Det märks hur insnöad du är.
Du kan inte ens acceptera att många faktiskt försöker hjälpa.
Välgörenhet har varit problematisk förr, det kan jag inte ignorera eller nonchalera.
Men nuförtiden har ju hjälporganisationer slutat blanda in områdens regeringen (de feta giriga kapitalistsvinen som du kallar dem) för att de har förlorat mycket när någon korrupt mupp tar en andel för egen vinning.
Dina resurser som du pratar om antar jag är pengar, pengar är inte några riktiga resurser utan bara siffror som är till för att människor ska lura idioter som dig till att tro att de har ett bra liv medan de tjänar flera miljarder på er.
Återigen, pengar är inte den bästa lösningen på deras problem. De befinner sig i en ond cirkel och kommer aldrig ta sig ur den. Detta p.g.a girighet som jag förklarade förut då pengar alltid ska passera X och Y som ska ha sin lilla del av donationen ser du.
Men för i h*lvete, se videorna innan du ens kommer hit. Du har inte ett enda j*vla skit att göra här om du inte har sett videorna eftersom att du isådanafall inte ens vet vad vi pratar om här. I ett resursbaserat samhälle finns det inga pengar därför kan man inte spendera "biljarder" på att bygga vindkraftverk. Vi skulle t.ex. kunna få all energi som behövs för jorden i 4000 år genom enbart geometrisk energi.
Resurserna behöver inte vara pengar, du vill ju avskaffa pengar, du vill ju låtsas att det funkar att alla ska dela lika.
Idioter som mig? Så häftig du är.
Det är inte jag som drömmer om en omöjlighet.
Förklara då, om pengar ersattes med varor som skickades till krisområden, om då varor blev värdefulla, skulle inte de korrupta kunna ta del av det?
Jag började se videon och insåg att det inte var något annat än ännu en omöjlig dröm från ett fåtal personer som klagar på hur allting styrs, och antar att alla människor är villiga att följa deras "perfekta" planer.
Du pratar om geometrisk energi, vilka ska offra sig för att kunna skaffa allt detta?
I slutändan handlar allt om värde eller resurser, tror du ärligt talat på att det fungerar i ett resursbaserat samhälle? För att någon video med utopidrömmar säger det?
Och om du nu kan spendera så j*vla många timmar på att söka efter roliga saker i Bibeln som knappast hjälper dig med något så kan du väl för i h*lvete också se på videorna innan du ger dig in i diskussionen? Du vet ju för f*n inte ens vad vi pratar om så vad tror du att du har att göra här!?
Att säga emot dina fantasier.
Återigen, se videorna. Om man avskaffar pengar och inför "the venus project" kommer mycket, väldigt mycket av sådant att lösas. INGEN ska kunna tvinga någon annan människa att slava för dem bara för att de automagiskt tvingas att leva av kapitalet i vårat samhälle, om man avskaffade det monetära systemet och införde ett sådant samhälle som "the venus project" och Jaque vill skulle all girighet försvinna, ingen skulle kunna äga någon människa eller något annat för den delen heller. Hur skulle girighet och korruption kunna slå rot i ett samhälle där ingen kan äga något, där ingen kan bestämma över andra och där samhället är resursbaserat!?
Därför att samhällen där folk inte tjänar något för sitt arbete vill inte arbeta.
Korruption och girighet kommer alltid att finnas där, och i ett resursbaserat samhälle skulle det istället bli en fråga om vilka som har hand om resurserna. Sluta låtsas att alla skulle bli delaktiga, för så blir det inte.
HAH! DAMER OCH HERRAR, LÅT MIG PRESENTERA ÅRETS MOTSÄGELSE!
På något sätt påstår du att det inte kan bli bättre än nu (alltså att detta är en utopi) och sedan påstår du att utopier inte fungerar. :_ :_ Nu j*vlar blir det screenshot!
Men ditt dumma fanskap.
Lär dig vad f*n en utopi är innan du kommer med dina idiotiska vinklingar.
Och sedan detta med utopi igen, varför skulle ett samhälle med ett resursbaserad samhälle där man går efter vad som egentligen finns istället för vad som står på några papperslappar och bankkonton inte fungera och "vara någon konstig form av utopier"?
Därför att hela skiten är produkten av meningslösa drömmar som förutsätter att allt skulle bli bra, perfekt och att alla skulle leva bra och vara lyckliga (viss Utopi)
Varför frågar du idiotiska frågor som du kunde fått svar på genom att göra en sådan enkel sak som att läsa mitt inlägg?
Därför att jag ifrågasätter vad du säger.
Avskaffa kapitalism och ta bort vissa problem, skapa ett resursbaserat samhälle och skapa fler problem.
Men snälla du, se videorna så förstår du och kom sedan tillbaka.
Och vad beror denna brist på? Jo kapitalismen. I ett samhälle som har "the venus project" skulle medicin skapas av maskiner när det behövs, utbildningen skulle vara GRATIS (det finns ju inga papperslappar med siffror som man går efter) och hygien skulle inte heller vara något problem.
Dit jag vill komma är att deras länder kanske inte är uppbygga på kapitalism, men p.g.a USAs och kapitalisternas embargo gentemot alla TVINGAS varenda människa att på ett eller annat sätt leva av kapitalet i vårat samhälle! Skyll att problemen i DFRK beror på deras ideologi och ledare, men den verkliga anledningen är USAs embargo som dödar miljontals människor runtom i världen.
Jobb behövs inte, vi kan låta maskiner göra allt jobb. Pengar och jobb är stenålderstrams, det är så j*vla tragiskt att vi inte kommit längre i utvecklingen och inte förstår mer!
Tror jag säkert.
Det som sporrar en att arbeta är att man förbättrar sin egen och de närmastes livsstandard.
I ett samhälle där arbete inte lönar sig (maskiner kan inte göra allt, din träbock.) kommer folk inte vilja arbeta.
Det är konstigt att den där stenåldersfilosofin finns kvar i en "civiliserad" människa som du. Varför arbeta när vi kan låta maskiner göra ALLT jobb för oss? Och ja, vilket j*vla hårt arbete det är att sitta och pilla sig i naveln på ett kontor medan man har tusentals andra människor som gör det verkliga jobbet åt en och då också gör en rikare och rikare. Kom nu inte och säg att de förtjänar den belöningen för att de har arbetat sig uppåt, för någon kommer senare att ärva det företaget ser du som inte alls behöver ha arbetat sig uppåt.
Och ang det där med de som har det svårt, nej det är klart att du inte vill radera dem för då kunde ju inte de arbeta åt alla feta grisar till chefer och bankirer för att sedan göra dem ännu rikare!
Stenåldersfilosofin finns kvar i mig? Ursäkta, men den enda anledningen till att du gått på ett korståg mot kapitalism är antagligen för att du nyss såg videon.
"nej det är klart att du inte vill radera dem för då kunde ju inte de arbeta åt alla feta grisar till chefer och bankirer för att sedan göra dem ännu rikare!"
Lol. finns inget att tillägga.
Det är bara sådana som du - sådana som tror på USAs och kapitalisternas lögner som tror på det där skitsnacket. Det finns miljontals människor som vet vad riktig kommunism är. Jag är en av dem, läs Marx verk så inser du att allt skitsnack med att kommunism=stalinism bara är USAs lögner. Att sedan länder kallar sig kommunistiska behöver inte betyda att de är kommunistiska, så mycket trodde jag faktiskt att du skulle kunna förstå själv. Det finns många länder som kallar sig för demokratiska också, men än har jag har sett ett riktigt demokratiskt land lika många gånger som jag sett ett riktigt kommunistiskt land.
Och innan du svarar på detta inlägg, se filmen! För du vet inte vad vi pratar om, det märks mycket tydligt. Du blandar bara in ditt eget skit och dina tankar som ingen bryr sig ett j*vla piss om och tror att det här är en debatt om kapitalismen. Vilket det INTE är!
Förövrigt så överskred jag den max tillåtna mängden av citat så det kan se lite konstigt ut här och där.
Tydligen ska ju kommunism vara att alla äger allt, passar in på the Anus Project.
Så inget land är kommunistiskt, jag undrar varför...
Kapitalism och kommunism utgör till viss del en viktig del i den här debatten.
"Du blandar bara in ditt eget skit och dina tankar som ingen bryr sig ett j*vla piss om"
Gå och grina i ett j*vla hörn.