💬
Logga in
Fuska.se

Är Du Mörkrädd?

48 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

Huset kan man ju gå igenom när de e mörkt, Men jag är mörkrädd! jag erkänner villigt

Nivå 0 · Nykomling

Lite grann men intemed sällskap

3 Aug 2010
Nivå 0 · Nykomling

mja lite faktist.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

mja lite faktist.

Nivå 0 · Nykomling

Nej, men som sagt många gånger, skillnad när man går igenom en skog och sitter hemma, annars är det ganska mysigt med mörker.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag är inte rädd för mörker, jag är rädd för att inte se.

Nivå 0 · Nykomling

När jag var 10 år så kollade jag på The Ring, och det fick mig att bli rädd fast jag sov i min syrras rum med nattlampa på :P Men nu är man ju inte lika skrämd längre.

8 Aug 2010
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Finns inget att vara rädd för i mörkrett. Så nej jag är inte mörkrädd.

9 Aug 2010
Nivå 0 · Nykomling

Jag är bara mörkrädd när jag inbillar mig att det är nån i rummet, eller om jag tänker på nåt otäckt

Nivå 0 · Nykomling

att springa i kalsonger upp till våran stuga (15 meter från vårat hus) med ficklampa och hämta en banan i kålmörkret var ganska läskigt :P och det är inget ljus i stugan (vi har köket i stugan för vi renoverar riktiga köket)

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

nja lite, beror på vart. I stan inga problem, men ut på landet kanske :P

Nivå 0 · Nykomling

Nope! Inte mörkrädd

10 Aug 2010
Nivå 0 · Nykomling

Mycket av rädslan för mörker är att man börjar inbilla sig saker (skuggor, man blir mer uppmärksam efter ljud), samt tänka sig faror i mörkret.

Senast ändrad:

30 Mar 2011
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Mycket av rädslan för mörker är att man börjar inbilla sig saker (skuggor, man blir mer uppmärksam efter ljud), samt tänka sig faror i mörkret.

This!

Nivå 0 · Nykomling

Både och, den enda gången jag känner att jag är rädd för mörkret är egentligen ibland när jag ska sova, oftast i samband med en välgjord psykologisk skräckfilm eller liknande. Kan då lätt bli paranoid över att jag inte ser andra änden av rummet.

↗ till inlägget

Ja, antar att det ligger i våra instinkter att vi ska vara rädda för mörker och att det triggar paranoian för att göra oss extra varsamma..?

Senast ändrad:

31 Mar 2011
Nivå 0 · Nykomling

Jag hatar att ligga vaken när alla andra sover men det gör inget när det är lan hehe :D

Nivå 0 · Nykomling

Lite men igår var jag var jag rädd :/

Igår kväll spelade jag med helt släckt i rummet och hela huset. Spelade co-op zombies på Cod Bo med ja.... ett stort ljudsystem. Jag placerade 2 högtalare på 12tum bakom mig och en sub-baslåda på 18tum. Jag glömde bort att jag hade dom där och helt plötsligt hör man en zombie skrika typ läskigt så jag flög upp i luften och välte xboxen (ni kan tycka det är töntigt om ni vill men det var fan i mej läskigt tycker jag).

Nivå 0 · Nykomling

18 tums baslåda? Jo tjena.

Nivå 0 · Nykomling

Haha precis, dessutom vem fan har två stycken 12 tums högtalare till det? Du hör ju inte ett skit > 100 hz.

1 Apr 2011
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Lite men igår var jag var jag rädd :/

Igår kväll spelade jag med helt släckt i rummet och hela huset. Spelade co-op zombies på Cod Bo med ja.... ett stort ljudsystem. Jag placerade 2 högtalare på 12tum bakom mig och en sub-baslåda på 18tum. Jag glömde bort att jag hade dom där och helt plötsligt hör man en zombie skrika typ läskigt så jag flög upp i luften och välte xboxen (ni kan tycka det är töntigt om ni vill men det var fan i mej läskigt tycker jag).

18" baslåda? mh k.. Använde du 12'erna som diskanter? -.-'

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in