Hoppa till innehåll

The Venus Project


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst MacGyver

Nej jag läste igenom det men jag orkade inte se alla filmerna, men jag antog att det skulle finnas någon ledare. Någon som bestämde iaf.

Nopp, ingen människa kommer ha makt över någon annan till skillnad från dagens samhälle - vi är ju alla lika värda så varför ska vi då ha personer som ska bestämma över andra?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Hah, lycka till.

 

Detta kommer aldrig någonsin att funka, enligt mig. Förmodligen är allt bortglömt och nerlagt inom ett år.

Guggo, jag vill väldigt ogärna börja skrika mot dig och säga att du är en idiot för det vet jag att du verkligen inte är. men jag ber dig ändå att ta din tid och se på filmerna, eftersom du uppenbarligen inte vet riktigt vad det handlar om. jag ska försöka lägga till lite mer informativ text i första inlägget också.

 

EDIT: Btw, Venusprojektet har hållt på sen 70-talet någon gång , så varför det skulle vara nedlagt just nästa år förstår jag inte.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hah, lycka till.

 

Detta kommer aldrig någonsin att funka, enligt mig. Förmodligen är allt bortglömt och nerlagt inom ett år.

Guggo, jag vill väldigt ogärna börja skrika mot dig och säga att du är en idiot för det vet jag att du verkligen inte är. men jag ber dig ändå att ta din tid och se på filmerna, eftersom du uppenbarligen inte vet riktigt vad det handlar om. jag ska försöka lägga till lite mer informativ text i första inlägget också.

 

EDIT: Btw, Venusprojektet har hållt på sen 70-talet någon gång , så varför det skulle vara nedlagt just nästa år förstår jag inte.

 

Alltså, bara det faktum att de tror att de i princip kan ta bort hunger, krig, hat, brott, ett monetärt system osv genom att bland annat göra alla världens resurser till något gemensamt får mig att tycka att människorna bakom det här projektet är naiva puckon som har ritat några futuristiska hus.

 

Nu är jag visserligen inte så insatt i exakt hur de har tänkt gå tillväga, men eftersom en överväldigande majoritet av världens befolkning (enligt mig) består av är giriga, avundsjuka och elaka så kommer något sådant här enligt mig aldrig att fungera. Folk skulle inte acceptera det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, bara det faktum att de tror att de i princip kan ta bort hunger, krig, hat, brott, ett monetärt system osv genom att bland annat göra alla världens resurser till något gemensamt får mig att tycka att människorna bakom det här projektet är naiva puckon som har ritat några futuristiska hus.

 

Nu är jag visserligen inte så insatt i exakt hur de har tänkt gå tillväga, men eftersom en överväldigande majoritet av världens befolkning (enligt mig) består av är giriga, avundsjuka och elaka så kommer något sådant här enligt mig aldrig att fungera. Folk skulle inte acceptera det.

den "överväldigande majoriteten" är ungefär 10% av jordens befolkning. TV och media som i stort sätt har monopol på att "informera" oss om omvärlden trycker i oss, enligt mig, all möjlig skit, eftersom de inte är ute efter att sprida sanning och kunskap, utan underhåll och "smaskiga" nyheter. klart att den kapitalistiska världen aldrig skulle acceptera detta förslag, de kommer inte ge upp sig makt för att det kanske är ett bättre alternativ för alla människor. men att vi behöver något nytt när det monetära systemet kraschar är det ju inget snack om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

den "överväldigande majoriteten" är ungefär 10% av jordens befolkning. TV och media som i stort sätt har monopol på att "informera" oss om omvärlden trycker i oss, enligt mig, all möjlig skit, eftersom de inte är ute efter att sprida sanning och kunskap, utan underhåll och "smaskiga" nyheter. klart att den kapitalistiska världen aldrig skulle acceptera detta förslag, de kommer inte ge upp sig makt för att det kanske är ett bättre alternativ för alla människor. men att vi behöver något nytt när det monetära systemet kraschar är det ju inget snack om.

 

Varifrån får du siffran att 10% av jordens befolkning är skitstövlar? Min "överväldigande majoritet" är en ren ideologisk och filosofisk synvinkel, eftersom sådant här inte går att mäta igentligen.

 

 

Vad hade ni kapitalister tänkt att göra när det monetära systemet kraschar inom högst 10 år?

Ja inte hade vi tänkt bo under vatten eller ha flygande bilar i alla fall. Och varifrån får du siffran 10 år?

 

Venus projektet och Zeitgeist framstår för mig inte som något annat än en grupp naiva människor med lite tuffa bilder på futuristiska hus och ett namn som skall verka tufft för att attrahera ännu fler.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Ja inte hade vi tänkt bo under vatten eller ha flygande bilar i alla fall. Och varifrån får du siffran 10 år?

Du har rätt, 10 kanske var en överdriven siffra. 7 år kanske, eller 5.

 

Vartifrån jag får den siffran? Jadu, det är bara att kolla på hur allvarlig ekonomikrisen faktiskt är så ser du det med egna ögon. Det här kommer inte att hålla. Men massmedia gör ju allt de kan för att mörka ned det hela.

 

Och vart får du flygande bilar ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Varifrån får du siffran att 10% av jordens befolkning är skitstövlar? Min "överväldigande majoritet" är en ren ideologisk och filosofisk synvinkel, eftersom sådant här inte går att mäta igentligen.

nje, 10% av världens befolkning kanske inte är skitstövlar, men det är ungefär så stor del av jordens befolkning som äger 90% av jordens tillgångar, alltså de riktigt gira j*vlarna. sen är det klart att alla är giriga i ett monetärt system, när en tillgångar i pengar är det som bestämmer ens livskvalité. det är absurt att vissa människor ska äga ett överflöd av pengar. du kan inte äta dig mer än mätt och sov längre ens tills du vaknar. varför då ha pengar för miljoners måltider om dagen och låta andra svälta? totalt absurt.

 

Ja inte hade vi tänkt bo under vatten eller ha flygande bilar i alla fall. Och varifrån får du siffran 10 år?

 

Venus projektet och Zeitgeist framstår för mig inte som något annat än en grupp naiva människor med lite tuffa bilder på futuristiska hus och ett namn som skall verka tufft för att attrahera ännu fler.

då rekommenderar jag starkt att du läser på innan du gör fler antaganden om Venusprojektets trovärdighet. 10 år är den tid som OCC anser det max kommer ta innan USA's stadskuldsränta börjar växa okontrollerat och garanterar landets konkurs. namnet venus kommer rån den stad där Jaque var född och de har sitt forskningslabb där. Om du läser på deras sida säger de (även om det inte betyder garanterad sanning) att:

 

"The Venus Project is neither utopian nor Orwellian, nor does it reflect the dreams of impractical idealists. Instead, it presents attainable goals requiring only the intelligent application of what we already know."

 

Om du inte vill bo under vattnet eller ha en "flygande bil" (helikopter eller flyplan brukar det kallas) så är det upp till dig.

 

men jag föreslår att du ser någon film om projektet och läser lite om det innan du fortsätter anta att de är "en grupp naiva människor med lite tuffa bilder på futuristiska hus..."

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ekonomiska kriser lite då och då är helt naturligt. Det har hänt förut, och kommer att hända igen. Har du några faktiska bevis, siffror eller uträkningar som styrker just de siffrorna du kom fram till, eller är det bara lösa antaganden från din sida, baserade på kortsiktiga fakta rörande den ekonomiska kris som har varit den senaste tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Ekonomiska kriser lite då och då är helt naturligt. Det har hänt förut, och kommer att hända igen. Har du några faktiska bevis, siffror eller uträkningar som styrker just de siffrorna du kom fram till, eller är det bara lösa antaganden från din sida, baserade på kortsiktiga fakta rörande den ekonomiska kris som har varit den senaste tiden?

Då och då helt naturligt? Javisst, men den här ekonomikrisen är knappast en kris som kommer då och då helt naturligt, utan mycket mycket värre. Aja, det här med siffror och sånt gällandes denna ekonomikris är dave bättre på.

 

Nu skulle det dära diagrammet från orientation behövas, ska skaffa det.

 

Jag tvivlar starkt på att du insett allvaret av den ekonomiska kris som föregår just nu.

 

Redigerat av MacGyver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...