↗ till inläggetHaha hur gamla är de böckerna då? Kanske likar VP med tekniken som kommer att användas, men har de där science fiction böckerna en resursbaserad ekonomi? Nja, när man hör science fiction tänker man ju (iallafall jag) oftast på rymdskepp som åker runt och skjuter på varandra.
Mest böcker som ritar upp en framtid där pengar avskaffats, alla ska ha allt som behövs, ingen regering, ingen demokrati heller, hjärntvätt.
NWO=New World Order, det är bankirernas världsdiktatur som de vill ha. I den skulle alla tvingas att jobba och de vill utrota ca 20% (eller var det 20% de ville ska leva?) av mänskligheten, de vill iallafall utrota en stor del av människorna och göra alla till slavar under kapitalet. Du kan jämföra det med att bo i en liten stad i Demokratiska Folkrepubliken Korea. Och om du skulle hurra över att samhället blev NWO-inspirerat kan du flytta till DFRK nu för där har du liktänkande personer.
Låter inget vidare.
Vad menar du? Om man vill grunda ett sådant samhälle i dagens samhälle måste man skaffa material och mark, det är problemet. Personer som vill hjälpa till finns det gott om och det har jag sett.
Så de lär skaffa material genom kapital, sedan på något sätt få rättigheterna som krävs för att starta ett självständigt samhälle mitt i något land?
Lycka till med det...
Finns det gott om folk som vill hjälpa till? Låt mig gissa... ett VP forum?
Det där påståendet var så idiotiskt att jag inte ens orkar besvara det. Bara för att man inte vill ha klasser så är det helt plötsligt kommunistiskt? Okej. Gå och läs Das Kapital, Det Kommunistiska Partiets Manifest och kom tillbaka när du vet vad kommunism är och när du förstår att det inte har många likheter alls med VP.
I ett kommunistiskt samhälle har man:
Pengar
Banker
Ett monetärt system
Ledare
Tvång till arbeten
Militär
etc, etc. listan kan göras mycket längre.
Du är fortfarande helt inkapabel att låta folk dra mindre paralleller.
Bra sätt att försöka avfärda något.
Det är lustigt att du inte kan tänka realistiskt utan har fastnat i din j*vla science fiction värld.
Det kom ju från rätt person.
Vem av oss är det som tror att framtiden kommer att se ut som VP?
Ja, vad är det med att människan är egoistisk och tänker på sig själv?
Det går emot projektets grundpelare.
Motivera.
Vet inte hur många gånger jag sagt att människor skulle motarbeta projektet utifrån det faktum att folk är allmänt kritiska till förändring, att de skulle tvingas överge sina studier, arbeten för att låta sina öden vila i detta meningslösa tjafs.
Att människor i allmänt är giriga, att projektet kräver att alla ska vara enade och villiga.
Att få ihop pengar genom att vinkla nyheter och hjärntvätta folk är knappast något fint.
är säker på att du vet mycket om hur nyheterna vinklar och hjärntvättar.
F.ö. så är inte svinpesten något media blåser upp, jag skrattar så s*tans mycket åt din ignorans varje gång jag läser dina inlägg om att det är media som blåser upp det, har du sett videon jag länkade innan någon *borttaget* mod kom och raderade inlägget?
Du skrattar åt mycket, ibland undrar jag om du är väldigt lättroad.
Så nu är jag ignorant när JAG säger att media blåser upp något? Snacka om att vända på allting.
Finns inte så mycket att säga i debatten, detta projekt är ett meningslöst dagdrömmande som med största sannorlikhet aldrig kommer att inträffa.
Fortsätt gå i skolan och utbilda er, skaffa ett vettigt jobb och familj istället.