze.

- Glöm inte att berätta vad ni tycker om sidan!

- Great story

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Riktigt bra enligt mig, fortsätt med det här tack!

Sidan som handlar om viruset är grymt välgjord och verklighetstrogen glömde jag att nämna.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Riktigt bra! När kommer nästa del? ^^

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #4
↗ till inlägget

Riktigt bra enligt mig, fortsätt med det här tack!

Sidan som handlar om viruset är grymt välgjord och verklighetstrogen glömde jag att nämna.

Tack. Det är precis det vi strävar efter; att få det att kännas "authentiskt" så besökarna verkligen kan komma in i känslan av världen där detta utspelar sig. Så det var ju extra roligt att höra.

↗ till inlägget
Riktigt bra! När kommer nästa del? ^^
Imorgon är det tänkt. Vilken tid vet jag dock inte. Blir nog att sidan uppdateras med nästa del mot kvällen.

Aah, så du gjorde tråden =)

Bara bra, då kan vi få besökare :D

Finns ingen bättre motivation att skriva än kritik :>

17 Mar 2009
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #6

Nästa del uppladdad :) Vi välkomnar även Kuzune till författarteamet.

18 Mar 2009
Nivå 4 · Lärling

Min tanke var att det här skulle kunna gå åt pipsvängen både två, tre och fyra gånger, MEN. Jag har läst ikapp nu, inklusive sidan om viruset, och jag måste säga att det var väldigt välgjort! Väldigt bra idé, finns säkert en del exempel på sånt här på internet men det är inget jag stött på någon gång, så jag tycker att det är originellt.

Påminner lite om en blandning mellan I Am Legend och Cloverfield. I den senare dokumenterar de ju med en handkamera, och här är det en blogg, hehe. Hamnade direkt i min lilla blogg-mapp i favoriterna så jag kommer gå in varje dag och följa. Najs!

Nivå 5 · Fuskare

snygg sida bra innehåll det här kan du komma långt med!

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #9

Ny del upplagt :) Vi har även ordnat om så att de nya delarna hamnar längst ner på sidan istället för högst upp - Bara så ni inte går vilse ;)

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Riktigt stilrent och fint skrivet.

Bra story med.

Your a legend.

19 Mar 2009

Ny del tillagd :)

20 Mar 2009
Nivå 5 · Fuskare

Direkt in i favoriter

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #13
↗ till inlägget

Direkt in i favoriter

Exakt det man vill höra :)
21 Mar 2009
Nivå 4 · Lärling

Personligen tycker jag att det var bättre när nyaste inlägget kom högst upp som i vilken blogg som helst. Då ser man direkt om det är uppdaterat när man går in på sidan. Iallafall, bra jobbat så här långt!

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #15
↗ till inlägget

Personligen tycker jag att det var bättre när nyaste inlägget kom högst upp som i vilken blogg som helst. Då ser man direkt om det är uppdaterat när man går in på sidan. Iallafall, bra jobbat så här långt!

Jo jag tänkte också på det ;) Ska se om jag inte kan fixa en "Recent post" thingy där uppe.
Nivå 10 · Veteranfuskare

I love it!

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #17

Vi har fortfarande 1 position att fylla som writer ;) Om det finns någon intresserad så PM:a.

22 Mar 2009
Nivå 7 · Fuskare

Jag har inte börjat läsa än. Men sidan är addad i favoriter...

Men jag har en fråga om berättelsen. Hur har ni tänkt er att jag som läser dagboken får tag på den?

# Har jag hittat den under eller efter epidemin?

# Var har jag hittat den?

# Har jag hittat den i fickan på någon död person?

Något som ni kan lägga till i slutet av hemsidan eller i en inledning där man får reda på det. Eller så skippar ni detta och läsaren får själv lägga till den delen av berättelsen i huvudet...

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #19
↗ till inlägget

Men jag har en fråga om berättelsen. Hur har ni tänkt er att jag som läser dagboken får tag på den?

Något som ni kan lägga till i slutet av hemsidan eller i en inledning där man får reda på det. Eller så skippar ni detta och läsaren får själv lägga till den delen av berättelsen i huvudet...

Jo, jag hade själv funderat ut en "teori" om detta till sidan, men den passade inte precis så den togs bort. Men conceptet är ju mer att vi bakom sidan har på nåt sätt kommit över dessa "dokument" och laddar upp dem på sidan för allmänheten att beskåda.
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jo, jag hade själv funderat ut en "teori" om detta till sidan, men den passade inte precis så den togs bort. Men conceptet är ju mer att vi bakom sidan har på nåt sätt kommit över dessa "dokument" och laddar upp dem på sidan för allmänheten att beskåda.

Ok, då är det troligtvis efter epidemin...?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in