Du accepterar palestinska slakter och förföljelser av judar, och försök inte bortförklara dig ytterligare : "Jag ser ett folk som bor i ett område (palestinier) vägra judar att ta över deras område".
Gör jag inte alls.
Jag förstår dock varför palestinierna inte accepterade att bli bannlysta från deras egna område.
Direkt då man inte håller med dina propaganda lögner kommer personangreppen (judeälskare etc.) och "jag kan kritisera hur mycket jag vill utan att vara rasist..." kontrat.
Som man ytterligare konstaterat har Israel inte heller ammunition som skiljer på civila och militanter, jag borde kanske bara ta och kopiera gamla inlägg då det är uppenbart att inget går in huvudet.
Du vet inte ens vad en rasist är.
Du får gärna på något sätt säga hur jag tog upp "rasist" kortet, uppenbart är att du känner dig träffad, då du direkt när jag använde mig av ordet "rasist" i någon mening direkt går till motangrepp med det desperata "rasistkort" påståendet. Tycker man hört det kors och tvärs på vänsterbloggar när man inte accepterar anti-israelisk propaganda, ta till.ex. ytterligare Ilmar Reepalus uttalanden.
Glömsk också ser jag.
"- Absolut, alla är berättigade till sin egen åsikt i Sverige precis som i Israel, oavsett hur rasistisk och odemokratisk den än må vara."
"... gör dig sannerligen till rasist."
För övrigt, att bli kallad rasist av någon som missbrukar ordet för dess slagkraft har ingen riktig effekt på mig.
Behövde bara vänta ett inlägg innan jag skulle få höra din rasistiska dubbelmoral, "Vad hände? Etnisk rensning. Judarna tog över deras område, med hänvisning till deras snyfthistoria från Tyskland."
- När en europé köper mark heter det investering, när judar gör det heter det tydligen "etnisk rensning"...
Du får gärna ytterligare på fördomsfria grunder uttala dig om vad som enligt dig gör Israel till en "terrorstat" genom att försvara sin existens.
Ahahahahaha! Något DU hittar på blir min dubbelmoral.
Du hittar på något för att sedan påstå att jag antydit detta "När en europé köper mark heter det investering". Guggo har rätt, du gör så många fel i dina sätt att argumentera att det är direkt tröttsamt.
Är det min tur att bestämma vad du sagt nästa gång?
Och ja, det var en etnisk rensning. Mark köptes upp och alla icke-judar bannlystes. Men det är väl okej för dig.
- Uppenbarligen... :rolleyes:
Medans din kunskap kommer från Bonniers, förmodligen.
Du får gärna ytterligare på fördomsfria grunder uttala dig om vad som enligt dig gör Israel till en "terrorstat" genom att försvara sin existens.
Hah, som om det ens är värt att försöka, all kritik mot Israel är ju nazistiska lögner? Du tror säkert att attacken på Ship to Gaza var en propganda-film gjord av nynazister. Vad tycker du om den händelsen förresten?
"Vi bordade skeppet så vart vi tvungna att försvara oss, det är inte vårt fel!"
Jag höll på att sätta frukostmackan i halsen när jag läste det, otroligt skojigt.
Och med tanke på hur Israel grundades tycker jag inte den har rätt att existera, men men. Tror väl egentligen inte att andra länders startgropar är mycket finare
Vi kan ta Gazakriget SOM ISRAEL INLEDDE MED FLYGRÄDER (konflikten var såklart redan aktiv, "Anfallet ansågs vara riktat mot Gazas befolkning som helhet och ingå i en politik som gick ut på att straffa Gazas invånare."). "Enligt en FN-rapport dödades under kriget 1434 palestinier, varav 235 var stridande. Bland de döda fanns 288 barn och 121 kvinnor. Av 239 poliser som dödades dog 235 på krigets första dag i en flygräd. Av 5303 skadade palestinier var 1606 barn och 828 kvinnor. Det beräknas av ungefär 21000 bostäder förstördes, antingen totalförstörda eller allvarligt skadade. Tretton israeler dödades under konflikten, därav 3 civila. Fyra av de dödade soldaterna dödades av misstag av de egna."
Jösses, synd om israelerna, eller hur?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Gazakriget#Kritik_mot_Israel
Samtidigt ska Hamas ha valt ut civila mål för lång-distans eld.
Du verkar för övrigt helt besatt av att jag sa att jag hellre skulle stödja Palestina och Hamas.
I ditt roliga sätt att argumentera (d.v.s extrem mot extrem) så betyder detta att jag: Hatar judar. Hatar Israel, Hatar homosexuella, hatar kvinnorättsaktivister, hatar judiska barn och allt annat skit du slängde ur dig. hela poängen med att jag skulle "välja sida" var för den bild jag fått av Israels grundning, ett uppköp av ett palestinskt område, bannlysa araberna, för att sedan få FN att godkänna skiten som en judisk stat eftersom judar annars har saknat ett eget land (durr) och för att de nyligen fått stå emot Tysklands grymheter.
Israel refererar FORTFARANDE till förintelsen så fort någon kritiserar deras förbannade stat, det är ju anti-semitiskt, dvs nazistiskt dvs rasistiskt dvs judehatande dvs allmänt irriterande.
Israels militär ignorerar internationella lagar, hindrar hjälp-styrkor, verkar vara mycket angelägna om att skada alla palestinier i sin väg, regeringen styr media, använder propaganda.
Är Hamas mycket bättre? kanske inte, men de uppkom ju för att araberna skulle försvara området.
Vi kan ju göra en snabb analogi av det hela.
En grupp tibetanska munkar lyckas övertala FN att låta dem köpa upp större delen av Sverige eftersom de blivit förtryckta av Kina. De svenskar som gör motstånd ses som anti-buddhistiska och rasistiska mot asiater blablabla
Tibetanerna erövrar Stockholm.
Svenskarna får inte klaga.
___
Västbanken
Folkmajoriteten utgörs av palestinier. Begränsade delar av området ingår i den Palestinska myndigheten. Det finns ett internationellt konsensus om att Västbanken är ockuperad, men den officiella israeliska hållningen är dock att man inte anser att Israel ockuperar Västbanken, och Israel väljer i stället att tala om området som "omtvistat". Det officiella Israel talar också ofta om Västbanken som Judéen och Samarien
Israel har etablerat omkring 150 judiska bosättningar på Västbanken. Dessa strider mot Fjärde Genevèkonventionen Artikel 49 som förbjuder en ockupationsmakt att förflytta sin egen befolkning till ockuperat territorium. Såväl FN och EU som USA har upprepade gånger kritiserat bosättarpolitiken. USA har dock uttalat ett stöd för att behålla en del större bosättningar på Västbanken.
Kanske Israel skulle vara mindre kaxigt mot allt och alla om inte USA var dess barnvakt?
Sexdagarskriget 1967:
"Det är till följd av detta krig som Israel ockuperar Västbanken. Enligt FN:s säkerhetsråds resolution 242 är det "förbjudet att skaffa mark genom krig". Detta gör att den fortsatta ockupationen av Västbanken är olaglig enligt FN."
Kan Israel ses som en "terrorstat"? Kanske inte, men de respekterar då inga internationella lagar.
En juridisk bestämmelse känd som Medborgarskaps- och invandringslagen instiftad av Knesset 31 juli 2003 tillåter inte att en palestinier frän Västbanken eller Gazaremsan får erhålla israeliskt medborgarskap eller inbyggarrätt genom giftermål. Lagen tillåter dock barn födda i sådana äktenskap att vistas i landet till 12 års ålder, då de blir tvungna att lämna landet. (men detta kan väl knappast ses som rasistiskt på något sätt, det är ju judar som står bakom beslutet. De skyddas mot sådana anklagelser, eller hur?)
Jag ser fram emot att höra om hur allt jag citerat och skrivit ovan är rasistiskt och lögn, det är väl det bästa sättet du kan argumentera på?
Är då så inmurad i rasistiska lögner att du inte fattar vad du själv säger?
Du vet fortfarande inte vad rasism är.