Huset kan man ju gå igenom när de e mörkt, Men jag är mörkrädd! jag erkänner villigt
Är Du Mörkrädd?
Lite grann men intemed sällskap
mja lite faktist.
↗ till inläggetmja lite faktist.
Nej, men som sagt många gånger, skillnad när man går igenom en skog och sitter hemma, annars är det ganska mysigt med mörker.
↗ till inläggetJag är inte rädd för mörker, jag är rädd för att inte se.
När jag var 10 år så kollade jag på The Ring, och det fick mig att bli rädd fast jag sov i min syrras rum med nattlampa på :P Men nu är man ju inte lika skrämd längre.
↗ till inläggetFinns inget att vara rädd för i mörkrett. Så nej jag är inte mörkrädd.
Jag är bara mörkrädd när jag inbillar mig att det är nån i rummet, eller om jag tänker på nåt otäckt
att springa i kalsonger upp till våran stuga (15 meter från vårat hus) med ficklampa och hämta en banan i kålmörkret var ganska läskigt :P och det är inget ljus i stugan (vi har köket i stugan för vi renoverar riktiga köket)
nja lite, beror på vart. I stan inga problem, men ut på landet kanske :P
Nope! Inte mörkrädd
Mycket av rädslan för mörker är att man börjar inbilla sig saker (skuggor, man blir mer uppmärksam efter ljud), samt tänka sig faror i mörkret.
↗ till inläggetMycket av rädslan för mörker är att man börjar inbilla sig saker (skuggor, man blir mer uppmärksam efter ljud), samt tänka sig faror i mörkret.
This!
Både och, den enda gången jag känner att jag är rädd för mörkret är egentligen ibland när jag ska sova, oftast i samband med en välgjord psykologisk skräckfilm eller liknande. Kan då lätt bli paranoid över att jag inte ser andra änden av rummet.
↗ till inläggetJa, antar att det ligger i våra instinkter att vi ska vara rädda för mörker och att det triggar paranoian för att göra oss extra varsamma..?Mycket av rädslan för mörker är att man börjar inbilla sig saker (skuggor, man blir mer uppmärksam efter ljud), samt tänka sig faror i mörkret.
Jag hatar att ligga vaken när alla andra sover men det gör inget när det är lan hehe :D
Lite men igår var jag var jag rädd :/
Igår kväll spelade jag med helt släckt i rummet och hela huset. Spelade co-op zombies på Cod Bo med ja.... ett stort ljudsystem. Jag placerade 2 högtalare på 12tum bakom mig och en sub-baslåda på 18tum. Jag glömde bort att jag hade dom där och helt plötsligt hör man en zombie skrika typ läskigt så jag flög upp i luften och välte xboxen (ni kan tycka det är töntigt om ni vill men det var fan i mej läskigt tycker jag).
18 tums baslåda? Jo tjena.
Haha precis, dessutom vem fan har två stycken 12 tums högtalare till det? Du hör ju inte ett skit > 100 hz.
↗ till inläggetLite men igår var jag var jag rädd :/
Igår kväll spelade jag med helt släckt i rummet och hela huset. Spelade co-op zombies på Cod Bo med ja.... ett stort ljudsystem. Jag placerade 2 högtalare på 12tum bakom mig och en sub-baslåda på 18tum. Jag glömde bort att jag hade dom där och helt plötsligt hör man en zombie skrika typ läskigt så jag flög upp i luften och välte xboxen (ni kan tycka det är töntigt om ni vill men det var fan i mej läskigt tycker jag).
18" baslåda? mh k.. Använde du 12'erna som diskanter? -.-'