Låter jätteroligt, och spännande :D Folk med olika intressen och erfarenheter som byts hit och dit. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att lära ut till andra av mina egna kunskaper- Och definitivt vara intresserad av att lära mig nytt av andra.
Idén som du gett oss den nu är ju väldigt simpel och vi har inte fått några detaljer på hur det kommer att se ut. Kommer det finns korta introduktioner och sedan ett "Intresserad? Kontakta mig på [email protected]"? Tror nog att lyckas man integrera det till en hemsida där medlemmar via sidan lär och lär ut, så kommer chansen att konceptet faktiskt lyckas öka enormt. Förklaringen är ju att folk ogärna blir personliga med grejer som de egentligen inte får något tillbaka för. Att hålla det hela inom ramen av en enkel hemsida där folk faktiskt väljer när de vill 'undervisa' (Till skillnad från om man skulle ta kontakt via mail eller msn, då folk kommer känna sig tvingade att lära ut när de inte kommit på eget initiativ).
Nyckeln till att lyckas är ju att se till att personen som lär ut har kontroll över när och hur de gör det. Ingen kommer anmäla sig frivilligt att lära ut närsomhelst på dygnet ständigt. Personen ska kunna känna att "Nu är jag på humör att frivilligt lära ut av mina kunskaper", och då kunna besöka sidan, logga in och köra igång helt enkelt.
Poängsystem istället för betalning? "Teacher ranking"? Illusionen av att du får något tillbaka när du lär ut. - Äsch, kastar bara omkring idéer nu.
Konceptet är ju toppen - Det vet du nog redan som postat det här. Är inte helt hundra på vad det är du vill ha ut från Feedbacken? Vet själv inte heller om det är menat att göras som en helt ny sida, integreras med fuska.se och inte heller om det hela sker i verkligheten. Isåfall kommer hela idén fallera. Du kan omöjligtvist få något rullandes där folk ger ut tjänster gratis i verkligheten.