Hoppa till innehåll

11 September


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Finns det ens olja i Afghanistan? Om det gör,hade det inte varit billigare att köpa av någon allierad eller borra i Alaska?

 

jag tror ärligt talat inte att dom skulle spränga två av sina egna skyskrapor,döda tusentals civila och sen slösa flera miljarder dollar på att anfalla ett skitland (förlåt om någon tar åt sig) som Afghanistan där det inte finns några råvaror att hämta.

http://www.aftonbladet.se/kultur/huvudarti...article73902.ab

http://www.yelah.net/articles/20061216190445

http://jinge.se/mediekritik/man-sager-al-q...-menar-olja.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 127
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

det går rätt snabbt att ordna en extra nyhetsändning för såna tv bolag för dom har alltid reportrar på plats i sådana städer. det förklarar hur dom kunde rapportera, tornen faller ju inte precis den sekund planen kör in i dom,

 

förklara varför usa skulle hjälpa terrorister att anfalla deras egen militärs huvudkvarter?

nej det betyder inta att osama ligger bakom det, men varför gömer han sig då i afghanistan?

1. Vad fan snackar du om? Många av dina s.k argument är irrelevanta.

2. Vi har ingen aning om vart Usama Bin Ladin håller hus.

3. Jag vet inte exakt hur USA planerade 9/11. Men jag vet att de hade någonting med skiten att göra.

 

USA ville ha oljan, men kunde inte gå in och attackera utan någon anledning. Så de skapade en anledning.

 

Finns ingen olja i Afghanistan. Invaderar man för oljan så kan man lika gärna invadera Sverige, eftersom det skulle ge ungefär lika mycket. Saudi Arabien, Kanada, Iran och Irak är länderna med mest olja.

 

F.ö. så vet jag att USA inte hade något att göra med 9/11. Oj shit, nu blev det jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det går rätt snabbt att ordna en extra nyhetsändning för såna tv bolag för dom har alltid reportrar på plats i sådana städer. det förklarar hur dom kunde rapportera, tornen faller ju inte precis den sekund planen kör in i dom,

Nej, men hur kunde de rapportera att WTC7 hade fallit INNAN det föll?

 

förklara varför usa skulle hjälpa terrorister att anfalla deras egen militärs huvudkvarter?

När du uttrycker dig klumpigt och säger "terrorist" så antar jag att du menar en person från Mellanöstern.

 

Jadu, det kan jag inte svara på, eftersom det antagligen inte var några "terrorister" som attackerade Pentagon. Kan du förklara för mig hur planet kunde vaporisera men i Pentagon fanns det obrända och "orörda" träbänkar, träväggar etc?

 

nej det betyder inta att osama ligger bakom det, men varför gömer han sig då i afghanistan?
För att hela (stora delar av den vart fall) världen har blivit hypad och letar efter honom? Han är ju inte ens anmäld för 9/11, kopplingarna till honom är faktiskt misstänkt svaga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jadu, det kan jag inte svara på, eftersom det antagligen inte var några "terrorister" som attackerade Pentagon. Kan du förklara för mig hur planet kunde vaporisera men i Pentagon fanns det obrända och "orörda" träbänkar, träväggar etc?

Planet vaporiserade inte, det smälte. Aluminium smälter vid 660 grader. Till och med cigaretter kan bli varmare än så. Det rapporterades även av brandmän och räddningspersonal att det mesta av planet hade smält.

 

Pentagon är världens största kontorsbyggnad, och helt löjligt stort. Nästan 30.000 anställda, nio egna restauranger Det är dessutom byggt för att motstå attacker, med nästan 7 decimeter tjocka väggar. Planet som kraschade hade ett vingspann på 38 meter, vilket innebär att endast en pyttedel av Pentagon skadades. Det är väl självklart att träbänkar klarade sig, när planet är skitlitet i jämförelse med byggnaden.

 

 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Planet vaporiserade inte, det smälte. Aluminium smälter vid 660 grader.

du får gärna förklara hur det gick till då flygplansbränsle brinner med en temperatur på 287,5 °C.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_fuel

 

Jo, du förstår att när ett flygplan kraschar in i ett hus så är det inte bara bränslet som brinner. Även inrednignen planet, delar av huset, möbler, osv börjar självklart även de att brinna. Trä, till exempel brinner med ungefär 900 grader, och som du säkert vet så är det vanligt att inredning och/eller inneväggar är i trä. Plast blir säkert rätt jävla varmt det med. När en del av planet börjar smälta, så värms resten av metallen upp till lämplig temperatur.

 

Observera också att det står "open air burn". Jetbränsle kan bli varmare beroende på vilka förhållanden som branden sker under.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl självklart att träbänkar klarade sig,

 

 

Även inrednignen planet, delar av huset, möbler, osv börjar självklart även de att brinna. Trä, till exempel brinner med ungefär 900 grader,
Du tycker inte att du säger emot dig själv?

 

Och förresten: *inredningen

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även inrednignen planet, delar av huset, möbler, osv börjar självklart även de att brinna. Trä, till exempel brinner med ungefär 900 grader,

Du tycker inte att du säger emot dig själv?

 

Och förresten: *inredningen

 

Men jösses. Ibland tror jag att du missförstår mig med flit.

 

Självklart kan träbänkar och liknande klara sig från kraschen eftersom händelsen bara drabbade en pytteliten del av pentagon. En överväldigande majoritet av inredningen klarade sig naturligtvis . Precis som inredningen där planet träffade naturligtvis brann upp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jösses. Ibland tror jag att du missförstår mig med flit.

 

Självklart kan träbänkar och liknande klara sig från kraschen eftersom händelsen bara drabbade en pytteliten del av pentagon. En överväldigande majoritet av inredningen klarade sig naturligtvis . Precis som inredningen där planet träffade naturligtvis brann upp.

Men jösses. Ibland tror jag att du missförstår mig med flit.

 

Självklart menade jag att "träbänkar"/inredning i trä klarade sig där planet kraschade. Naturligtvis fanns det träföremål kvar i resten av Pentagon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jösses. Ibland tror jag att du missförstår mig med flit.

 

Självklart kan träbänkar och liknande klara sig från kraschen eftersom händelsen bara drabbade en pytteliten del av pentagon. En överväldigande majoritet av inredningen klarade sig naturligtvis . Precis som inredningen där planet träffade naturligtvis brann upp.

Men jösses. Ibland tror jag att du missförstår mig med flit.

 

Självklart menade jag att "träbänkar"/inredning i trä klarade sig där planet kraschade. Naturligtvis fanns det träföremål kvar i resten av Pentagon.

 

Och det vet du hur...?

 

Naturligtvis kan även delar av inredningen klara sig, då det helt beror på placering, material, typ av möbel och en rad andra saker (vind, brandförlopp osv). Ett rum kan vara helt utbränt, men i mitten står ett bord som är i princip oskadat. Inte ovanligt alls.

 

 

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Guggo kolla detta mycket korta klipp och fortsätt argumentera efter det. man ser tydligt att den delen av byggnaden inte var eldhärjad på något sätt.

inte eld härjad? varför var dom då där med brandbilar och en massa vatten vid 0:50 Redigerat av evokia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...