Hoppa till innehåll

Gud


CHORDAZBA
 Dela

Rekommendera inlägg

respektera religion.... Ska vi respektera fascism, rasism, nazism, kommunism, anarkist och alla andra bakåtsträvande, människoförtryckande, kontraproduktiva ideologier också? låt nazismen få spridas fritt, respektera om andra inte tycker som du!

Tycker att du borde läsa din egen tråd som är klistrad...

 

Den är bra, den funkar fint. Jag försökte dra igång lite engagemang. Syftar du på någon speciell del i tråden?

 

Vad innebär egentligen "att respektera en persons tro"?

 

Man respekterar inte någons tro genom att säga med en sarkastisk ton "respektera religion..."

Man kan respektera religion men ändå ta avstånd från dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nu är det ju skillnad på att respektera en religion och respektera någons val av religion/tro.

 

och rätt mig om jag har fel.. men du menar att man tar avstånd från saker man inte håller med om?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det ju skillnad på att respektera en religion och respektera någons val av religion/tro.

 

och rätt mig om jag har fel.. men du menar att man tar avstånd från saker man inte håller med om?

Att ta avstånd från något i det där sammanhanget betyder att inte tillhöra någon religion.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du det står något i bibeln (eller några andra kristna skrifter) om att man inte får använda preventivmedel?

 

Nej, såklart inte. Det är något som nån tjomme inom katolska kyrkan hittade på.

 

Tror du det står något i koranen om att kvinnor måste bära slöja?

 

Nej, det är något som någon random har kommit på i efterhand.

 

Mycket av de religiösa ledarnas dumma påhitt är inte alls relaterade till vad deras religion faktiskt säger.

Det står att det är den säkraste vägen, för att i koranen vill mena att en del människor beter sig på dåligt sett, en människa är kapabel till och utföra hemska grejer, så som att hoppa på en kvinna och våldta henne.

Därför är det den säkraste vägen och det är ett råd till kvinnan, det handlar inte om kvinnoförtryck.

Tack Guggo för att du la till det där, behöver Faktist lite stöd från en person som är agnostiker/ateist som

har kunskap. En person som kallar sig ateist och yttrar sig på mest korkade sett som, religion är grunden till det onda i världen, är en retarderad ateist, en ateist har gått i skolan och vart med på religionsämnerna istället för att skolka från dem sedan yttra sig om religion fast man inte vet något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mhm.

 

Såvitt jag vet så står det i Koranen att både män och kvinnor skall klä sig anständigt.

Exakt, du kan inte gå naken på gatan då det kommer irritera folk.

 

Jag skulle då inte bli så irriterad om det gick en naken tjej på gatan. :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mhm.

 

Såvitt jag vet så står det i Koranen att både män och kvinnor skall klä sig anständigt.

Exakt, du kan inte gå naken på gatan då det kommer irritera folk.

 

Jag skulle då inte bli så irriterad om det gick en naken tjej på gatan. :rolleyes:

 

Roar! ;|

 

 

Antar att anständigt inte betyder "Ta på dig kläder så du inte går naken." utan mer "Klä dig vuxet", att klä sig i halvnaken är inte så anständigt och att klä sig med en stor fet slöja över kroppen är inte heller så anständigt enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

respektera religion.... Ska vi respektera fascism, rasism, nazism, kommunism, anarkist och alla andra bakåtsträvande, människoförtryckande, kontraproduktiva ideologier också? låt nazismen få spridas fritt, respektera om andra inte tycker som du!

Ja, jag tycker faktiskt att vi ska respektera det. Jag tycker att människor ska få tycka vad de vill, hur sjuka eller dumma saker det än må vara. Om t.ex. gamle Jörgen ogillar starkt mörkhyade människor, men varken skadar dem eller förolämpar dem offentligt, så skadar det ju ingen. Visst, det han tycker må vara idiotiskt, men jag tycker att det är ännu mer idiotiskt att inte respektera vad han tycker och försöka tvinga honom att tycka annat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mhm.

 

Såvitt jag vet så står det i Koranen att både män och kvinnor skall klä sig anständigt.

Exakt, du kan inte gå naken på gatan då det kommer irritera folk.

Jag skulle då inte bli så irriterad om det gick en naken tjej på gatan. :rolleyes:

 

Roar! ;|

 

 

Antar att anständigt inte betyder "Ta på dig kläder så du inte går naken." utan mer "Klä dig vuxet", att klä sig i halvnaken är inte så anständigt och att klä sig med en stor fet slöja över kroppen är inte heller så anständigt enligt mig.

 

Stör det dig att en kvinna går med en slöja på huvudet? Hon kanske inte vill gå runt med öppet hår då hon kanske vill skydda sig, vad är inte anständigt med det? Man vill ju skydda sig när man åker bil, då använder man bilbältet eller hur? Varför ska airbag utrustas i bilarna? Det skadar ju en ganska allvarligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller inte med dig, Musten. Orsaken till att gamle Jörgen ogillar negrer är på grund av ignorans och fördomar, sådant borde inte respekteras.

Eller för att han tycker det är fult. :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...