Hoppa till innehåll

The Venus Project


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Den här tråden bevisar verkligen att en debatt kan hålla på hur länge som helst trots att ena sidan blivit överbevisad sedan länge.

 

Det är ganska komiskt att du, MacGyver, börjar med "I din värld ska väl bara svarta människor arbeta för sin föda. Nazistsvin." men sedan anser att svaret du får är idiotiskt och OT. PARADOX IMO.

fastän vi redan har tekniken.

 

Som Guggo har försökt förklara under hela debatten så är nog inte tekniken den främsta anledningen till varför det är omöjligt. Du kan ju titta på hans tidigare poster, det finns svar där.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

@ fishmaster: övergången är något jag också funderar mycket, och jag hoppas att VP nämner nått om det på deras sida. men att övergången blir svår kan knappast skyllas på VP.

 

om man ser det så här:

det monetära systemet kraschar, vad är bäst? försöka med VP eller låta allt vara ett anarkistiskt kaos?

 

@Stahlhelm: jag skiter faktiskt rent ut sagt i dina åsikter, det är motivationen för dem som är intressanta.

 

@ AC: vi har långt ifrån blivit motbevisade, 90% av alla "argument" vi fått hittills är i stort sätt kommentarer i stil med "det är omöjligt, kommer inte att funka". så om du har något vettigt att säga så gör gärna det, jag har inte hört nått från dig än iaf, bara lösa kommentarer om att fishmaster och guggo har rätt.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Jag vet inte hur många gånger i tråden som de som är för VP har sagt "i framtiden" eller liknande = vi har inte tekniken.

Vi har redan tekniken men den används inte för att:

 

1. Det är för dyrt när man har en ekonomi baserat på kapital

2. Om man skulle sätta tekniken i bruk skulle miljontals jobb försvinna, och det är inte bra för det monetära systemet.

 

Det har jag förklarat flera gånger nu, läs tråden.

 

Du kan ju gärna få förklara exakt vad det inte har teknik för att göra.

 

Som Guggo har försökt förklara under hela debatten så är nog inte tekniken den främsta anledningen till varför det är omöjligt. Du kan ju titta på hans tidigare poster, det finns svar där.
Det jag försöker förklara är att folk t.ex. kallar saker såsom robotar som skördar mat för "sci-fi snack" fastän vi redan har tekniken för det.

 

Och då också flygplan som landar själva! Fast de redan gör det.. :_

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Det jag försöker förklara är att folk t.ex. kallar saker såsom robotar som skördar mat för "sci-fi snack" fastän vi redan har tekniken för det.

vi inte bara har tekniken för det, den används också i stor utsträckning (inte tillräckligt stor tyvärr). 100% av USA's bomullsplockning sker av maskiner eller robotar som ni envisas med att kalla dem.

 

Man har fortfarande inte all teknik som behövs, även om det inte har satts i bruk.
säg nått som krävs för att systemet ska startas upp som vi inte har. säg EN teknisk pryl.

 

BTW: jag har fortfarande inte fått svar på min fråga om cyklisk konsumtion, sket ni i den!?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Man har fortfarande inte all teknik som behövs, även om det inte har satts i bruk.

Jag bad dig förklara exakt vad det inte är för teknik vi har som nämns i "the venus project", så förklara nu.

 

jag har fortfarande inte fått svar på min fråga om cyklisk konsumtion, sket ni i den!?
Såklart, när vi frågar dem något så kan de inte svara. Men när de frågar oss idiotiska frågor som de får svar på i filmerna är vi snälla och svarar.

 

På en gång de får en fråga de inte kan svara på eftersom att de inte är insatta alls utan bara är här för att flama det som önsketänkande så skiter de i den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ fishmaster: övergången är något jag också funderar mycket, och jag hoppas att VP nämner nått om det på deras sida. men att övergången blir svår kan knappast skyllas på VP.

 

om man ser det så här:

det monetära systemet kraschar, vad är bäst? försöka med VP eller låta allt vara ett anarkistiskt kaos?

 

Jag skyller delvis på VP då den ställer sådana krav på folk, men på samma gång är det ju människorna som skulle sätta gränserna och hämma projektet.

Folk skulle klaga, folk skulle utnyttja systemet till en början, folk skulle vara skeptiska, folk skulle se det hela som befängt till en början.

 

Självklart vore VP bättre än annat, men jag tror aldrig det kommer bli tal om någon sådan förändring, som sagt, jag tror inte på att det monetära systemet kommer att krascha för att någon revolutionär sida säger det.

 

Jag bad dig förklara exakt vad det inte är för teknik vi har som nämns i "the venus project", så förklara nu.

Det vore nog de där robotarna, du vet, dom där små fiffiga sakerna som ska sköta allting.

Säger inte att robotar inte kan sköta mycket, för de kan de, men inte i den utsträckning som efterfrågas...

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

jag tror inte på att det monetära systemet kommer att krascha för att någon revolutionär sida säger det.

Nej men OM det gör det, vad gör vi då?

 

Det vore nog de där robotarna, du vet, dom där små fiffiga sakerna som ska sköta allting.

Säger inte att robotar inte kan sköta mycket, för de kan de, men inte i den utsträckning som efterfrågas...

Exakt vad är det robotarna inte kan göra?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror inte på att det monetära systemet kommer att krascha för att någon revolutionär sida säger det.

Nej men OM det gör det, vad gör vi då?

 

Jag vet inte, det vore inte mitt beslut.

Jag betvivlar ju också att auktoritetens makt skulle försvinna helt för pengarna skulle förlora värde/"krascha", så det skulle väl genast bli tal om hur det ska kunna lösas samtidigt som folket springer omkring som vilsna höns.

 

EDIT.

 

Exakt vad är det robotarna inte kan göra?

De kan inte ta beslut.

De kan inte programmera om sig själva.

De kan inte utföra ett antal uppgifter effektivt (brandsläckning, sköta lag och ordning, transportera)

De kan inte göra något alls vid eventuella fel.

 

Som nämnt tidigare så finns det anledningar till att människor fortfarande behövs i arbetssektorn, och nej din teori om att de endast arbetar för de feta kapitalistsvinen är inget annat än paranoia...

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag skyller delvis på VP då den ställer sådana krav på folk, men på samma gång är det ju människorna som skulle sätta gränserna och hämma projektet.

Folk skulle klaga, folk skulle utnyttja systemet till en början, folk skulle vara skeptiska, folk skulle se det hela som befängt till en början.

 

Självklart vore VP bättre än annat, men jag tror aldrig det kommer bli tal om någon sådan förändring, som sagt, jag tror inte på att det monetära systemet kommer att krascha för att någon revolutionär sida säger det.

 

självklart försvinner inte girigheten med en gång bara för att systemet upphör. girigheten sitter djupt rotad i människor och det kommer kräva mycket tid och arbete för att bli av med den. tänker delvis på islamistiska extremister, de kommer inte övertygas i första hand. men jag ser det som om det är det monetära systemet som lämnar ett sår i människor i form av bland annat girighet som sen kan vara kvar som ett ärr i även det nya systemet, oavsett vad det blir. därför hoppas jag du ser vikten i att sprida och övertyga så många personer om detta så fort som möjligt.

 

Det vore nog de där robotarna, du vet, dom där små fiffiga sakerna som ska sköta allting.

Säger inte att robotar inte kan sköta mycket, för de kan de, men inte i den utsträckning som efterfrågas...

abstrakt skrivet, dessutom har vi sagt att de inte kan göra ALLT. men om du preciserar dig lite så kan jag förhoppningsvis ge dig ett bättre svar.

 

Jag vet inte, det vore inte mitt beslut.

Jag betvivlar ju också att auktoritetens makt skulle försvinna helt för pengarna skulle förlora värde/"krascha", så det skulle väl genast bli tal om hur det ska kunna lösas samtidigt som folket springer omkring som vilsna höns.

vem skulle vilja jobba som regent eller politiker om de inte får betalt längre? tror att även auktoriteten skulle lämna sina poster om systemet kraschar. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Jag vet inte, det vore inte mitt beslut.

Helt rätt, det är mänsklighetens beslut.

 

Jag betvivlar ju också att auktoritetens makt skulle försvinna helt för pengarna skulle förlora värde/"krascha", så det skulle väl genast bli tal om hur det ska kunna lösas samtidigt som folket springer omkring som vilsna höns.
Skulle ju iallafall vara ett perfekt tillfälle för att ta ner dessa dårar från makten, alla militärer etc. jobbar troligen för pengar och hjärntvättning, inte för att de är stolta över det och skulle kunna göra det gratis så de kan inte skicka ut militär/polis för att få tyst på folket om det du påstått under hela debatten nu stämmer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...