💬
Logga in
Fuska.se

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan

723 svar · startad

Asså seriöst. Influensavaccin är inte till för vanliga friska människor till att börja med. Det är främst till för människor med nedsatt immunförsvar, gamla personer och sjukvårdspersonal. Jag tror dessa människor tycker att det är bättre att få i sig lite konstiga ämnen än att få influensan och garanterat dö eller smitta x antal hundra personer dagligen.

Som Guggo säger HÄR så är allt skadligt. Ni vet de där vaccinationerna som 97% av alla i vår ålder har fått (som läser detta som bott i sverige under sin uppväxt)? Vissa av vaccinationerna har visat sig ge upphov till hjärnskador! OMG! Sluta vaccinera barnen, låt dem få polio, stelkramp och mässlingen!

*ironi*

Senast ändrad:

Jag anser mig i vilket fall som en vanlig frisk människa och de är förmodligen de flesta på detta forumet.

Trådstartare #43

Det jag försöker säga är bara det att ni behöver inte ta vaccin mot en förkylning (influensan). sen får ni gärna fortsätta att gorma om regeringens svek, konspirationsteorier, dåliga källor och gift i maten, jag bryr mig inte och ni gör som ni vill. jag lämnar denna tråd nu.

Lol @ Dave37. Jag lovar, så länge ingen här på fuska har nedsatt immunförsvar, bor 24/7 med någon som har dåligt immunförsvar/är jättegammal eller jobbar inom sjukvården så behöver ni knappast ta vaccinet, och däremed aldrig behöva oroa er för just influensavaccin.

Om alla människor skulle ha bestämt sig för att inte ta vaccinationer så hade världens befolkning vart mycket lägre än vad den är idag med tanke på de vanliga sjukdomarna som vi vaccineras för idag. Exempelvis polio.

Som en fotnot... Kvicksilver är en av dem metaller som kroppen har väldigt svårt att ta upp. Detta visste man redan för ett par tusen år sedan då en kejsare fick speciella piller som skulle göra så att kvicksilvret togs upp i kroppen (detta dog han ju dock av).

Säg nu att du får i dig 10 microgram kvicksilver, du kommer aldrig få cancer av det eftersom det tar ett par timmar så har du redan pissat/skitit ur dig det. Bara för att ett ämne är farligt och kan ge upphov till cancer betyder det inte att du med 100% säkerhet kommer bli påverkad alls. Snarare tvärtom. Skulle tro att en person på 10 000 skulle bli sjuka på något sätt (vilket är svårt att tro).

Senast ändrad:

Huvudsaken med tråden är väl att vaccinet är farligare än själva swineflu (om man inte är gammal med dålig imunförsvar). Om swineflu skulle varit en riktigt farlig sjukdom tar man ju vaccinet även om de innehåller farliga ämnen eftersom sjukdomen är farligare en vaccinet, men så är det inte i detta fallet.

Exakt var står det att vaccinet är farligare? Motbevisade inte guggo/baranoi (kommer inte ihåg vem :'() det ganska rejält? Eller vi ska tro på en youtube film med en "komisk" programledare och en publik som skrattar på kommando?

Det är sant att svininfluensan inte är farligare än vilken annan influensa som helst för oss med bra immunförsvar och inga andra sjukdomar - Men där vet man aldrig om man har en dold hjärtdefekt eller liknande, som gör svininfluensan livshotande.

Kvinnan i Sverige som blev det första fallet här tillfrisknade ju helt utan sjukvård efter några dagar.

Att vaccinet skulle vara någon evil masterplan tycker jag är lite löjligt =P

↗ till inlägget

Exakt var står det att vaccinet är farligare? Motbevisade inte guggo/baranoi (kommer inte ihåg vem :'() det ganska rejält? Eller vi ska tro på en youtube film med en "komisk" programledare och en publik som skrattar på kommando?

Om du jämför vaccinets sideffekter med swineflus symptomer som nämns i första inlägget så borde du kunna avgöra själv vad du helst vill råka ut för. Ta en titt på 15 minutersklippet innan du anser det som dålig källa.

↗ till inlägget
Att vaccinet skulle vara någon evil masterplan tycker jag är lite löjligt =P
Finns en förklaring till det men om jag ens nämner att det finns en förklaring som jag gör nu kommer jag bli kallad konspirationsblablabla.

Senast ändrad:

Undrar varför? Den ena saken låter dummare än den andra. Jag hade valt vaccin.

Men varför ska du vaccinera dig mot en influensa? Det är ju onödigt för vanliga människor och sen kommer det alltid en ny influensa varje år.

Man vaccinerar sig inte mot influensa, utan mot den här speciella typen av influensa som uppenbarligen inte bara dödar gamla/sjuka/barn.

↗ till inlägget

Huvudsaken med tråden är väl att vaccinet är farligare än själva swineflu (om man inte är gammal med dålig imunförsvar). Om swineflu skulle varit en riktigt farlig sjukdom tar man ju vaccinet även om de innehåller farliga ämnen eftersom sjukdomen är farligare en vaccinet, men så är det inte i detta fallet.

Ungefär 100000 människor dör varje år av vanlig influensa, och miljontals drabbas. Svininfluensa är en mycket elakare variant av den "vanliga" influensan, och om den lämnas obehandlad så leder den med största sannorlikhet till döden. Vilket den vardagliga varianten vanligtvis inte gör hos en frisk vuxen.

Anledningen till att regeringen vill vaccinera människor är för att man vill undvika en pandemi när influensasäsongen drar igång. Om man kan vaccinera folk innan det bryter ut så har man sparat mycket tid/pengar/liv.

Visst, man kan gå i krig mot en fiende. Kanske vinner man, kanske inte. Men är det inte bättre med fredssamtal och förebyggande åtgärder istället för att offra miljoner liv?

Mellan 1918 och 1919 dog 100 miljoner människor över hela världen i Spanska sjukan, vilket var en elakare variant av vanlig influensa. Precis som svininfluensan är.

Men visst, du gör som du vill. Jag hoppas att du inte dör, det skulle vara synd.

Om du jämför vaccinets sideffekter med swineflus symptomer som nämns i första inlägget så borde du kunna avgöra själv vad du helst vill råka ut för. Ta en titt på 15 minutersklippet innan du anser det som dålig källa.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg angående voltaren,

Voltaren används mot muskelsmärta, men kan ge upphov till hjärtsvikt, psykiska problem, angioödem och annat trevligt. Panodil används mot huvudverk men kan ge upphov till leverskador.

Alla mediciner kan ge bieffekter. Att ni ens reagerar på det med "Shit, vaccin kan ge bieffekter bäst att inte ta det :o" får mig att undra lite...

Senast ändrad:

*facepalm!*

Eftersom jag inte vet vem du syftar på så antar jag att du syftar på mig Guggo (delvis).

Jag vet att man vaccinerar sig mot den influensan som cirkulerar just nu (svininfluensan), MEN det är inte nödvändigt att fullt friska vuxna personer vaccinerar sig då de klarar av att insjukna utan att få några bestående men.

De som rekommenderas att vaccinera sig är barn mellan 6-35 månader, personer över 65 år, personer med hjärt- eller lungproblem och personer med nedsatt immunförsvar. Dessutom så rekommenderas vårdpersonal att vaccinera sig, så de inte insjuknar och för vidare smittan samt att inte det blir kaos på sjukhusen ifall smittan sprids okontrollerbart och allt för mycket sjukhuspersonal blir sängliggande.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/vanlig...nfluensavaccin/

http://www.ktl.fi/portal/svenska/halsotema..._mot_influensa/

http://www.influensavaccin.se

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artike...mp;UserTypeID=0

Det här är det vanligaste vaccinet vi får i Sverige. Det innehåller dessa ämnen utöver det inaktiverade viruset:

Bufferlösning: natriumklorid, kaliumklorid, dinatriumfosfatdihydrat, kaliumdivätefosfat, vatten för injektionsvätskor

Inget kvicksilver, inte för att den OTROLIGT lilla mängden som nu skulle kunna ha varit i hade skadat en person.

Senast ändrad:

Ta inte vaccin mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio, haemophilus influenzae, mässling, rubella eller påssjuka.

Alla medel dödar barn!!!!!

En ny era har startat i forumet. En era där allt i världen är av ondo.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Ta inte vaccin mot difteri, stelkramp, kikhosta, polio, haemophilus influenzae, mässling, rubella eller påssjuka.

Alla medel dödar barn!!!!!

En ny era har startat i forumet. En era där allt i världen är av ondo.

Jag menar ju det! Alf Svensson i maskopi med Olof Palme vill ta över världen. Möjligen är Lars Lejionborg inblandad också :o

Titta bara på honom! Man nästan ser hornen och bokskägget.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00500/alf-svensson_500393b.jpg

Edit: Draghon, bara den första meningen i min post var till dig. Resten till WASD.

Senast ändrad:

Ni kan iaf försöka vara lite seriösa.

Jo, vi var seriösa i 4.5 sidor. Sedan tröttnade vi.

oseriöst ämne får oseriösa svar

Håll er till ämnet för att undvika varningar.

↗ till inlägget

Jag vet att man vaccinerar sig mot den influensan som cirkulerar just nu (svininfluensan), MEN det är inte nödvändigt att fullt friska vuxna personer vaccinerar sig då de klarar av att insjukna utan att få några bestående men.

De som rekommenderas att vaccinera sig är barn mellan 6-35 månader, personer över 65 år, personer med hjärt- eller lungproblem och personer med nedsatt immunförsvar. Dessutom så rekommenderas vårdpersonal att vaccinera sig, så de inte insjuknar och för vidare smittan samt att inte det blir kaos på sjukhusen ifall smittan sprids okontrollerbart och allt för mycket sjukhuspersonal blir sängliggande.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/vanlig...nfluensavaccin/

Fast

Frågorna nedan gäller vanlig säsongsinfluensa. För frågor om den nya influensan A(H1N1) se myndighetsgemensam information på www.krisinformation.se

och om man gräver runt lite där så står det att:
Behöver alla vaccineras?

Ja, det viktigt att så många som möjligt vaccinerar sig för att minska smittspridningen i samhället så mycket som möjligt.

Även om influensan ger milda symtom hos de flesta, kan den orsaka allvarliga konsekvenser i samhället om många blir sjuka samtidigt. De flesta som blir sjuka i influensa A (H1N1) idag får milda symtom men vi vet inte om viruset kommer att förändras framöver så att de som smittas blir sjukare.

http://www.krisinformation.se/Web/Pages/Fa...aspx?FaqId=2080

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in