Efter sommarlovet blir det ca 30 minuters bussresa* (omkring 4,5 mil), tidigare var det ca 7 minuter till fots, ca 4 minuters cykling eller ca 1 minuts mopedåkning (omkring 0,6 km).
* inte skolbuss
EDIT: Stavfel <_<
Efter sommarlovet blir det ca 30 minuters bussresa* (omkring 4,5 mil), tidigare var det ca 7 minuter till fots, ca 4 minuters cykling eller ca 1 minuts mopedåkning (omkring 0,6 km).
* inte skolbuss
EDIT: Stavfel <_<
Åker bil ungefär 10 km
jag går 300-400 meter sen är jag framme på 3-5 min
Buss 6km
Går eller cyklar ;)
↗ till inläggetdu kör alltså 120 km/h :rolleyes:moppe en mil, ca 5 minuter
själv körde jag moppe före skolavslutningen men nu då jag börjar gymnasiet blir det att cykla eller ta bussen.
1. Bil
2. Buss
3. Cyckel
Har 7km till skolan.
Går. Tar drygt en halvtimme.
Cyklar/går.
Jag går.
Alltid, har alltid gått.
Jag går.
jag cyklar helt enkelt :)
↗ till inläggetHaha, älskar folk som äger andra folks =D↗ till inläggetdu kör alltså 120 km/h :rolleyes:moppe en mil, ca 5 minuter
själv körde jag moppe före skolavslutningen men nu då jag börjar gymnasiet blir det att cykla eller ta bussen.
OT: Kommer fortfarande cykla även fast det är lite längre till min nya skola ;)
cyklar :)
Imorgon börjar sjuan, och jag tvingas åka buss varje dag.
Kör moppe. Tar 20 sec typ. :P
Buss, bil eller moped. 17 km till skolan och pappa är lärare där, så när han börjar samtidigt åker jag bil, om jag slutar udda tider, typ när sista bussen har gått, eller en timme tills nästa buss går, eller sovmorgon åker jag moped, annars buss.
↗ till inläggetde är ju höjden av lathet att köra moppe till skolan om man bor så nära :PKör moppe. Tar 20 sec typ. :P
Cyklar, går, åker buss, åker bil.
↗ till inlägget↗ till inläggetde är ju höjden av lathet att köra moppe till skolan om man bor så nära :PKör moppe. Tar 20 sec typ. :P
Min f.d klasskompis körde moppe varje dag, han bodde 700 meter ifrån skolan... Tar ju ffs längre tid att ta ut moppen ur garaget, ta på hjälmen, starta moepden och åka iväg än att gå -.-
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in