Hoppa till innehåll

The Voice Of The Living (experimentellt Projekt)


TiredRacoon
 Dela

Rekommendera inlägg

Kommentarer efter att ha läst de tre första delarna:

Jodå, det här kan utvecklas till nåt bra, men då lär ni f*n lägga ner mycket tid på

det, vilket ni verkar vara villiga att göra. Det är ganska genomgående bra skrivet, rent

språkligt, och även berättarmässigt. Historien engagerar hittills, och jag hoppas att

den fortsätter göra det. Förresten, hans brorsa blev diagnostiserad med schizofreni?

Shit. O_o Det är liksom inte den vanligaste "sjukdomen" som finns, speciellt inte i dess

gravaste form, men det var kanske inte den ni syftade på. Jaja, jag läser vidare.

 

Tre delar till:

Det bra håller i sig. Historien utvecklas inte markant, men underhåller och engagerar ändå.

Jag är en sån som irriterar mig över stavfel eller små grammatiska fel, och sådana hittar jag

ett par stycken och det här med att ni/du byter rad medans en och samma karaktär pratar är lite drygt också.

Men det spelar väl ingen roll, right? Språket är i övrigt fortfarande bra, och det märks att en van berättare (eller?) skriver.

En liten fundering gäller om han skrev medans han sprang den 21a mars? n_n

Varför skulle det vara fel att ha schizofreni? Något speciellt har ju alla karaktärerna som visar något på hur de är och varför de är som de är.

Sen ang. grammatiska fel så får du mer än gärna lista upp de du hittills hittat. Allt som skrivs körs genom Word 2008 Grammatisk Kontroll och dubbelkollas av både mig och Mindtwistah innan uppladdning (Dock kan några av de första 5 delarna ha något enstaka då inte alla dubbelkollades).

Och att det byts rad när en och samma karaktär pratar är bara att beklaga ;) Det var ett fel (numera åtgärdat) som gjorde att radbyte och struktur i texten inte riktigt höll som man velat. Det syns ganska tydligt när felet åtgärdades (23e Mars).

 

Att han skrev när han sprang stämmer ju inte riktigt, men jag förstår hur detta kan ses. Det skrivna är ju hans egna tankar om det han just upplevt. Det är skrivet mer "poetiskt" eller med mer "flow" om man säger så än övriga inlägg, och detta ska (enligt Jordan) ge mer känsla och perspektiv på deras upplevelse. Och sen avslutandet med "We are the future, they are the end". Det mesta har ju en tanke bakom, så det är ju inte ren improvisationsberättande. Kan redan nu säga att historian kommer bli mer invecklad och ju längre in vi kommer desto mer kommer vi få veta om karaktärerna och virusets effekt på resten av världen.

 

Alla tips på förbättringar är dock mer än välkomna, och nu räknar jag med att du PM:ar grammatikfelen så dessa kan åtgärdas :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 2 veckor senare...

Nu har vi startat om sidan, från början. Det gick så dåligt att promota sidan och verkligen sprida ordet, och all den tid som vi dagligen la ner på avsnittet verkade bara inte värt det när man på kvällen såg att sidan bara fått 7 klick, så vi tänkte lägga ner det hela. Dock så kände vi att vi gav upp för lätt (Det hela var ju efter allt vårt egna lilla failure, att inte ha lyckats sprida ordet så väl), så nu kör vi repris på allt, fortsätter promota- Och den tiden vi får ledigt nu ska ägnas till att planera de nya avsnitten, säsongerna och outlines.

 

Och vi klarar det inte utan er hjälp heller ;) Sprid ordet! :P Facebook, msn, bilddagboken, twitter - Varje liten länk uppskattas.

 

Sen söker vi fortfarande med-författare som också kan bidra - Vare sig det är ni eller någon ni känner :)

Nu är detta det absolut sista försöket. Vi försöker dubbelt så hårt, men skulle det visa sig att vi fortfarande inte har fler än 10-12 dagliga läsare så får vi acceptera att det inte finns någon riktig publik för denna typ av fiction.

 

Hoppet är uppe dock :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Sen även om sidan skulle få lite liv i sig så kommer den ju inte hålla på i evigheter :P Men efter ett tag så är tanken att vi rundar av det hela med en längre novell i bokform, som den också kommer finns att läsa på sidan. Men vi räknar med erat stöd! Hjälp till att promota! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...