Hoppa till innehåll

Gud


CHORDAZBA
 Dela

Rekommendera inlägg

När de hörde det, ropade de endräktigt till Gud och bad: "Herre, du som har skapat himmel, jord och hav och allt som är i dem." (Apostlagärningarna 4:24).

 

Gud har skapat allt. Allt det du ser har Gud skapat. Gud är mycket stor och mäktig. Han kan göra allting som han vill. Det finns ingenting som är omöjligt för honom.

 

Som kronan på sitt skapelseverk så har han skapat dig! Du är Guds mästerverk. Du är en fantastisk skapelse av Guds skapelsehand och han älskar dig oerhört mycket.

 

Men vi vet hur det gick. Människan ville vandra sin egen väg och vände Gud ryggen. Det är detta som kallas för synd. Trots att människan syndade så ville Gud ha gemenskap med människan igen.

 

Därför tog han initiativ att få denna gemenskap igen. Han sände Jesus till jorden. Jesus dog på ett kors. Tog alla människors synder på sig och försonade människan med Gud. Jesus lever idag för Gud uppväckte honom igen från de döda.

 

När vi tar emot Jesus Kristus blir vi frälsta och får gemenskap med Gud igen. Då får vi gemenskap med den levande store och mäktige Guden som har "skapat himmel, jord och hav och allt som är i dem."

 

Forskarna har gjort lyckade experiment vid partikelfysiklaboratoriet Cern. De har lyckats krocka två protonstrålar i nästan ljusets hastighet i den omtalade Big Bang-maskinen. "Därmed har fysikernas sökande efter att förklara universums uppkomst börjat på allvar", skriver SvD.

 

Men universums uppkomst har Bibeln förklarat för länge sedan. Det behöver vi inte söka svaret efter. Detta har vi vetat länge hur det gick till:

"I begynnelsen skapade Gud himmel och jord."

(1 Moseboken 1:1).

Taget ur: http://www.apg29.se/blogg.php?artid=2596

 

Tycker ni detta låter vettigt? Diskutera endast gud och inte religion och dess kultur, tack.

 

Själv tycker jag att det låter lite småfånigt, Bibeln har förklarat att världen skapades av Gud, så enkelt är det.

Bibeln, en bok skriven av människan, för människan.

 

 

En sak till. "Det finns ingenting som är omöjligt för honom. "

Kan Gud göra en glödlampa så varm att inte ens han kan hålla den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Inte läst igenom citatet menmen.

Det var väl gud som berättade bibeln som människan sedan skrev ner?

 

Jag brukar fråga "Vad är gud?" när folk frågar om jag tror på det, jag vet inte vad det är man ska tro på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte varför men när jag läser denna text om hur gud gjorde allt blabla.. så läser jag tyst med en halv gay röst i huvudet utan att tänka på det, men direkt när jag kom till det om big bang maskinen läste jag normalt igen... konstigt...

 

 

själv tror jag inte jätte mycket på gud, men visst har det funnits tillfällen då man viljat ha honom på sin sida.

Redigerat av MilliamFh
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi är syndare och vi är Guds krona på hans skapelsekonst så är han en extremt dålig designer.

 

Fishmaster hade ett väldigt bra citat i sin signatur för ett tag som var nått is stil med:

 

"Den allsmäktige gud dog på korset för att förlåta människan från synder som han själv definierat för att sedan ta tillbaka sitt eget offer."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hela gud-grejen enligt mig:

 

Finns gud? Jag vet inte.

Vad är gud? Jag vet inte.

Är gud något som världens religioner framställer honom som? Nej, högst osannolikt.

 

Vad jag tycker är att finns-gud-frågan inte går att få svar på, men vad jag tror är att alla stora religioner som finns nu är helt ute och cyklar med sin uppfattning om vad gud är. De religionerna är troligen inget annat än ett medel att kontrollera folk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Långa texter hjälper inte. Isåfall kan jag rekommendera bibeln för er och vips så blir ni kristna.

Man måste skaffa sig en uppfattning själv och om man vill läsa texter ska man göra det från båda parter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...