Hoppa till innehåll

Gud


CHORDAZBA
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 429
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag håller inte med dig, Musten. Orsaken till att gamle Jörgen ogillar negrer är på grund av ignorans och fördomar, sådant borde inte respekteras.

Och religion är inte ignorans?

 

Är det inte snarare ignorans att säga att religion är ignorans, eftersom man omöjligt kan vänta vilken religion som stämmer. (Om någon)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller inte med dig, Musten. Orsaken till att gamle Jörgen ogillar negrer är på grund av ignorans och fördomar, sådant borde inte respekteras.

Och religion är inte ignorans?

 

Religion har haft inflytande på människor i 5000 år, vad babblar du om?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mhm.

 

Såvitt jag vet så står det i Koranen att både män och kvinnor skall klä sig anständigt.

Exakt, du kan inte gå naken på gatan då det kommer irritera folk.

Jag skulle då inte bli så irriterad om det gick en naken tjej på gatan. :rolleyes:

Roar! ;|

 

 

Antar att anständigt inte betyder "Ta på dig kläder så du inte går naken." utan mer "Klä dig vuxet", att klä sig i halvnaken är inte så anständigt och att klä sig med en stor fet slöja över kroppen är inte heller så anständigt enligt mig.

 

Stör det dig att en kvinna går med en slöja på huvudet? Hon kanske inte vill gå runt med öppet hår då hon kanske vill skydda sig, vad är inte anständigt med det? Man vill ju skydda sig när man åker bil, då använder man bilbältet eller hur? Varför ska airbag utrustas i bilarna? Det skadar ju en ganska allvarligt.

 

Jag tycker inte kvinnor ska tryckas ner av män och tvingas gå runt i ett visst klädesplagg. Dem är varma och man har dåligt synfält, CROSS THE STREET IDIOT! *honk honk*. Sen är dem svåra att hoppa rep i :( Och är det inte lite mer personligt att vara med en vän man kan se i hela kroppen på och inte bara ögonen / nått nät framför ögonen. Snacka med en blå vägg istället, funkar också. Ja, blinda har sitt "Ska inte blinda ha vänner då? Ska inte blinda ha roligt?" Klart blinda inte kan ha lika roligt som nån med syn, en med syn får mycket mer av hela situationen än en blind, samma med nån som har en stor fet slöja över kroppen. Har dem ens armar för sånt där eller är det bara som nå jävla snusmumrik från Mumin?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller inte med dig, Musten. Orsaken till att gamle Jörgen ogillar negrer är på grund av ignorans och fördomar, sådant borde inte respekteras.

Och religion är inte ignorans?

 

Är det inte snarare ignorans att säga att religion är ignorans, eftersom man omöjligt kan väntaveta vilken religion som stämmer. (Om någon)

 

ojsan, menade veta och inte vänta
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...