↗ till inläggetSka man skaffa SSD så ska man skaffa minst 100gb. DÅ lönar det sig att skaffa SSD. Eftersom att då får du plats med ännu mer. bara ett exempel, vi sägeratt du installerar WOW + OS + något annat spel på ett 36gb SSD, hur mycket plats har du då kvar? jo, ungefär 5-12 GB kvar... detta är ganska lite om man ska spela många spel.
Och i hans paket lär han inte behöva SSD på ett tag. + att SSD:n som redan är där tar Ganska mycket i budgeten.
Så om man ska skaffa SSD, ska du ha minst 100GB enligt mig. Annars så räcker det med en 1TB HDD.
Fortfarande inte STOR Skillnad...
Behöver inte va så, SSD ska ha lagrad data som är första prioritet, vilket är OS och spel du spelar dagligen.
I genomsnitt har en person 2 aktuella spel som han spelar dagligen, jag själv håller med till 1 oftast ibland 2 för att
inte dra ut så mycket på spelet, annars tröttnar man ju fort.
↗ till inläggetHar inte kört wow på ett tag men för mig var laddtiderna enormt korta, varför vill man ha SSD till WoW? Bara undrar.
Kan vara väldigt långa laddningstider, samt känns spelandet mer behagligt då datorn ska ladda upp flera karaktärer t.ex om du loggar in mitt i rush hour i SW t.ex. Som vilket annat spel som helst med anledning till att köpa SSD, jag själv skulle gjort det för OS skull, men tycker SSD är det sista man ska tänka på i prestanda, då det är dyrt idag per GB.