💬
Logga in
Fuska.se

Bästa Webbläsare?

146 svar · startad

Nivå 2 · Novis

Jag har samma problem, Jag använder Vista, och har den stabila versionen.

Tillbaka till tråden,

Jag valde Internet Explorer då jag är van vid det.

Senast ändrad:

11 Aug 2009

Tveklöst Chrome.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Tveklöst Chrome.

Jag har använt Chrome i 2 veckor och har inte hittat vart man lägger till bookmärken.

14 Aug 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #64

Varför köra bokmärken i Chrome, när snabbval i Opera finns? ;D

↗ till inlägget

Varför köra bokmärken i Chrome, när snabbval i Opera finns? ;D

Det börjar bli lite drygt med ditt tjatande om att opera är den bästa webbläsaren i värden
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #66

Värden? Det är ingen värden i webbläsaren eftersom den är freeware. Däremot så är det den bästa webbläsaren i världen någonsin, utan tvekan.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Värden? Det är ingen värden i webbläsaren eftersom den är freeware. Däremot så är det den bästa webbläsaren i världen någonsin, utan tvekan.

Vad har freeware med värden i webbläsaren att göra? Både Opera, Chrome och Firefox är gratis men har enorma marknadsvärden.

Och prestandavist så vinner Google Chrome.

http://www.gadgets-reviews.com/chrome-vs-o...ie-firefox.html

Att prisa Opera som den bästa webbläsaren bara för det är den just du använder är barnsligt. Själv var jag stolt FF anhängare men bytte snabbt och enkelt över till Chrome när jag upptäckte att den var bättre på majoriteten av punkterna.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare Bajare

Har i princip alltid använt FF ska dock testa Google Chrome tror jag, har hört mycket gott om den.

Nivå 5 · Fuskare

Firefox.

Laddade ner safari, var faktiskt inte så dåligt som jag trodde, men FX är fortfarande bäst

Nivå 3 · Lärling

Firefox<3 :iluvff:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tveklöst Chrome.

Jag har använt Chrome i 2 veckor och har inte hittat vart man lägger till bookmärken.

Då är du dålig.
Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tveklöst Chrome.

Du klickar på stjärnknappen som ligger på adressfältets vänstra sida: http://www.google.com/help/hc/images/chrome_95440c.gif

Du kan kolla mer om bokmärken i Chrome's hjälpavsnitt:

http://www.google.com/support/chrome/bin/a...opic=&type=

16 Aug 2009
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tog annan, gillade firefox rejält när det precis kom ut men det har bara blivit sämre sedan dess.

Yup, bytte till Chrome när Firefox hamnade efter. Numera har den ju bara en massa säkerhetshål- Och fortfarande lika seg.

Hm, har tyckt att chrome verkar väldigt nice när jag provat det. Känns dock hyfsat onödigt att google spårar allt man är inne på?
Nivå 5 · Fuskare

Mozilla Firefox :iluvff: :lol:

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Tog annan, gillade firefox rejält när det precis kom ut men det har bara blivit sämre sedan dess.

Yup, bytte till Chrome när Firefox hamnade efter. Numera har den ju bara en massa säkerhetshål- Och fortfarande lika seg.

Hm, har tyckt att chrome verkar väldigt nice när jag provat det. Känns dock hyfsat onödigt att google spårar allt man är inne på?

Hur är det onödigt? Skitbra att de har koll på vilka sidor man är inne mycket på så de kan "förutse" mitt intresse. Söker jag te.x. på något så kommer det automatiskt upp förslag- Och börjar jag söka på "Bi" så ges kanske förslaget "Bil & motorhandel" om jag skulle vara en person som är inne på många bilsidor, men för någon som kanske surfar mycket på kemi kommer förslaget "Bikarbonat".

De sitter ju inte och har något "fuffens" för sig med din sökdata - Det är helt för din egna gynning. Sen kan man enkelt rensa all data osv på menyn, och även ändra sekretessinställningar.

Nivå 6 · Fuskare

:iluvff:

18 Aug 2009
Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hur är det onödigt? Skitbra att de har koll på vilka sidor man är inne mycket på så de kan "förutse" mitt intresse. Söker jag te.x. på något så kommer det automatiskt upp förslag- Och börjar jag söka på "Bi" så ges kanske förslaget "Bil & motorhandel" om jag skulle vara en person som är inne på många bilsidor, men för någon som kanske surfar mycket på kemi kommer förslaget "Bikarbonat".

De sitter ju inte och har något "fuffens" för sig med din sökdata - Det är helt för din egna gynning. Sen kan man enkelt rensa all data osv på menyn, och även ändra sekretessinställningar.

Får ta och prova när jag bootat datorn då. ;)
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag använder Opera :)

21 Aug 2009
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #80
↗ till inlägget

Att prisa Opera som den bästa webbläsaren bara för det är den just du använder är barnsligt.

Det finns ju också fördelar med Opera, som inte Firefox eller Chrome har. Liksom, vem orkar köra in userscripts i Greasemonkey var och en för sig i Firefox?

Visst att Firefox fungerar någolunda, men Opera, det är grejer det.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in