💬
Logga in
Fuska.se

'utrota' Husflugorna? Hur?!

18 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Nu när husflugorna flyttat hem till mig har jag blivit helt tokig på dem! De surrar upp i näsan och in i öronen, och det kittlas så in i h*lvete! ;)

Hur får jag bort dem? Finns det någon blandning man kan göra som dom drunknar i? Jag hittar bara grejer för bananflugor på nätet, och jag orkar inte håll på att lalla runt och vifta med zappers och flugsmäckor när jag spelar! XD

Så vad kan man göra åt problemet?! Blir tokig!!! :blink:

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

Flyttar till allmänt...

Nivå 12 · Mästerfuskare

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?templa...mp;artnr=340009

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?templa...mp;artnr=340023

Sånna här mackapärer finns ju, flugorna går BZZT-SPLATT! Nackdelen är att du får en massa fluginälvor överallt i närheten av fällorna, men du slipper jaga dem.

http://www.spangajarn.se/tradgard/tradgard...del/radar_dos_n

Radar spray, men du kan inte vara i rummet på ca 20 efter användning och använd det aldrig nära mat. Giftig grejs.

Nivå 3 · Lärling

Men e du dum eller? Gå till en djur affär, köp 15 kanske 20 tarantelor. Släpp ut dom på olika ställen i hemmet. Problemet löst =D

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Men e du dum eller? Gå till en djur affär, köp 15 kanske 20 tarantelor. Släpp ut dom på olika ställen i hemmet. Problemet löst =D

Ja det tycker jag du ska göra! Glöm inte bort att köpa en skunk också, slipper du skaffa doft ljus till hela lägenheten. ^^

Senast ändrad:

28 May 2009
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #6

Haha! ;) Jaha du.

Kanske att jag skulle kunna använda mig av radarsprayen, men jag vet inte riktigt. Men den lilla zapperen som stoppas in i vägguttaget verkar rätt så enkel. Kanske ska ta och köpa en sådan?

:EDIT:

Men det kanske mest är myggor och sånt flygfän som dras till UV-ljus?

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

skaffa en katt som käkar dom upp flugorna :)

eller så tar du och ställer en flaska med saft i botten och det hjälper :)

laddar upp en bild :)

Nivå 5 · Fuskare

Blanda vinäger med lite saft och diskmedel, sen låter du det stå framme på ett fat.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

skaffa en katt som käkar dom upp flugorna :)

eller så tar du och ställer en flaska med saft i botten och det hjälper :)

laddar upp en bild :)

Den funkar riktigt, riktigt bra.
Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Haha! ;) Jaha du.

Kanske att jag skulle kunna använda mig av radarsprayen, men jag vet inte riktigt. Men den lilla zapperen som stoppas in i vägguttaget verkar rätt så enkel. Kanske ska ta och köpa en sådan?

:EDIT:

Men det kanske mest är myggor och sånt flygfän som dras till UV-ljus?

Flugor surrar in i dem också.

Slå dom.

Nivå 6 · Fuskare
29 May 2009
Nivå 5 · Fuskare

Min katt jagar flugor för fullt :P Ser så nasty ut när hon bara slår till och spetsar dem med tassen innan hon tuggar i sig dem.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Mina katter jagar bara möss, men hunden käkar gärna flugor ;-p

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #15

Haha, vi har ingen hund eller katt. Morsan har alergi, och pappa vill inte ha nån hund. :D

Men jag ska nog testa saftburken med "inverterat" lock.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Haha, vi har ingen hund eller katt. Morsan har alergi, och pappa vill inte ha nån hund. :D

Funkar skit bra! B)

La en sån på altanen och nån dag senare var den full av getingar och flugor!

30 May 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Funkar skit bra! B)

La en sån på altanen och nån dag senare var den full av getingar och flugor!

jag har också testat. förra sommaren så åt alla getingar upp våra bär och skit. då gjorde vi en sån till varje buske med bär. och efter 2 veckor så va det f*n fullt av getingar i skiten. det va en svart sörja med gula streck i :)
Nivå 3 · Lärling

Kan nån göra en lite bättre design på hur burken ser ut? Inte så att den första i paint var dålig men jag undrar mest hur den ser ut irl =P

31 May 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

det handlar mest bara om att klippa av toppen på flaskan och vända den ned.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in