💬
Logga in
Fuska.se

11 September

127 svar · startad

↗ till inlägget

Jag såg att du räknade fel på några ställen (tror jag).

Det tar 900 J att höja tempraturen på ett kilogram aluminium med en grad. Om vi räknar med 60 ton aluminium och en tempraturökning på 660-25 = 635 grader Kelvin (eller Celsius), så får vi:

900*635*60000 = 3.4 * 1010 J .

60 ton aluminum = (60 000 000)/27 = (2 200 000) mol ungefär.

Att smälta en mol aluminium kräver 10,71 kJ = (10 710) J. Att smälta 2.2 milj mol aluminium behöver då: 2.4 * 1010 J.

Detta ger totalt ungefär:

5.8 * 1010 J.

Vilket inte är lika mycket som du skrev men fortfarande en hel del. Detta motsvarar ungefär 14 ton TNT.

Ett 60 ton tungt flygplan som flyger i 800 km/h har inte i närheten av denna energi. Men man får inte glömma att HELA planet inte måste smälta för att göra det oigenkännbart. Dessutom kan en del energi komma ifrån pentagon själv, t.ex. när det brinner.

ah! ser det nu, det ska vara 0,9 J/(g·K) (alternativt 900 J/(kg·K)), vilket ger 3,4 * 1010 J

smältenergin är ska vara 2,4 * 1010 J.

så nu när allt verkar stämma så visar det sig att den totala energin "bara" är 5,8 * 1010 J, vilket mycket riktigt motsvarar ca 14 ton TNT. eller mikrovågsugnen i ca 2 år. vilket ger 0,84 promille av Hiroshima-bomben. (vilket fortfarande är mycket)

Du har alldeles rätt, tack så mycket.

Tror jag att den energin var närvarande? nej. särskilt som den officiella rapporten verkar säga att planet vaporiserade, och då krävs det ännu mer energi. och eftersom titan är ungefär 1,7 ggr så svårt att smälta som aluminium och jet-motorerna var rätt så stora och kompakta så är det ytterst osannolik att de skulle smälta bort till i stort sätt ingenting, de utgjorde ändå 20% av den totala vikten.

Senast ändrad:

men tror ni inte dom flyttat på vrak resterna? Så att Haveri kommissionen kan arbeta ostört?

Om du kan hitta några bilder, dokument eller något material som stärker påståendet att det faktiskt transporterades bort större bitar flygplan så kan jag överväga tanken.

23 Nov 2009

"Blast expert Allyn E. Kilsheimer was the first structural engineer to arrive at the Pentagon after the crash and helped coordinate the emergency response. "It was absolutely a plane, and I'll tell you why," says Kilsheimer, CEO of KCE Structural Engineers PC, Washington, D.C. "I saw the marks of the plane wing on the face of the building. I picked up parts of the plane with the airline markings on them. I held in my hand the tail section of the plane, and I found the black box." Kilsheimer's eyewitness account is backed up by photos of plane wreckage inside and outside the building. Kilsheimer adds: "I held parts of uniforms from crew members in my hands, including body parts. Okay?"

http://media.popularmechanics.com/images/911-flight77-debris.jpg

Delar av vraket.

Dessutom, att någon påstår att vraket vaporiserade (vilket det bevisligen inte gjorde) tror jag är ganska otroligt. Skulle planet ha plötsligt ha förångats..?

ser ut som vrak delar i mina ögon.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

"Blast expert Allyn E. Kilsheimer was the first structural engineer to arrive at the Pentagon after the crash and helped coordinate the emergency response. "It was absolutely a plane, and I'll tell you why," says Kilsheimer, CEO of KCE Structural Engineers PC, Washington, D.C. "I saw the marks of the plane wing on the face of the building. I picked up parts of the plane with the airline markings on them. I held in my hand the tail section of the plane, and I found the black box." Kilsheimer's eyewitness account is backed up by photos of plane wreckage inside and outside the building. Kilsheimer adds: "I held parts of uniforms from crew members in my hands, including body parts. Okay?"

http://media.popularmechanics.com/images/911-flight77-debris.jpg

Delar av vraket.

Dessutom, att någon påstår att vraket vaporiserade (vilket det bevisligen inte gjorde) tror jag är ganska otroligt. Skulle planet ha plötsligt ha förångats..?

Inom 20 posts kommer någon att påstå att denne Allyn är från den onda regeringen och att vrakdelarna är planterade bevis.

Självklart

20 posts? Är du inte lite väl optimistisk nu?

jag tror snarare att det kommer att hända inom 5 svar

asså den där Allyn är bara nån ondis från regeringen och skrotet har han lagt där själv för att få det att se rikigt ut!

27 Nov 2009
↗ till inlägget

asså den där Allyn är bara nån ondis från regeringen och skrotet har han lagt där själv för att få det att se rikigt ut!

Troll.

4 Dec 2009

vill ni inte se så högerklicka och avkryssa "spela upp". Jag tycker den innehåller en hel del nyttig information. lite mer ett ett enda quote från nån köpt pyrotekniker eller vad fan han va.

Senast ändrad:

Nu ger jag upp. Vart enda bevis man lägger fram avfärdar du med "LOL HAN ÄR KÖPT AV REGERINGEN". Flertalet experter och brandmän som var de första på plats vilka hävdar att det fanns ett flgplan vill du inte låtsas om men random personer som vi inte har en aning om vilka det är men som "tyckte att det lät som en missil" litar du blint på.

Säg till när du klarar av att föra en vettig diskussion.

Alla vittnesrapporter som berättar om ett flygplan ljuger naturligtvis, eller hur? Alla som inte stödjer LOLKONSPIRATIONEN ljuger alltid. Jag är säkert köpt av USAs regering också?

Edit: Varför skrev jag ens det här...? Hade ju bestämt mig för att ignorera dig.

Senast ändrad:

Alla vittnesrapporter som säger att de hört och sätt explosioner 9/11 ljuger också eller?

Nej.

Flygplan in i hus--->Explosion

Långt efter att flygplanen körde in var det flera vittnen som hörde och såg explosioner på de nedre våningarna av byggnaden.

Och glöm inte WTC7, som rasade utan att ett flygplan crashat i den.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

vill ni inte se så högerklicka och avkryssa "spela upp". Jag tycker den innehåller en hel del nyttig information. lite mer ett ett enda quote från nån köpt pyrotekniker eller vad fan han va.

Om det hade varit ett militärflygplan som avfyrat en missil hade det varit ganska uppenbart.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Det som hittades var ju nano-termit. Har för mig att det "gör stål till smör" och är inte något som en arab kan skapa...

vad har du emot araber nu då? tror att dom kan om dom vill >:-(

Tror du jag skulle kunna om jag vill?

1 Sep 2011

Dags för bump! Det har snart gått 10 år sedan händelsen. Just nu är det över 1500 arkitekter och ingenjörer som skrivit på ae911truth.org.

De har också gjort en kortfilm på 15 minuter som jag tyckte var bra. De lyckas väl med att hålla sig vetenskapliga utan att gå in på konspirationsteorier. Något som fler borde göra.

Bra film, har själv spekulerat med kompisar om året 2011 i helhet. En hel del som har hänt faktiskt, vem vet det kanske sker något på "10-års dagen"?

↗ till inlägget

vem vet det kanske sker något på "10-års dagen"?

Har hört några gånger att folk som inte litar på den officiella förklaringen ska samlas vid Trafalgar Square i London. Även i New York. Så något kommer nog ske.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in