Gör som du vill, jag är bara här för att få folk att hålla käft iaf
... Trevligt.
Designfilosofin? I WoW funkar den på så vis att vi går till ett ställe, får epics, går till ett svårare ställe, får bättre epics, går till ytterligare ett ställe och får ännu bättre epics - skillnad i svårighetsgrad är knapp
Ja, designfilosofin. Problemet är när du förväntar dig ett hopp från de lätta raids vi har nu (bortsett från Ulduar, som är något svårare) till något som skulle kunna ses som en eklare Sunwell (pre-nerf Ulduar.)
Som jag ser det går det så här.
|Enkelt ------- Mindre Enkelt ------- Medium ------- Utmanande ------- Svårt ------- Svårt som f*n! |
Naxxramas/OS/VOA, EoE Sarth1D/Emalon/Ulduar Sarth2D Sarth3D
Bara som en liten hänvisning. Kan göra förändringar men jag vill bara ge en bild.
Vi ligger alltså på vad som skulle kunna, enligt min egna snabbt ritade skala, på Medium, med Sarth3D som "utmaning", Algalon borde hamna där också. Du å andra sidan verkar vilja att Ulduar skulle ligga mellan "Svårt" och "Svårt som f*n!" när vi ligger rätt så tidigt i raids. Vi är för tusan på patch 3.1.
Vilket tar oss till nästa punkt, när du försökte med en otydlig blue post motbevisa mig om att svårighetsgraden ökar gradvis.
Att jag säger ägd betyder att du tror dig veta någonting och att jag sen bevisar att du har fel
Oavsett så framstår man som en liten unge när man säger "ägd". Men nog om det.
Citatet från Ghostcrawler sa i princip emot den ökande svårigheten, det kan jag hålla med om. Dock, så kanske du märkte att han talade om 10/25 och hardmodes. De har inte sagt att de inte vill ha en jämn ökning av svårighet, de sa att det är svårare att sätta en "jämförelse" då de, som sagt, introducerat 10/25/hard. Men skulle man gå efter en enda, 25man som exempel, skulle Ulduar inte ligga långt över naxx25, Emalon25, 25Sarth1D eller så.
Och om vi ska tala om att någon låtsas veta något och sedan blir tillrättavisad kan vi ju gå igenom allt igen, som att du klagar på att det blir lättare o så medans du själv står för BC vilket gjorde samma sak?
Att du tyckte att WotLK sög för att det är lätta raids när vi i BC nu låg på SSC, något som också fick klagomål på hur "lätt" det var.
Att du tyckte att WotLK inte lade till något nytt när det la till ganska mycket mer än BC gjorde, speciellt 10/25/hard på alla raids, vilket är ett stort steg. Achievements och allt annat jag nämnde tidigare.
Som sagt, jag gillade BC dock, men allt det lade till, förutom nya raids och instanser vilket jag inte tar upp när jag talar om WotLK, så var det: resilience, bättre factions, lättare raids (till en början) och arenas.
Du försökte säga att PvP i BC var bättre när det, likt idag får jag erkänna, handlar mer om FoTM och de bästa kombinationerna.
Att du ser Naxxramas som ett direkt misslyckande för att det var enkelt som planerat.
Nej, blizzard skiter inte i hardcores, vi fick ju Algalon, kommer du ihåg? Han höll i en månad, nu är han slut - vad gör vi då
Farmar och skaffar gear till nästa raid, som alltid.
Anar en viss del sarkasm, så jag lär väl påpeka att det var hyffsat att han höll en månad med tanke på Ensidia.
Blizzard utvecklar ju Argent Tournament till 3.2, vilket ska introducera någon raid om jag förstått rätt, som ska erbjuda något som liknar Amphitheater of Anguish. Alltså att man möter bossar tills man kommer till en slutboss.
Gnällspikar? Jag skulle våga säga att dom som inte gnäller är de personer som är nöjda med spelet som det är nu, alltså att vilken idiot som helst kan få vad han vill utan större ansträngning
Ja, gnällspikar. De som tror att hela spelet är fördömt för att det inte är precis som de vill ha det.
Jag är inte nöjd med spelet för att "vilken idiot som helst kan få vad han vill utan större ansträngning", utan för att expansionen är välgjord och fortsätter storyn. Och såklart alternativen jag alltid kommer till, det som du ser som ez-mode för idioter.
Alltså att man kan välja vilken instance som helst med en tabard och få den reputation man vill ha, vilket gör det lättare för en att få bra items. Emblems ger en ett bra item då och då, och ett antal raids är PuGiga. Det du ser som att hela spelet rör sig om "idioter" (vanliga spelare, snarare.) är att Blizzard bestämt sig för att fler ska kunna uppleva raiding, vilket du ser som något katastrofalt för att du tror det betyder att du får mindre content. Vilket är någorlunda sant JUST NU. Om Icecrown Citadel och övriga framtida raids blir för enkla, då kan du klaga. Men nu är vi inte ens menade att köra raids vars enklaste läge ska kunna jämföras med BT/Hyjal och knappast Sunwell.