↗ till inlägget↗ till inläggetGillar klippet Dave länkade, eftersom det stämmer, god is imaginary.
Men det läskiga är dock att troende personen även fast de ser klipp som exempelvis de Dave länkade, så vägrar de förstå, vägrar förstå att gud inte finns och vägrar tro x antal andra saker också.
Om vi säger så här, ett barn föds och är isolerad från religioner och gud och allt sådant, tror ni barnet kommer tro på en gud då eller? Sannolikheten är väldigt låg, och då kanske en troende person säger, men barnet måste ju få utbildning inom religioner och gud, varför då frågar jag, eftersom man får ju personliga upplevelser med gud, så då borde ju en helt isolerad unge när han fyllt 25+ vara fullt troende till gud, eller han kanske får för sig att något annat skapa allt, kanske ett mjölkpacket eller liknande. Hoppas någon möjligtvis förstod vad jag menade..
Och visst de går att motargumentera (de gör de alltid..), varför lära barnen evolutionen och big bang teorin om vi inte lär barnen om religionerna och gud? självklart ligger de något i detta och visst jag kan hålla med till visso, men fortfarande så kan man bevisa mycket mer av evolution och big bang teorin en vad man någonsin kunnat om guds teorin, om inte "egna upplevelser" räknas såklart..
Man tror att de är pga gud, bara för att man har blivit tillsagd/uppfostrad att de är pga gud.
Och hjärnan är komplicerad, den funkar på så vis att man vill tro på något, man vill tro på något mer en de som egentligen är.
EDIT
Och Dirtman, man ska aldrig säga aldrig, kanske någon gång i framtiden, med bättre teknologi går de att ta reda på sanningen bakom detta.
Du är ju fan patetiskt när du säger självklart att det inte finns någon Gud? Vad har du vart med om som stödjer det påståendet? Visst, allt mer föräldrar som uppfostrar barn till att inte tro på Gud blir oftast jävligt otacksamma och har ingen sinne för respekt.
För det är mycket bättre med en hjärntvättad unge som blir mobbad i skolan. :visslar:
Jag trodde det var mobbarna som var hjärntvättade och misslyckade med sitt liv?