Hoppa till innehåll

Gud


CHORDAZBA
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 429
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gud kan defineras på många olika sätt som ni har märkt i alla religioner.

Om inte judarna hade korsfäst Jesus så skulle inte kristendomen finnas, men ändå bär kristendomen

blod på sina händer med det som hände på medeltiden med judarna.

 

De tre största religionerna har samma stamfader, kollar ni på koranen så hittar ni Adam och Eva, Mose's, Abraham, Jesus, Maria osv. Muslimer uppfattar inte Jesus som gud eller gudsson, utan en sändebud precis som Mohammed. I Islam är alla lika viktiga, Jesus, Moses, Abraham, Mohammed osv, för alla var på jorden för att förmedla något, så uppfattas det inom Islam.

 

I Norden t.ex där folk har det som bäst när man gemför andra länder i världen så är vi mer sekulariserade, eftersom vi har det bra. Har man det bra en lång tid lär man sig att inte hoppas på något.

I andra länder så har dem hopp på att få mat på bordet om en vecka efter deras arbete, att deras släktingar ska komma hem för att dem blivit tvingade till armeen.

Man hoppas på Guds hjälp, oavsett vilken religion det är, där människor har det dåligt så vänder dem sig till något för att hoppas på bättre tider.

Nice, det hade jag inte tänkt på.

(inte ironi!!)

 

Trodde det var romarna som korsfäste jesus

 

Romariket blev kristet efter att Jesus korsfästes.

 

Fishmaster "Ha ha ha".

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan ni påstå att Gud finns när det inte ens finns ett enda bevis på att han faktiskt existerar?

Då kan man väl vända om hela frågan och fråga dig om du kan bevisa att Gud inte finns?

 

Finns så mycket jag skulle vilja svara på, men för trött nu..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om gud existerar är irrelevant.

 

När man mår dåligt vill man tro att det finns någon högt uppsatt person som styr allt som händer och vill tro att denne kan förbättra ens liv. Det är ingen fråga om att tro på allt som står i bibeln, om ni var inför era sista sekunder skulle ni säkerligen säga frasen "Snälla gud hjälp mig" istället för att bajsa på er och bita ihop.

 

Att säga att gud inte existerar och att bibeln är trams är idioti och det dummaste man kan göra. Bara för att man är ateist betyder den inte att alla andra måste tycka som er. Låt folk tro på det dem tror på, hur dumt det än låter, vad rör det er på något sätt? Vem bryr sig?

 

Att komma med bevis att gud inte existerar, coolt. Bevisen är säkert trovärdiga och har skrivits av en kille som reste miljarder gånger miljarder år bak i tiden och insåg att han var ensam, ingen gud.

 

Sluta ha dumma diskussioner vardera han existerar eller inte, even if you win, your retarded.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen så är jag lite kluven inför Gud(ar). Jag utesluter inte att de kan finnas, men för tillfället verkar det vettigast för mig att de inte gör det. Antagligen krävs det någon form av personlig och starkt religiös upplevelse innan jag börjar tro fullt ut på Gud(ar).

 

För övrigt: Mycket i bibeln är trams/påhitt, men mycket är även bekräftat som sant. Felet ligger i att så fort någon nämner ordet religion så börjar folk skrika "OMG ALLT ÄR FEL OCH PÅHITTAT AV NÅGON TJOCKIS SOM FICK TRÅKIGT NÄR CHIPSEN TOG SLUT!!".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om gud existerar är irrelevant.

 

När man mår dåligt vill man tro att det finns någon högt uppsatt person som styr allt som händer och vill tro att denne kan förbättra ens liv. Det är ingen fråga om att tro på allt som står i bibeln, om ni var inför era sista sekunder skulle ni säkerligen säga frasen "Snälla gud hjälp mig" istället för att bajsa på er och bita ihop.

 

Att säga att gud inte existerar och att bibeln är trams är idioti och det dummaste man kan göra. Bara för att man är ateist betyder den inte att alla andra måste tycka som er. Låt folk tro på det dem tror på, hur dumt det än låter, vad rör det er på något sätt? Vem bryr sig?

 

Att komma med bevis att gud inte existerar, coolt. Bevisen är säkert trovärdiga och har skrivits av en kille som reste miljarder gånger miljarder år bak i tiden och insåg att han var ensam, ingen gud.

 

Sluta ha dumma diskussioner vardera han existerar eller inte, even if you win, your retarded.

:thanks:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om gud existerar är irrelevant.

 

Att säga att gud inte existerar och att bibeln är trams är idioti och det dummaste man kan göra. Bara för att man är ateist betyder den inte att alla andra måste tycka som er. Låt folk tro på det dem tror på, hur dumt det än låter, vad rör det er på något sätt? Vem bryr sig?

 

Sluta ha dumma diskussioner vardera han existerar eller inte, even if you win, your retarded.

Jag förstår inte varför det skulle vara något tramsigt eller idiotiskt med det. Du borde inte kalla någon för idiot bara för att du tror på något helt annat.

Redigerat av baz14
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...